4motion Golffin kolarikorkauksen kannattavuus muut vaiht.ehd
Valvoja: ffp jäsenet
4motion Golffin kolarikorkauksen kannattavuus muut vaiht.ehd
Mulla on tommoinen 4 Golffi jonka mälläsin. Golffi oli kaikilla varusteilla mm. climatronic ja tuo haldex. Eikös nämä kaikki saa vaihdettua vastaavaan etuvetoiseen suht yksinkertaisesti. Ainakin helpommin kuin tuo täysin tuhoutuneen a-pilarin vaihto.. Jos joku oikeasti vaihdon tehnyt kertoo kokemuksistaan. Olisin kiitollinen tiedoista.
Viimeksi muokannut iku78, 31.12.2008 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4motion auton pohjalevy about takajalkatilasta taaksepäin on erilainen kuten myös taka-akselisto yms. Toisin sanoen jos kiinnostaa vaihtaa puolet pohjalevystä autoon niin onnistuuhan tuo. Onhan noita joihinkin tuolla maailmalla tehty, interweppi löytää. Olikohan vielä jotain lakiteknisiä juttuja huomioitava vetotavan muutoksesta.
AKE Vastaa
Vetotapaa saa muuttaa mikäli mallisarjassa vastaava malli on. Kuinka varmoja ootte tuosta pohjalevystä. Tankki on erillainen ainakin 62 litranen 4motionissa. Mites climan jälkiasennus ?
Jälkiasennuscliman asennuksesta ei kokemusta, mutta oma hommansa siirtää alkuperäinen kylmästöintilaite autosta toiseen. Ainakin pasaaderissa se puhallinkotelo on vissiin ekoja osia joita korihylsyyn on tehtaalla kiinnitetty. Kojelauta ja kone siinä on ehkä ne isoimmat tiellä olevat osat, mutta kyllä sitä pienempääkin sälää saa melko riittävästi ropsia irti. Kai siihen pari sähköäkin pitää kiskasta...
Helpoimmalla tosiaan pääsee ku ostat semmosen jossa on tarvittavat varusteet valmiina, mutta jos haluaa harrastella niin kai sekin sallitaan
Helpoimmalla tosiaan pääsee ku ostat semmosen jossa on tarvittavat varusteet valmiina, mutta jos haluaa harrastella niin kai sekin sallitaan
Rohkenisin väittää, että vagcat on väärässä ja täällä esitetyt väitteet on oikeassa.
Tuota en ymmärrä: " kiitos vaan tyhjän sai näköjään kysymällä". Aivan asiallisia vastauksia olet saanut. Mutta jos tosiaan on niin kova hinku alkaa värkkäämään, niin eikö helpompi olisi kuitenkin vaihtaa sitten se A-pilari?
Tuota en ymmärrä: " kiitos vaan tyhjän sai näköjään kysymällä". Aivan asiallisia vastauksia olet saanut. Mutta jos tosiaan on niin kova hinku alkaa värkkäämään, niin eikö helpompi olisi kuitenkin vaihtaa sitten se A-pilari?
itse olen sitä mieltä että niissä pohjalevyissä on jotakin eroa. Perusteluna se että esim jousia ostaessa yleensä normaalin ja nelivedon jouset on erikseen lueteltu, lisäksi esim peräkoukussa on sama juttu eli myydään ns. normaalia koukkua ja sitten nelivedon koukkua. En sitten tiedä mutta maalaisen järkeni sanoo niin..
Lisäksi kannattaa huomioida että nelivetoisessa on erilaiset ABS ja ESP (jos sellainen tuohon kattavaan varustelistaan kuuluu) ohjelmat, joten nekin systeemit joutuu muuttamaan. Tosin helppohan nekin on vaihtaa autosta toiseen, mutta joutuu vaihtamaan.
Lisäksi edellä mainittujen lisäksi eroja taitaa olla ainakin etupään vetareissa, apurungossa, pakoputkessa, etu kallistuksen vakaajassa, etuiskareissa ja takajarruissa...
Kyllä kolarivaurio saa tosi paha olla ennen kuin itse alkaisin värkätä, vaikka aika älyttömiä tempauksia sitä on tullut aikojen saatossa touhuttua...
Lisäksi edellä mainittujen lisäksi eroja taitaa olla ainakin etupään vetareissa, apurungossa, pakoputkessa, etu kallistuksen vakaajassa, etuiskareissa ja takajarruissa...
Kyllä kolarivaurio saa tosi paha olla ennen kuin itse alkaisin värkätä, vaikka aika älyttömiä tempauksia sitä on tullut aikojen saatossa touhuttua...
4 Motionin pohja on nostettu n10 cm ylemmäks, ja pohjassa on takaakselipalkin kiinnitys pisteet, joka puuttuu "2Motion" malleilla. Taka akselistot ovat täysin erilaisia, kun "2Motion"in taka akseli on jäykkä malli, niin 4Motionin on jaettu malli kahella poikittais ja yhdellä pitkittäis tukivarrella.
Voi olla näinkin asia ! Kiitoksia vastauksista tulihan sieltä jotain positiivistakin, muuta kuin ei kannata ja ei ole mitään järkeä.
Jos katkera on ollut sävy älkää ottako itseenne varmaan voitte ymmärtää tilanteeni
Oon katellut noita moottori vikaisia Saksasta niin maksaa enemmän kuin maksoin koko autosta. Jos tiedätte ketään kuka olisi valmis tekemään pilarin vaihdon niin maksan kyllä ihan paperirahaa siitä.
Tykkäsin tosi paljon autosta 2-ovisia nelivetoja löytyy vähemmän. Korjatkaa jos olen väärässä. Ite en ole toista samanlaista nähnyt dieselinä. Nyt pärrän vaihdan etumenoiseen G4:seen niin rupesin valoa tunnelin päästä etsimään pitää suunnitella mitä ton kanssa tekee.
Jos on neuvoja antaa pilarin vaihdosta tai muusta otsikon alla olevista niin otan vastaan mielelläni.
Jos katkera on ollut sävy älkää ottako itseenne varmaan voitte ymmärtää tilanteeni
Oon katellut noita moottori vikaisia Saksasta niin maksaa enemmän kuin maksoin koko autosta. Jos tiedätte ketään kuka olisi valmis tekemään pilarin vaihdon niin maksan kyllä ihan paperirahaa siitä.
Tykkäsin tosi paljon autosta 2-ovisia nelivetoja löytyy vähemmän. Korjatkaa jos olen väärässä. Ite en ole toista samanlaista nähnyt dieselinä. Nyt pärrän vaihdan etumenoiseen G4:seen niin rupesin valoa tunnelin päästä etsimään pitää suunnitella mitä ton kanssa tekee.
Jos on neuvoja antaa pilarin vaihdosta tai muusta otsikon alla olevista niin otan vastaan mielelläni.
Nyt kun noihin meidän projekteihin viitattiin, niin taitais tuo A3-projekti olla vähän lähempänä :)
http://www.pajalle.com/cars.php?id=016&lang=fi
http://www.pajalle.com/cars.php?id=016&lang=fi
A3:n mälli on lähempänä omaa kyllä. Oliko moottori pakollinen poistettava projektissa ...vai oliko se muuten remontissa ?
Hieno kattoo osaavien käsien jälkeä. Ite kun elääkseen myy/vuokraa koneita ja muut tekee. Vapaa-aika on kortilla kun työmatka toistaiseksi 200 km pv:ssä. Eli jos joku tarttee DeWalt tai Hitachi koneita laittaa viestiä lupaan ettei halvemmalla saa mistään.
Toki oon noita ropannu mutta nämä kori hommat on aika hepreaa, mutta kai sitä tekemällä ja kysymällä oppii. Mistä tota palaa kannattais alkaa kyselemään ?
Hieno kattoo osaavien käsien jälkeä. Ite kun elääkseen myy/vuokraa koneita ja muut tekee. Vapaa-aika on kortilla kun työmatka toistaiseksi 200 km pv:ssä. Eli jos joku tarttee DeWalt tai Hitachi koneita laittaa viestiä lupaan ettei halvemmalla saa mistään.
Toki oon noita ropannu mutta nämä kori hommat on aika hepreaa, mutta kai sitä tekemällä ja kysymällä oppii. Mistä tota palaa kannattais alkaa kyselemään ?
Viimeksi muokannut iku78, 19.12.2008 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No kyllä siinä muutaman päivän homma on purkaa se käytännössä niin, että kaikki oleellinen irti korista, sitten hommata jostain se varaosakulma ja ovi ja vielä nyppiä se sen verran suoraan, että sen kulman saa siihen vaihdettua. Tai sitten koko etupään. Noiden kuvien perusteella ei pysty tarkemmin sanomaan. Paljon tuossa on kyllä töitä, kun tuo koko kylki on vähän "sinne päin". Mihinkähän asti tuliseinä on solmussa, onko runkotunnelikaan paikallaan? Joka tapauksessa tulisi olemaan monen tuhannen remontti pelkkien töiden osalta, ja siihen osat päälle.
No nyt on tarjous auton laitosta kuntoon ainakin 3000 € .Sanoin kipurajakseni 3500 €. Nyt kysymykseni olisi eikös se tuolla rahalla vielä kannata kuntoon laittaa?
Vastaavaa ei tolla rahallla saa. Valko tarjos 2600 € raadosta noi kun yhteen laittaa niin ei saa edes etuvetoista vastaavaa. Eik kun kuntoon vai mitä ?
Vastaavaa ei tolla rahallla saa. Valko tarjos 2600 € raadosta noi kun yhteen laittaa niin ei saa edes etuvetoista vastaavaa. Eik kun kuntoon vai mitä ?
Golffi poistomyynnissä
Nyt lähtee golffi halvalla parhaiten tarjoovalle. Ostin uuden farkku golffin pakon sanelemana olisin jäänyt kävelymieheksi . Joten tästä projekti näppärälle nyt sopivasti. Vaihto mahsollinen pieneen bensa vaggineeseen esim. Bensa Polo + rahaa
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”