-97 3B Passat 1.8T tankin tilavuus
Valvoja: ffp jäsenet
-97 3B Passat 1.8T tankin tilavuus
Kävinpä tuossa tankkaamassa Passatin tankin täyteen ensimmäistä kertaa auton oston jälkeen. Bensaa meni 45l ja valo oli palanut noin 20km ajan. Tuli mieleen katsoa ohjekirjasta tankin tilavuus, siellä luki n. 62l ja n. 7l vara, niin kuin muistelinkin. Eli onkohan nyt sitten niin että tuo tankki on lytyssä ? En ainakaan tuollaista huomannut kun katselin autoa nosturilla, tankki näytti aivan normaalilta. Bensamittari nousi kyllä näyttämään täyttä tankkia. Yhdelle kaverillekin soitin, hänellä on myöskin 3B Passat samalla koneella ja muisteli että on tankannut pitkälti yli 50l kun valo on palanut
No hätä.
Mullakin menee aina vain noin 49,l vaikka valo on palanut noin 50km.
Mittaria voi säätää esim: Vag comilla. Itse säädin sitä varovasti ns, myöhäsemmälle.
Paljos porukalla on tripissä yleensä kun valo syttyy? Mulla noin 450-470km nurkka-ajolla. Jos mökillä tulee käytyä niin sitten noin, 500-550km. Ja tankkiin menee siis silloin suunnilleen tuo 49l.
Mullakin menee aina vain noin 49,l vaikka valo on palanut noin 50km.
Mittaria voi säätää esim: Vag comilla. Itse säädin sitä varovasti ns, myöhäsemmälle.
Paljos porukalla on tripissä yleensä kun valo syttyy? Mulla noin 450-470km nurkka-ajolla. Jos mökillä tulee käytyä niin sitten noin, 500-550km. Ja tankkiin menee siis silloin suunnilleen tuo 49l.
-
- -
itselläni on kylläkin 2.8 v6 koneella oleva passat variant auto mut saman suuruinen tankki siinä pitäisi olla nii bensavalokun syttyy nii kilometrejä on takana yleensä 520-560 ja tankatessa menee se 50-52 litraa tankkiin..
ajelen teitä jossa rajoitus on yleensä 60 nii koko tankillisen.
ihmeen vähällä toi kyl on menny ku vertaa mun edelliseen autoon joka oli volvo v70 se sitä soppaa söi ja kunnolla..
ajelen teitä jossa rajoitus on yleensä 60 nii koko tankillisen.
ihmeen vähällä toi kyl on menny ku vertaa mun edelliseen autoon joka oli volvo v70 se sitä soppaa söi ja kunnolla..
Olisiko mahdollista saada ohjeet tuon säädön tekemiseen ?
Työkaveri teki tuon mulle, itse istuin vain autossa ja kyttäsin mihin suuntaan mittarin viisari liikkuu. Kannattaa säätää kuulema maltillisesti sitä mittaria, mullakin säädettiin vain noin 2-3mm täyteenpäin sitä viisaria.
VAG comista tuo ominaisuus löytyy.
itselläni on kylläkin 2.8 v6 koneella oleva passat variant auto mut saman suuruinen tankki siinä pitäisi olla nii bensavalokun syttyy nii kilometrejä on takana yleensä 520-560 ja tankatessa menee se 50-52 litraa tankkiin..
ajelen teitä jossa rajoitus on yleensä 60 nii koko tankillisen
Taidankin vaihtaa V6:een ;D
-
- -
Mulla ainaki syttyy valo kaupunki/seka-ajossa noin 440-460 tietämillä.. Matka-ajoa jos on enemmän niin sitte joskus 500 jälkeen reilusti ja jos pelkkää maantietä ajelee ees suhteellisen rauhassa, niin sitte syttyy vasta hieman ennen 600. Ja valon syttymisen jälkeen ajan noin 60-70 km ja tankkaan 48-50 litraa.. Kaks kertaa oon ajanu kuivaks tankin ja molemmilla kerroilla on tankkiin menny vaan noin 52 litraa. Itekki oon ihmetelly sitä, että missä se viimiset 10 litraa sit on, ku niitä ei saa käytettyä vaikka ajaa tyhjäks :D Mutta sellanen huomautus muuten tähän väliin, että itelläni laski kulutusta huomattavasti vesipumpun vaihto noin vuos sitte! Sitä ennen en päässy kaupunkiajossa oikeestaan koskaan alle kymmenen ja puolen litran, nyt menee aina alle kympin.. Joskus jopa yheksän tuntumaan!
-
- -
1152km oli tripissä ku sytty polttoainevalo ja 66 litraa olin tankannu viimeksi ku sytty valo. :)
No niin, lopetetaas tällaset kommentit heti alkuunsa...=)
Jotta ei mee ihan ohi asian, niin mulla meni sellaiset 570 km ennen kuin valo syttyi; mukana on yksi 240 km maantiepätkä ja loput on sitten työmatka-ajoa.
Mulla oli aiemmin niin et kun kävi tankkaamassa heti valon sytyttyä tankkiin meni yleensä n.45L, eli tämän mukaan oli tankissa vielä 17L jäljellä, muutamian kertoja ajelin niin kauan että viisari oli punaisen alareunassa ja tankkiin meni n.53-57L tankkaus kerrasta riippuen, mitään nykimisiä ei tuossa vaiheessa vielä ollut tullut edes nopeissa kurveissa eli ainetta tankissa oli siis vielä jäljellä.
Huollossa sääsimme mittaria niin että nyt valon syttyessä menee tuollaiset 50L, säätö tehtiin niin että arvioin milloin tankissa olisi jäljellä 7-10L ja se asetettiin punaisen ylärajan tiedoksi, hieman meni pieleen mut on se nyt parempi kuin aiemmin. Samalla tankatessa yläpää asettui parempaan kohtaan (hieman yli viimeisen viivan)
Ainakin oman käsityksen mukaan tuo 7L vara tarkoittaa sitä punaista aluetta eikä sitä että autossa olisi 62+7L tankit.
Taajamavoittoisella ajolla auto kuluttaa n.10-10,5L/100km, eikä kaasujalka aina ole keveimmillään.
Huollossa sääsimme mittaria niin että nyt valon syttyessä menee tuollaiset 50L, säätö tehtiin niin että arvioin milloin tankissa olisi jäljellä 7-10L ja se asetettiin punaisen ylärajan tiedoksi, hieman meni pieleen mut on se nyt parempi kuin aiemmin. Samalla tankatessa yläpää asettui parempaan kohtaan (hieman yli viimeisen viivan)
Ainakin oman käsityksen mukaan tuo 7L vara tarkoittaa sitä punaista aluetta eikä sitä että autossa olisi 62+7L tankit.
Taajamavoittoisella ajolla auto kuluttaa n.10-10,5L/100km, eikä kaasujalka aina ole keveimmillään.
Terve.
Kävin itsekkin seurailemaan tuota tankin tilannetta ja tänään kävin sitten tankkaamassa täyteen. Auto siis on 3B 1.8T manuaali.
Viisari oli ennen asemalle menoa viimeisessä "ei punaisessa" viivassa eli tankissa olisi n.1/5 jälellä, se tekisi 62/5= 12,5l, tai enemmän kai.
Tankkasin sen sitten täyteen ja sinnehän meni se 41 litraa aika tasan (40.99l :)) Eli sillä hetkellä tankissa olisi ollut jopa 21 l bensaa ja mittari sai luulemaan että 100km sisään pitää käydä tankilla. Ja bensavalon syttyessä enää +1 punainen viiva viivan alapuolella.
Pitänee tuota itekkin koittaa muuttaa myöhäsemmälle, että siellä punarajalla olisi vain se n.10l tankissa tai valon syttyessä pääsisi maks. 100km. Valohan syttyy puolessa välissä punasta rajaa.
Onko tuolle bensavalolle eli "varatankille" oma kytkin vai sytyttääkö ittensä sitten kun on mittarin viisari liian alhaalla?
Onkohan varmasti kaikki 3b passatit, ainakin 1.8t koneelliset tuolla 62l tankilla vai onko muita verisoita huomattu?
Tuonhan voisi testata kun laittaisi sen säiliön tankkiin ja ajais tyhjäks, mut eipä taida jaksaa alkaa säätämään ja mun onnella se paksissa oleva säiliö on sitten tyhjä kun sitä tarvittais :)
Kävin itsekkin seurailemaan tuota tankin tilannetta ja tänään kävin sitten tankkaamassa täyteen. Auto siis on 3B 1.8T manuaali.
Viisari oli ennen asemalle menoa viimeisessä "ei punaisessa" viivassa eli tankissa olisi n.1/5 jälellä, se tekisi 62/5= 12,5l, tai enemmän kai.
Tankkasin sen sitten täyteen ja sinnehän meni se 41 litraa aika tasan (40.99l :)) Eli sillä hetkellä tankissa olisi ollut jopa 21 l bensaa ja mittari sai luulemaan että 100km sisään pitää käydä tankilla. Ja bensavalon syttyessä enää +1 punainen viiva viivan alapuolella.
Pitänee tuota itekkin koittaa muuttaa myöhäsemmälle, että siellä punarajalla olisi vain se n.10l tankissa tai valon syttyessä pääsisi maks. 100km. Valohan syttyy puolessa välissä punasta rajaa.
Onko tuolle bensavalolle eli "varatankille" oma kytkin vai sytyttääkö ittensä sitten kun on mittarin viisari liian alhaalla?
Onkohan varmasti kaikki 3b passatit, ainakin 1.8t koneelliset tuolla 62l tankilla vai onko muita verisoita huomattu?
Tuonhan voisi testata kun laittaisi sen säiliön tankkiin ja ajais tyhjäks, mut eipä taida jaksaa alkaa säätämään ja mun onnella se paksissa oleva säiliö on sitten tyhjä kun sitä tarvittais :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”