4motion kallistuksenvakaaja?
Valvoja: ffp jäsenet
4motion kallistuksenvakaaja?
Sellainen kysymys on tässä mielessäni pyörinyt että meneekö tuo 4motion boran/golfin kallistuksenvakaaja (etu) vetoakseleiden alapuolelta? Tai edes hanttarin puolen vetarin alta? VWvortexilla kun näyttäisi olevan kuvia (linkki alempana) ja haluaisin varmistusta asiasta ennen kuin ryntään marmoritiskille. Tuollaisen kallistuksenvakaajan kanssa tuskin raapisi vetari vakaajaan ja saisi autosta OIKEASTI matalan? (ei mitään 40-50mm madalluksia) kun sellainenhan tietysti suunnitelmissa on. ;)
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4151573
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4151573
tämä on ehkäpä vähän off topic mutta olkoon, koska nyt löysin hyvän kuvan
mulla ei oo omassa autossa ongelma se että vetari ottaa kallistukenvakaajan, mutta on pari muuta ongelmaa:
1: siellä missä se punainen nuoli osoitaa, niin oma auto on niin paljon madallettu että ala tukivarsi ottaa tohoon metalliin, toi metalli pala on ihan vääntynyt jo, puslat on uusia, ei auttanu, pitäiskö sinne laittaa powerflexit?
2: Sininen nuoli, omassa autossa ottaa vetari kiinni tohoon jos vauhdissa kääntää oikealle, eli voiko sille tehdä mitään?
ja vielä kaaresta --> pyöränapaan pituus edessä on 330mm

mulla ei oo omassa autossa ongelma se että vetari ottaa kallistukenvakaajan, mutta on pari muuta ongelmaa:
1: siellä missä se punainen nuoli osoitaa, niin oma auto on niin paljon madallettu että ala tukivarsi ottaa tohoon metalliin, toi metalli pala on ihan vääntynyt jo, puslat on uusia, ei auttanu, pitäiskö sinne laittaa powerflexit?
2: Sininen nuoli, omassa autossa ottaa vetari kiinni tohoon jos vauhdissa kääntää oikealle, eli voiko sille tehdä mitään?
ja vielä kaaresta --> pyöränapaan pituus edessä on 330mm
Juu nyt katselin nosturilla paremmin tuota vetarihommaa ja tein hiukan mittailuja. Ensin kuskinpuolen vetari: joooooo hyvin meni, halkaisija noin 24mm. Sitten hanttarin puolen: NELKKYTÄ KAKS MILLIÄ suurinpiirtein. :D Huhhuh oli se aika mötkäle. Otin vähän kuviakin ja tulin siihen tulokseen että kyllä tuo 4motionin vakaaja varmaan menee tuonne heittämällä. Kuvia:
Katumaasturi kaipaa vahausta:
Auton huikeasti asennettu lämppärinjohto, jonka ansiosta koko keskimmäinen säleikkö on vinksallaan (en ole vastuussa tästä, oli jo tuollainen kun auto tuli minulle :D):
Ja huonoja kuvia vetarista/vakaajasta. Ahdastahan siellä toistaiseksi on:

Katumaasturi kaipaa vahausta:

Auton huikeasti asennettu lämppärinjohto, jonka ansiosta koko keskimmäinen säleikkö on vinksallaan (en ole vastuussa tästä, oli jo tuollainen kun auto tuli minulle :D):

Ja huonoja kuvia vetarista/vakaajasta. Ahdastahan siellä toistaiseksi on:


Mahtaako olla etuvedossa kiinnikkeet nelikon vakaajille/koiranluille etutolpissa?
Mitä nyt jotenkin vertailin noita kuvia niin kiinnikkeet näyttäisi kyllä olevan vastaavissa paikoissa. Ja etuvetohan tuo VWvortexinkin laite on johon on 4motionin vakaaja laitettu, ensin vakiopaikkoihin ja vasta toisessa kuvassa iskareihin. Vakio koiranluilla näyttäisi menevän jopa vielä, eikä tuo 4motionin vakaaja varmaankaan mitään älyttömiä maksa joten kokeilemisen arvoista. :o Ja jos 4motion ei sovi, niin vakaaja myyntiin ja uusi tilaukseen Australialaiselta Whitelineltä joka myöskin menee vetarin alta.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Etuvetosen tolpassa ei ole tuota koiranluun kiinnitystä.(ainakaan kaikilla valmistajilla)
Anteeksi huono sisälukutaitoni. :D Olen juu tietoinen ettei tolpissa ole kiinnikkeitä muuta kuin KW:lla ja parilla muulla, mutta näyttäisi tuon saavan vakiokiinnityksiinkin. Vielä kerran tuo kuva: http://img100.imageshack.us/img100/4096 ... tg1rn4.jpg
Ilmeisesti tähän asiaan ei ole kenelläkään minkäänlaista ratkaisua ja täällä vaan höpötellään niitä näitä eikä asian pohtiminen edisty. :D Matalia 4-koppaisia on jenkki/saksafoorumit pullollaan mutta eipä niitä sitten ilmeisesti Suomessa tule riittävästi vastaan jotta kenelläkään olisi mitään niksejä/omakohtaisia kokemuksia tarjota. :D
Itse olen vaihtanut tuon nelivedon vakaajan, mutta samalla vaihdoin ne alkuperäiset vakaajantangotkin jotka tulivat iskarin tolppaan kiinni., noita muoviasia etuvedon tankoja ei tullut mieleen käyttää todella oudon kiinnityskulman takia, ne olisi pitänyt väkisin kiinnittää.
Osa kw:n vakaaja seteistä(yhden vajaakan setit) käyttää myös tuota tolppaan tulevaa kiinnikettä, joten ne sarjat ei käy ihan kaikkiin iskareihin.
Osa kw:n vakaaja seteistä(yhden vajaakan setit) käyttää myös tuota tolppaan tulevaa kiinnikettä, joten ne sarjat ei käy ihan kaikkiin iskareihin.
Mulla ainakin 6-lovisella laatikolla varustetussa seatissa loppui kuskinpuolelta vetarin sisäpään nivelestä varat rankalla madalluksella.Se kohta mihinkä sisäpään suojakumi laitetaan pannalla kiinni oli esimerkiksi kolmion mallinen ku sen pitäis olla pyöreä. Vetari oli ottanut siihen joustossa kiinni. Lisäksi kun nivelen purki niin se boori hässäkkä oli syönyt urat nivelkupin pohjalle. Ns: ulosjousto ja kallistus varat loppuu nivelestä. 10 tkm kesti ajaa sellaisella madalluksella. Piti nostaa sit autoo ylöspäin. Et ei ne kestä noi hilut rankasti madallettuna. 6- lovisessa vielä kun on lyhemmät vetoakselit, tulevat jyrkempään kulmaan kuin 5- lovisessa
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 101 vierailijaa