3B korisen farkku Passatin tankin luukku ei pysy kiinni. Kannessa on klipsu ehjän näköinen ja auton puolella näkyy olevan joku kellertävää metallia oleva ohut kieleke.
Avausnappia painettaessa moottorista kuuluu oikean kuuloinen ääni ja tuo metallikieleke värähtää hieman. Puhutaan siis noin millin liikkeestä.
Millaista liikettä tuon kielekkeen pitäisi tehdä, puuttuuko tuosta mekanismista jotain ja mitä kautta koneistoon pääsee käsiksi?
Passatin tankin luukku
Valvoja: ffp jäsenet
marmoritiskiltä löytyy korjaussarja tohon, makso muistaakseni 18 euroa. Sisältää kaiken paitsi moottorin ja johdot, toisinsanoen paketissa tulee se metallitikku, muovitikku ja juosi, + jotain muuta jos näin oli, ei kykene muistamaan.
Mutta lainaanpa topiikkia, mulla toimii lukko muttei se kannen jousi, tai mikä sen nytten sitten avaakaan ku ei näy kannen alla mitään mikä olis joskus avaajana toiminut. Kertokaas joku ja kuvakin olis kiva jos mahdollista että mikä siellä kuuluis toimia luukun auki pompauttajana. Että pystyisköhän osan korvaamaan jollain bernerin pultista saatavalla jousella ettei tonne marmoritiskille tarvis taas mennä. Tähän mennessä pärjänny vaahtomuovilla muttakun lämpimällä kelillä se kerää vettä itteensä ja sitten kun se jäätyy niin vittu meinaa millään saaha luukkua auki.
Mutta lainaanpa topiikkia, mulla toimii lukko muttei se kannen jousi, tai mikä sen nytten sitten avaakaan ku ei näy kannen alla mitään mikä olis joskus avaajana toiminut. Kertokaas joku ja kuvakin olis kiva jos mahdollista että mikä siellä kuuluis toimia luukun auki pompauttajana. Että pystyisköhän osan korvaamaan jollain bernerin pultista saatavalla jousella ettei tonne marmoritiskille tarvis taas mennä. Tähän mennessä pärjänny vaahtomuovilla muttakun lämpimällä kelillä se kerää vettä itteensä ja sitten kun se jäätyy niin vittu meinaa millään saaha luukkua auki.
Pienen jumpan jälkeen luukku toimii taas. Moottorista lähtee metallinen tanko. Tangon jatkeeksi tulee jousi ja muovinen holkki, jonka toinen pää lukitsee tuota luukkua.
Muovinen pää oli poikki, mutta liimasin siihen jatkoksi kolmion muotoisen kielekkeen ja osat paikalleen.
Koko operaation sai tehtyä luukun kautta ja irrottamalla tasan yksi torx-kantainen ruuvi tuosta 'lukon' juuresta tankkausaukon vierestä.
Ja tuo aikaisemmin mainittu metallilipare on siis se avaus'jousi', jossa luukku pompsahtaa auki.
Muovinen pää oli poikki, mutta liimasin siihen jatkoksi kolmion muotoisen kielekkeen ja osat paikalleen.
Koko operaation sai tehtyä luukun kautta ja irrottamalla tasan yksi torx-kantainen ruuvi tuosta 'lukon' juuresta tankkausaukon vierestä.
Ja tuo aikaisemmin mainittu metallilipare on siis se avaus'jousi', jossa luukku pompsahtaa auki.
Nostellaan vähän kun on ajankohtainen. Eli pääseekö 3BG sedanissa kontin kautta käsiksi tuohon luukun avaukseen? Ei nimittäin pysy kiinni.. En uskalla tankata ennenku on korjattu :D Joku pian vie höyrytkin tankista..
:EDIT:
Yön aikana luukku oli korjannut itsensä =) Voishan tuota varmaan vähän voidella jostain välistä, vai? Auto oli seisonut 2 viikkoa lumihangessa ennen tätä episodia. Saattaa olla ollu vaan jäässäkin.
:EDIT:
Yön aikana luukku oli korjannut itsensä =) Voishan tuota varmaan vähän voidella jostain välistä, vai? Auto oli seisonut 2 viikkoa lumihangessa ennen tätä episodia. Saattaa olla ollu vaan jäässäkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa