4motion Golffin kolarikorkauksen kannattavuus muut vaiht.ehd

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

4motion Golffin kolarikorkauksen kannattavuus muut vaiht.ehd

ViestiKirjoittaja iku78 » 18.12.2008 8:04

Mulla on tommoinen 4 Golffi jonka mälläsin. Golffi oli kaikilla varusteilla mm. climatronic ja tuo haldex. Eikös nämä kaikki saa vaihdettua vastaavaan etuvetoiseen suht yksinkertaisesti. Ainakin helpommin kuin tuo täysin tuhoutuneen a-pilarin vaihto.. Jos joku oikeasti vaihdon tehnyt kertoo kokemuksistaan. Olisin kiitollinen tiedoista.
Viimeksi muokannut iku78, 31.12.2008 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 18.12.2008 8:37

Nelivetoa ei saa siirrettyä ilman laajoja koritöitä mm.pohjalevy. ja toisaalta katsastuksessa tulee ongelmia koska vetotapaa ei saa muuttaa.

Neliveto ei ole lisävaruste vaan oma mallinsa

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 18.12.2008 8:38

4motion auton pohjalevy about takajalkatilasta taaksepäin on erilainen kuten myös taka-akselisto yms. Toisin sanoen jos kiinnostaa vaihtaa puolet pohjalevystä autoon niin onnistuuhan tuo. Onhan noita joihinkin tuolla maailmalla tehty, interweppi löytää. Olikohan vielä jotain lakiteknisiä juttuja huomioitava vetotavan muutoksesta.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

AKE Vastaa

ViestiKirjoittaja iku78 » 18.12.2008 11:07

Vetotapaa saa muuttaa mikäli mallisarjassa vastaava malli on. Kuinka varmoja ootte tuosta pohjalevystä. Tankki on erillainen ainakin 62 litranen 4motionissa. Mites climan jälkiasennus ?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 18.12.2008 11:14

Pohjalevy on erilainen.

Noita nelikkoja on kaupan jatkuvasti ja varmasti löytyy samoilla tai jopa paremmillakin varusteilla olevia yksilöitä. Melko vähän syitä miksi kannattaisi lähteä askartelemaan itse.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 18.12.2008 12:09

Jälkiasennuscliman asennuksesta ei kokemusta, mutta oma hommansa siirtää alkuperäinen kylmästöintilaite autosta toiseen. Ainakin pasaaderissa se puhallinkotelo on vissiin ekoja osia joita korihylsyyn on tehtaalla kiinnitetty. Kojelauta ja kone siinä on ehkä ne isoimmat tiellä olevat osat, mutta kyllä sitä pienempääkin sälää saa melko riittävästi ropsia irti. Kai siihen pari sähköäkin pitää kiskasta...

Helpoimmalla tosiaan pääsee ku ostat semmosen jossa on tarvittavat varusteet valmiina, mutta jos haluaa harrastella niin kai sekin sallitaan

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 18.12.2008 12:19

Jos ihan tekemisen ilosta haluaa tehdä niin eikun antaa mennä vaan. Järkisyitä tuohon projektiin on vaikea keksiä, mutta harrastaminenhan on aina mukavaa :)

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

ViestiKirjoittaja iku78 » 18.12.2008 13:24

Toki näihän se on tarkoitus olis vaan käyttää raato hyväkseen mahdollisimman hyvin kun se pihassa seisoo. Tekemisen vaivalla saa niin sillon se on vielä halpaa. Siinä on sitä pihalla varustetta seisomassa. Ainahan sitä rahalla saa ja vaggineella pääsee.
Kiitokset vaan tyhjän sai näköjään kysymällä.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

ViestiKirjoittaja iku78 » 18.12.2008 13:34

vagcat ei tunne mitään eroa noissa pohjalevyissä 4motionin ja etuvetoisen välillä.
Onko tuosta nyt sitten ihan oikeeta tietoa eikä pelkkää mutu tuntumaa. Ei ole tarkoitus kenenkään tietoja tai taitoja epäillä.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.12.2008 13:45

Rohkenisin väittää, että vagcat on väärässä ja täällä esitetyt väitteet on oikeassa.

