Octavian lasit huurtuu eikä ole vettä lattialla

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

macrom
-
Viestit: 69
Liittynyt: 6.7.2007 12:50

Octavian lasit huurtuu eikä ole vettä lattialla

ViestiKirjoittaja macrom » 17.10.2008 16:34

Moi,

Tutkin lmattojen alta, ei kosteutta.
Autossa on climatronic, ilmastointia ei ole koskaan huollettu vm. 2001.

Kun painan sisäkierron nappia, ei kuulu mitään surinaa?
Pitäisikö? Tuntuu vähän siltä, että sisäkierto olisi kokoajan päällä.
Missä tuon pelti sijaitsee?

Mikäs muu voisi olla vialla? Raitisilmasuodatin ehkä kanattaisi vaihtaa?

Juhi_
-
Viestit: 470
Liittynyt: 25.4.2005 18:11
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juhi_ » 17.10.2008 17:59

Ensimmäisenä raitisilmasuodatin vaihtoon ja ilmastoinnin huolto. Näin ainakin itse toimisin.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 1.11.2008 14:05

VR6 golfissa sama ongelma. Auto oli käynnissä kolme varttia puhallin sekä lämmöt täysillä, edelleen lasit ihan huurussa.. Vettä ei ole missään, matot on kuivat, sisäkierto ei ole jäänyt päälle, raitisilmasuodin on puhdistettu, eikä se ole kostea.
Sen huomasin, että kun puhallin on täysillä pelkästään tuulilasille, niin tuulilasille tulee hyvin heikosti ilmaa.. Missä vika? Autossa on climatronic.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.11.2008 14:10

macrom:
Jos ongelma ei ole vielä selvinnyt, veikkaan että sisäilman kierron läppä koko ajan kiinni, kyllä sieltä jonkinasteinen ääni pitäisi kuulua kun nappia painaa jollei samaan aikaan ilma ole suunnattu pelkästään tuulilasille. Ota vesikaukalon suojus pois ja katso onko raittarin alla oleva kanava auki vai kiinni. Samalla tarkistat raittarin kunnonkin.

Joukkis:
lämppärin ohjainsydeemissä jokin vaijeri tai tanko irti ja ilma ohjautuu jonnekin ihan muualle. Ilmeisesti kolmoskorinen kyseessä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.11.2008 14:12

tuplat..
Viimeksi muokannut jyri.h, 1.11.2008 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joukkis
-
Viestit: 264
Liittynyt: 29.7.2007 22:28

ViestiKirjoittaja Joukkis » 1.11.2008 14:26

..
Viimeksi muokannut Joukkis, 1.11.2008 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 1.11.2008 19:17

Minulla ainakin ykkösokussa auttaa lasien huurtumiseen, kun laittaa keskikonsolin ilmaräppänät kokonaan kiinni, jolloin tuulilasille ja sivuikkunoille ohjautuu enemmän ilmaa. Raitislmasuodattimen vaihto kannattaa myös. Vielä, kun saisi tuon apukuskinpuoleisen ikkunasuuttimen lukittua, kun tuntuu kyytiläiset sitä aina räppäävän...

macrom
-
Viestit: 69
Liittynyt: 6.7.2007 12:50

ViestiKirjoittaja macrom » 2.11.2008 8:42

Kiitos vinkeistä, pitää tänään töitten jälkeen tiirailla nuo tarkistuskohdat.
Ja tosiaan, kaikki Octaaviat taitavat huurruttaa tuulilasin reunoja ja vähän muitakin laseja se on ihan normaalia. Yhtenä syynä on tuo idiottimaisesti suunniteltu tuulilasin puhallussuutin. Mutta kun mulla on aamusin lasit jäässä siäpuolelta. Se ei ole normaalia.

mrjj
-
Viestit: 308
Liittynyt: 15.7.2006 0:25

ViestiKirjoittaja mrjj » 3.11.2008 14:36

Vois kannattaa tsekata että ovipahvien takana on muovit ehjät.
Huuruuko kaikki ikkunat vai vain osa ?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 27.12.2008 18:01

Velipojan GT ventossa samaa ongelmaa, lasit huurtuu todella nopeasti, ajossa pysyy auki, autossa on ilmastointi mutta en siitä enempää ymmärrä kun että keskikonsolissa on NORM ja MAX toiminnot. Ilmastointi toimii ja on täytetty loppukesällä, raitisilmasuodatin on ihan hyvän näköinen eikä haise.
Lämmityslaitteesta on 1-teho pimeenä, muut toimii ok.

Toinen ongelma on takakontin hikoilu, peräkontin kansi hikoilee kunnolla ja kun sen avaa niin takakontin pohjalla on kunnon lätäkkö, onneksi on kaukalomatto.
Voi olla että vika on takavaloissa jotka on entinen omistaja itse tummentanut jolloin ne olis olleet irti ja nyt ei enää tiivisteet pidä.
Vento on -93 eli takakontin kannessa ei ole mitään verhoilua, jos siihen hommais uudemmissa olevan verhoilun niin auttaisiko hikoiluun?
Viimeksi muokannut -jarkko-, 27.12.2008 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.12.2008 18:11

Taitaa se vesi höyrystyä edessä lämppärin takia ja tiivistyy kylmään peltiin kun lämpö laskee.

Jossain on vettä ja se pitäisi ensin saada pois...

Itellä joskus oli sama mutta tiivistyi kylmään takalasiin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 27.12.2008 22:56

Takalasi on tuossa Gt:ssä ns ikijäässä vaikka hattuhyllyssä ei ole kaiuttimia/reikiä eikä takalasinverhoa.
Muut lasit huurtuu tasaisesti mutta ei jäädy.
Täytyy noi takavalot irrottaa ja tiivistää, pelkääjän jalkatilaan tulee vettä jostakin mutta on niin pientä että ei pitäis näin paljoa haitata, saman verran lorottaa oma golffikin eikä lasit huurru, on se kumma kun ei liimalasitkaan pidä.

Veksi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 14.11.2007 21:52

ViestiKirjoittaja Veksi » 20.1.2009 10:17

Mulla oli ongelmia Ocu1 HB lasien huurtumisen ja jäätyminen sisäpuolelta. Erityisesti takalasi aina jäässä sisäpuolelta. Ongelmien syyksi paljastui vuoto oikean takavalon alapuoleisessa saumasta. Jolloin loksun vierestä oleva syvennyksen matto oli märkä, vettä syvennyksessä. Vuodon korjasini toissa vuonna paikkaamalla sauman. Huurustumis ongelmasta en vielä tuolloin päässyt.

Tänä vuonna aloin uudestaan tutkimaan asiaa.> Totesin, että peräluukun matto oli imenyt osaksi kondessivettä/vettä. Matto oli päältä hieman kostean tuntuinen ei märkä. Alapuolen vanerit olivat todella märkiä ja homeessa. Maton kuivattaminen saunassa poisti huurustumis ongelman. Kannattaa tarkistaa siis varapyöräkotelo aikaajoin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa