[KIIRE!] Audi Coupe 2.3 1990 jarruvaroitus valo

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jettisti
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.6.2007 0:06

[KIIRE!] Audi Coupe 2.3 1990 jarruvaroitus valo

ViestiKirjoittaja Jettisti » 16.12.2008 18:22

Otsikon mukainen auto siis kyseessä.
Ongelmana (?) on sellainen, että vaihdoin autoon jarrupalat ja nyt jarrupoljinta nopeasti poljettaessa ajotietokone herjaa punaisella jarrujen varoitusvalollla ja piipityksellä. Poljinta siis tarvii "täppiä" melko nopeasti jotta varoitusvalo syttyy. En tiedä, että oliko tämä "vika" olemassa jo vanhoilla jarrupaloilla, kun en huomannut koittaa. Normaalissa ajossa jarrut toimivat täydellisesti, eli varoitusvalo ei vilku eikä piipitä.

Mistä kaikesta tämä varoitusvalo varoittaa? Nestettä on normaalisti min ja max välissä. Kun autossa ei ole käyttöopasta, mistä voisi varoituksen tarkoitukset tarkistaa..
Auto on automaatti askilla, mikäli se jotenkin asiaan voi vaikuttaa...

Kaikki apu tarpeen ja nopeasti...

kiiitos!
- Jettisti

EDIT: Onkos muuten tuota käyttöopasta saatavana jostain esim. sähköisessä muodossa...
Viimeksi muokannut Jettisti, 16.12.2008 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.12.2008 18:25

Onhan ne jarrut jo sisäänajettu?

Jettisti
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittaja Jettisti » 16.12.2008 18:43

On noilla nyt jo parikymmentä kilsaa ajeltu... Mutta riittääkö toi sisäänajoksi? Ja on tehty normi jarrutuksia sekä tehokkaita jarrutuksia.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 17.12.2008 7:10

Ei jarruja tarvitse "ajaa sisään". Merkkivalon/summerin toimintaan vaikuttaa jarrunestemäärä ja kuluneisuus varoitin. Veikkaan jälkimmäistä koska juuri noissa kuluneisuusvaroittimen johdoissa on vanhemmiten vikoja, jokin kaapelin heilahdus aiheuttaa "hälytyksen" kun johdin ei saa kontaktia.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.12.2008 9:54

Onko hydraulisella tehostimella?
Jos on niin järjestelmän paineanturi ja öljynmäärä anturi sytyttää valon. Veikkaan ensimmäistä ja on ihan normaalia, kun poljinta pumpataan tuolla tavalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa