T4:n TDI:n käynnistysryntäily.
Valvoja: ffp jäsenet
T4:n TDI:n käynnistysryntäily.
Pikku ongelma on -01-mallin 75kW:n Caravellen kierrosten ryntääminen lämpimänäkäynnistyksessä. Lähes aina, kun auto on puolilämmin tai lämmin, kone hörähtää puoleksi sekunniksi isoille kierroksille heti startista. Pakoputkesta pöllähtää musta tupsaus ja käynti rauhoittuu tosiaan lähes heti normaaliksi. Ilmiötä ei ole aina...ehkä kolmella startilla neljästä. Ilmaa polttoaineputken läpinäkyvässä osassa ei liiku yhtään ja letkuliitokset on kaikenvaralta kuitenkin tarkistettu. Hehkut on uusittu. Käynnistyvyys on ollut aina todella hyvä eikä tuo ryntäysilmiö ole vaikuttanut siihen. Kone käynnistyy pakkasesta riippumatta aina, kuin palmun alta. Hehkutus siis hehkuttaa kaikilla tulpilla mutta hehkun merkkivalo hämyilee. Eli joskus hehkun merkkivalo ei suostu sammumaan ollenkaan vaan hehkutus jatkuisi niin kauan, kuin hehkuttajalla hermo pitäisi. Ts. hehkutuksen joutuu lopettamaan itse ennen valon sammumista ja kääntämään koneen käyntiin. Silloinhan se sitten ylikuumilla tulpilla lähteekin salamannopeasti. Kun kone käynnistyy, valo sammuu ja kaikki toimii normaalisti.
Siitä, liittyykö ryntäily ja hehkuvaloasia toisiinsa, ei ole selkeää havaintoa.
Autolla on ajettu 170000km. Ei ole tullut etsittyä vikaa väkisin, kun se ei ole haitannut mitenkään auton käyttöä.
Vinkkejä kaipaisin. Helppo vinkki on tietysti, että "käy luettamassa vikamuistit".....mutta yrittäkääs kuitenkin arvailla te, joilla saattaa olla kokemusta näistä.
Siitä, liittyykö ryntäily ja hehkuvaloasia toisiinsa, ei ole selkeää havaintoa.
Autolla on ajettu 170000km. Ei ole tullut etsittyä vikaa väkisin, kun se ei ole haitannut mitenkään auton käyttöä.
Vinkkejä kaipaisin. Helppo vinkki on tietysti, että "käy luettamassa vikamuistit".....mutta yrittäkääs kuitenkin arvailla te, joilla saattaa olla kokemusta näistä.
Heippa vaan !
Oliskahan tuo sama venttiili syypää mulla transporterin ACV koneen epätasaiseen tyhjäkäyntiin, kun välillä se käy sen noin 750 kierrosta ja toisinaan 1000 kierrosta, vaikka ei kaasuun koskekaan. Kone on hyvin palvellut , ajettu nyt 913500km, oli auki 727500km kohdalla käyntiongelmien takia. Venttiilit olivat painuneet istukoihin liian syvälle ja puristuspaineet olivat pudonneet liikaa. Vaihtokansi vaan ja liuskat ja renkaat ja matka jatkuu... Voitelusta on vastannut Lubrication Engineers (LE-8130 vaihtovali 40000 km (öljyanalyyseillä tutkittu toiminta)) ja hyvin menee... koneessa ei alakerrassa ollut muuta kuin ylimmät männänrenkaat olivat vähän kaventuneet, sylintereissä ei pykäliä...
Luotettavia kilometrejä kaikille toivoo Palsu
Oliskahan tuo sama venttiili syypää mulla transporterin ACV koneen epätasaiseen tyhjäkäyntiin, kun välillä se käy sen noin 750 kierrosta ja toisinaan 1000 kierrosta, vaikka ei kaasuun koskekaan. Kone on hyvin palvellut , ajettu nyt 913500km, oli auki 727500km kohdalla käyntiongelmien takia. Venttiilit olivat painuneet istukoihin liian syvälle ja puristuspaineet olivat pudonneet liikaa. Vaihtokansi vaan ja liuskat ja renkaat ja matka jatkuu... Voitelusta on vastannut Lubrication Engineers (LE-8130 vaihtovali 40000 km (öljyanalyyseillä tutkittu toiminta)) ja hyvin menee... koneessa ei alakerrassa ollut muuta kuin ylimmät männänrenkaat olivat vähän kaventuneet, sylintereissä ei pykäliä...
Luotettavia kilometrejä kaikille toivoo Palsu
Acv ainakin 2001-2003 ,alavesiletkussa kaksi kärkinen anturi ,toinen katkaisee ilmastoinnin rajussa ylikuumenemisessa ,ja toinen kärki kytkee kirjallisuuden mukaan 3 :nnen vaiheen tuulettimen puhaltimiin jossain astemäärässä.
Kannessa yläv.lähdossa kaksikärkinen anturi ,toinen mittarin neulalle ja toinen egulle.
Sitten yksikärkinen samassa paikassa ,jättää sähköisen vesipumpun pyörimään sammutuksen jälkeen ,jotta
vesi kiertää kannessa tiettyyn asteeseen asti.
En tiedä astemääriä ,mutta atureissa on numeron jälkeen kirjaimia ja oltava tarkkana niiden kanssa ,ilman ilmastointia ,ilmastoinnilla yms.
pistin tarvikkeen kerran tuon yksikärkisen tilalle ,niin se vespummpu jäi häiritsevän kauan päälle ennenkuin sammui .Siitä tiedän.
Kannessa yläv.lähdossa kaksikärkinen anturi ,toinen mittarin neulalle ja toinen egulle.
Sitten yksikärkinen samassa paikassa ,jättää sähköisen vesipumpun pyörimään sammutuksen jälkeen ,jotta
vesi kiertää kannessa tiettyyn asteeseen asti.
En tiedä astemääriä ,mutta atureissa on numeron jälkeen kirjaimia ja oltava tarkkana niiden kanssa ,ilman ilmastointia ,ilmastoinnilla yms.
pistin tarvikkeen kerran tuon yksikärkisen tilalle ,niin se vespummpu jäi häiritsevän kauan päälle ennenkuin sammui .Siitä tiedän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa