Passatin elektroninen ajonesto päälle
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin elektroninen ajonesto päälle
Moro,
Kysessä olisi 3B Passat (97), jossa välillä elektroninen ajonesto ei anna auton pysyä käynnissä. Onko muilla ollut vastaavaa ja kuinka olette ongelman korjanneet?
Ongelma:
Avain virtalukkoon ja käännä kohtaan 2 (tai käynnistä), elektronisen ajonestolaitteen valo (keltainen avain) mittaristossa rupeaa vilkkumaan. Jos auto kännistetty, sammuu hetken kuluttua. Oon saanut auton käyntiin, kun putsaan avainta. En usko putsauksella olevan tekemistä asian kanssa ja mielestäni kohdannut samaa myös toisella avaimella.
Pauli
Kysessä olisi 3B Passat (97), jossa välillä elektroninen ajonesto ei anna auton pysyä käynnissä. Onko muilla ollut vastaavaa ja kuinka olette ongelman korjanneet?
Ongelma:
Avain virtalukkoon ja käännä kohtaan 2 (tai käynnistä), elektronisen ajonestolaitteen valo (keltainen avain) mittaristossa rupeaa vilkkumaan. Jos auto kännistetty, sammuu hetken kuluttua. Oon saanut auton käyntiin, kun putsaan avainta. En usko putsauksella olevan tekemistä asian kanssa ja mielestäni kohdannut samaa myös toisella avaimella.
Pauli
juu mulla teki aivan samaa -98 Passatti tässä pari viikkoa sitten... "korjasin" ongelman näin : ostin uuden boschin akun ( Passat 97-- 63Ah/610A Bosch (ei Diesel). . . . . . . . . . 90-6221 99.90 ), motonetista virtalukon pohjan ( Passat 98-- Virtalukonpohja. . . . . . . . . . . . . . . . 48-8603 19.90 ) ja lykkäsin paikalleen, vika postui samointein, ei oo kertaakaan avaimen kuva enään vilkkunu ja nyt uskallan antaa vaimon lähteä kauppaan ilman murhetta ettei auto käynnistykään :)
sun autoon jos vuosimalli -97 niin toi virtalukonpohja : Passat vm97 Virtalukonpohja. . . . . . . . . . . . . . . . 48-2274 19.90
Virtalukko on tuntunut paljon jämäkämmältä tämän jälkeen..
tämä auttoi omassa autossa, suosittelen vaihtaa ton pohjan ennenkun muuta aloitat remppaamaan :) jos tarttet ohjeita vaihdosta niin laittele vaikka YV:ä
sun autoon jos vuosimalli -97 niin toi virtalukonpohja : Passat vm97 Virtalukonpohja. . . . . . . . . . . . . . . . 48-2274 19.90
Virtalukko on tuntunut paljon jämäkämmältä tämän jälkeen..
tämä auttoi omassa autossa, suosittelen vaihtaa ton pohjan ennenkun muuta aloitat remppaamaan :) jos tarttet ohjeita vaihdosta niin laittele vaikka YV:ä
Vaimon Passatissa (3B -97) oli sama ongelma pari vuotta sitten. Vika oli virtalukon yläpäässä olevan lukupuolan liittimessä. Liitin oli hapettunut ja märkä. Korjaantui pelkällä crc-tyyppisellä ihmeaineella silloin. Vika toistui nyt parin vuoden jälkeen ja otin heti auki liittimen. Sama juttu....liitin kostea ja hieman yrittänyt hapettua. Putsasin sen nyt paremmin oikeilla kemikaaleilla ja vika poistui. Johtuneeko moinen kostuminen siitä, että vaimon työpaikalla ei sisälämppäriä saa käyttää ja kun lämpimät avaimet tökätään toistuvasti jäiseen virtalukkoon, tulee hikoiluilmiö...ei kai sentään :)
Tuota virtalukon pohjan yhteyttä ajonestoon ja avaimen sirun lukemiseen en ymmärrä? Ehkäpä se lukupuolan liitin saa "liikettä", jos virtalukkoa pohjineen sorkkii ja taas toimii jonkun aikaa.