Tuota en ymmärrä: " kiitos vaan tyhjän sai näköjään kysymällä". Aivan asiallisia vastauksia olet saanut. Mutta jos tosiaan on niin kova hinku alkaa värkkäämään, niin eikö helpompi olisi kuitenkin vaihtaa sitten se A-pilari?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 18.12.2008 13:52

vagcat ei tunne mitään eroa noissa pohjalevyissä 4motionin ja etuvetoisen välillä.
Onko tuosta nyt sitten ihan oikeeta tietoa eikä pelkkää mutu tuntumaa. Ei ole tarkoitus kenenkään tietoja tai taitoja epäillä.

On niissä eroja, perhealbumissa ne eritellään koriosiossa heti alkuun.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 18.12.2008 14:01

Ei sitä ryssänetkaa kannata lukea kuin piru raamattua. Virallisesta versiosta paljastuu että takapään pellit ja esim. runkoaisat on erillaiset...

Alkaline
-
Viestit: 38
Liittynyt: 4.5.2008 10:10

ViestiKirjoittaja Alkaline » 18.12.2008 16:14

itse olen sitä mieltä että niissä pohjalevyissä on jotakin eroa. Perusteluna se että esim jousia ostaessa yleensä normaalin ja nelivedon jouset on erikseen lueteltu, lisäksi esim peräkoukussa on sama juttu eli myydään ns. normaalia koukkua ja sitten nelivedon koukkua. En sitten tiedä mutta maalaisen järkeni sanoo niin..

macrom
-
Viestit: 69
Liittynyt: 6.7.2007 12:50

ViestiKirjoittaja macrom » 18.12.2008 16:17

Lisäksi nelivedossa kontin pohja on 10cm ylempänä jne. Ainakin Octaviassa on aika paljon eroja etuvedon ja nelivedon välillä, näkee hyvin esim. katsastuksessa kun auto nostetaan ylös.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.12.2008 16:32

Ihan selkeästi se ryssien vagcatissakin on että takapään pellit on erilaiset pohjassa.

Suosittelen ehdottomasti ostamaan jonkun etuvetoisen ja vaihdat siihen kaikki osat, viimeisenä sovitat paikalleen takapään tukivarsia ja perää.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.12.2008 17:05

Lisäksi kannattaa huomioida että nelivetoisessa on erilaiset ABS ja ESP (jos sellainen tuohon kattavaan varustelistaan kuuluu) ohjelmat, joten nekin systeemit joutuu muuttamaan. Tosin helppohan nekin on vaihtaa autosta toiseen, mutta joutuu vaihtamaan.

Lisäksi edellä mainittujen lisäksi eroja taitaa olla ainakin etupään vetareissa, apurungossa, pakoputkessa, etu kallistuksen vakaajassa, etuiskareissa ja takajarruissa...

Kyllä kolarivaurio saa tosi paha olla ennen kuin itse alkaisin värkätä, vaikka aika älyttömiä tempauksia sitä on tullut aikojen saatossa touhuttua...

EsaT
-
Viestit: 318
Liittynyt: 18.7.2004 17:44

ViestiKirjoittaja EsaT » 18.12.2008 18:09

Jos sulla on se klima siinä pihalla toisessa autossa, niin sen siirtäminen ei oo mikään amerikan temppu. Sähköjen kanssa saa olla tarkkana, mutta muuten siinä ei mitään kovin kummallista ole.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.12.2008 19:05

Jos siinä "voiman"siirto ja moottori ym on kunnossa niin ulkomailta vaikka konevammainen/lievä keulamälli 4-motion auto ja siihen romut sisään. Muistaakseni tuolla autos motilla oli jo jokunen kilometri takanakin...?

Kena
-
Viestit: 32
Liittynyt: 1.6.2004 22:11

ViestiKirjoittaja Kena » 18.12.2008 20:00

4 Motionin pohja on nostettu n10 cm ylemmäks, ja pohjassa on takaakselipalkin kiinnitys pisteet, joka puuttuu "2Motion" malleilla. Taka akselistot ovat täysin erilaisia, kun "2Motion"in taka akseli on jäykkä malli, niin 4Motionin on jaettu malli kahella poikittais ja yhdellä pitkittäis tukivarrella.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

ViestiKirjoittaja iku78 » 19.12.2008 7:25

Voi olla näinkin asia ! Kiitoksia vastauksista tulihan sieltä jotain positiivistakin, muuta kuin ei kannata ja ei ole mitään järkeä.

Jos katkera on ollut sävy älkää ottako itseenne varmaan voitte ymmärtää tilanteeni

Oon katellut noita moottori vikaisia Saksasta niin maksaa enemmän kuin maksoin koko autosta. Jos tiedätte ketään kuka olisi valmis tekemään pilarin vaihdon niin maksan kyllä ihan paperirahaa siitä.

Tykkäsin tosi paljon autosta 2-ovisia nelivetoja löytyy vähemmän. Korjatkaa jos olen väärässä. Ite en ole toista samanlaista nähnyt dieselinä. Nyt pärrän vaihdan etumenoiseen G4:seen niin rupesin valoa tunnelin päästä etsimään pitää suunnitella mitä ton kanssa tekee.

Jos on neuvoja antaa pilarin vaihdosta tai muusta otsikon alla olevista niin otan vastaan mielelläni.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 19.12.2008 7:49


iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

ViestiKirjoittaja iku78 » 19.12.2008 9:50

Tuhannet kiitokset viimeisestä. Nyt tuli toivoa projektiin ja pyörät laitettiin pyörimään hommassa. Kiitos vielä. Helpompi tuo on tosiaan vaihtaa pilari.
Ei tuo mahdoton projekti ole konevuokraamon pitäjällekkään.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.12.2008 10:46

Nyt kun noihin meidän projekteihin viitattiin, niin taitais tuo A3-projekti olla vähän lähempänä :)

http://www.pajalle.com/cars.php?id=016&lang=fi

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

ViestiKirjoittaja iku78 » 19.12.2008 12:05

A3:n mälli on lähempänä omaa kyllä. Oliko moottori pakollinen poistettava projektissa ...vai oliko se muuten remontissa ?

Hieno kattoo osaavien käsien jälkeä. Ite kun elääkseen myy/vuokraa koneita ja muut tekee. Vapaa-aika on kortilla kun työmatka toistaiseksi 200 km pv:ssä. Eli jos joku tarttee DeWalt tai Hitachi koneita laittaa viestiä lupaan ettei halvemmalla saa mistään.

Toki oon noita ropannu mutta nämä kori hommat on aika hepreaa, mutta kai sitä tekemällä ja kysymällä oppii. Mistä tota palaa kannattais alkaa kyselemään ?
Viimeksi muokannut iku78, 19.12.2008 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.12.2008 12:11

Varmaan pienin murhe tuossa projektissa moottorin irroittaminen.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

ViestiKirjoittaja iku78 » 19.12.2008 15:01

Mikäs se suurin murhe sitten on ? Vetää paikat suoraksi ja uutta tilalle mitä ei suoraksi saa. Pessimisti pety vai...?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.12.2008 17:02

No kyllä siinä muutaman päivän homma on purkaa se käytännössä niin, että kaikki oleellinen irti korista, sitten hommata jostain se varaosakulma ja ovi ja vielä nyppiä se sen verran suoraan, että sen kulman saa siihen vaihdettua. Tai sitten koko etupään. Noiden kuvien perusteella ei pysty tarkemmin sanomaan. Paljon tuossa on kyllä töitä, kun tuo koko kylki on vähän "sinne päin". Mihinkähän asti tuliseinä on solmussa, onko runkotunnelikaan paikallaan? Joka tapauksessa tulisi olemaan monen tuhannen remontti pelkkien töiden osalta, ja siihen osat päälle.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

ViestiKirjoittaja iku78 » 31.12.2008 18:26

No nyt on tarjous auton laitosta kuntoon ainakin 3000 € .Sanoin kipurajakseni 3500 €. Nyt kysymykseni olisi eikös se tuolla rahalla vielä kannata kuntoon laittaa?

Vastaavaa ei tolla rahallla saa. Valko tarjos 2600 € raadosta noi kun yhteen laittaa niin ei saa edes etuvetoista vastaavaa. Eik kun kuntoon vai mitä ?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 31.12.2008 19:55

Ehdottomasti kuntoon. Itseäni jäisi ainakin kaivelemaan jos tuollaisen päästäisi "lunariin". Ja vaikka löytäisitkin vastaavan auton sopuhintaan, et silti tiedä sen historiasta ym. mitään.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 31.12.2008 20:15

Kuntoon vaan.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

Golffi poistomyynnissä

ViestiKirjoittaja iku78 » 27.2.2009 11:37

Nyt lähtee golffi halvalla parhaiten tarjoovalle. Ostin uuden farkku golffin pakon sanelemana olisin jäänyt kävelymieheksi . Joten tästä projekti näppärälle nyt sopivasti. Vaihto mahsollinen pieneen bensa vaggineeseen esim. Bensa Polo + rahaa


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 85 vierailijaa