Tuota virtalukon pohjan yhteyttä ajonestoon ja avaimen sirun lukemiseen en ymmärrä? Ehkäpä se lukupuolan liitin saa "liikettä", jos virtalukkoa pohjineen sorkkii ja taas toimii jonkun aikaa.
Viimeksi muokannut heikki66, 2.1.2009 2:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Reply
Moro,
En ole itse katsonut vielä tota virtalukonphjan vaihtamista. Kuulemma pitäisi saada irti myös ilman airbagin ja ratin irroittamista, mutta niiden irroittaminenkaan ei ole iso homma. Ennen airbackin irroittamista, ota kaapeli irti akusta ja laita takaisin vasta kun airbag on paikallaan.
"Vika oli virtalukon yläpäässä olevan lukupuolan liittimessä"
Toi voisi hyvin sopia tähän ongelmaan, koska ongelmaa on muistaakseni vain kun on pakkasta (vaikka auto oliis ollut kylmässä tallissa). Pitänee tarkistaa toi -> laitan tänne tietoa kun oon ehtinyt katsomaan.
Pauli
En ole itse katsonut vielä tota virtalukonphjan vaihtamista. Kuulemma pitäisi saada irti myös ilman airbagin ja ratin irroittamista, mutta niiden irroittaminenkaan ei ole iso homma. Ennen airbackin irroittamista, ota kaapeli irti akusta ja laita takaisin vasta kun airbag on paikallaan.
"Vika oli virtalukon yläpäässä olevan lukupuolan liittimessä"
Toi voisi hyvin sopia tähän ongelmaan, koska ongelmaa on muistaakseni vain kun on pakkasta (vaikka auto oliis ollut kylmässä tallissa). Pitänee tarkistaa toi -> laitan tänne tietoa kun oon ehtinyt katsomaan.
Pauli
No niin nyt löytyi keskustelu missä on jo ohjeita tuohon. Eli täälä samaa vikaa porukoitten -97 pasuunassa. Miten toi bägi lähtee irti? Ruuvimeisselillä kampeamalla vai? Omassa bemarissa oli muistaakseni 4 torx ruuvilla kiinni ja rattikin lähti helposti irti. Tarviiko ratin irroittamiseen käyttää voimaa kun ruuvin saa auki,vai lähteekö kevyesti vetämällä?
Kiitokset tuosta, eli ei tosiaan tarvinnut rattia irroittaa. Otin ajoneston lukupuolan liittimen irti ja laitoin molempiin päihin crc:tä. Nitkutin vielä monta kertaa liitintä kiinni ja irti.. Lopuksi laitoin liittimen kiinni ja tiukasti teipillä vielä varmistukseksi kiinni.. Eipä ole enää ajonesto vittuillu vaikka tänäänkin noin -10 astetta pakkasta:)
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 22.4.2012 16:24
Vaihdoin ite tuon virtalukon pohjan mut sammuu samanlailla kun ennenki heti käyntiin lähdön jälkeen missä vika??? Niin ja virtalukon pohjan vaihdon jälkeen katos autosta parkit 0 asennossa toimii valot ja parkit ok mut parkki asennossa ei toimi parkit edessä ja takana 3 asennossa toimii ajovalot mut parkit ja takavalojen parkit ovat pimeänä missä vika???
Autona VW passat 1.6 bensa 2001. Tänään teki ihan out of nowhere kyseisen homman: ovet aukee normaalisti avaimella kaukosäätimestä, mut kun avain virtalukkoon ja yrittää käynnistää niin kuuluu "naksnaksnaksnaks" ja antaa startata muttei käynnisty. EPC valo palaa mittaristossa. Eli ajonesto ei anna käynnistää.
Olisiko kyse juuri tuosta liittimestä? Pääsee varmaankin käsiksi kun ottaa irti muovin ratin alta? Liekkö parilla ruuvilla kiinni. Onko ideoita voisko se joku muu olla vai tarkastanko tuon ensin?
Olisiko kyse juuri tuosta liittimestä? Pääsee varmaankin käsiksi kun ottaa irti muovin ratin alta? Liekkö parilla ruuvilla kiinni. Onko ideoita voisko se joku muu olla vai tarkastanko tuon ensin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa