Jees eli 98 Passatin ovet rupeavat vittuilemaan heti kun lämpötila ulkona laskee miinuksen puolelle. Kaikkia lukkosulia ja Crc litkuja on ruutattu purkkikaupalla oven lukkomekanismeihin ja tuntuu että mikään ei auta. Ovi ei yksin kertaisesti mene kiinni ennen kuin on antanut auton lämmetä 15minuuttia.
Onko jollain ollut samaa vikaa ja olisiko jollain jotain käytännön kokemusta miten tämmöinen vittuileva ovi saataisiin pelaamaan, muuta ku viemällä volkkariliikkeeseen ihmeteltäväksi..
Passatin ovet kenkkuilee
Valvoja: ffp jäsenet
Tuosta on keskusteltu täällä ummet ja lammet. Haku auttaa. Jotkut puhuu jostain vahvemmasta jousesta joka vaihdettaisiin lukkoon. Niin pitkälle en ainakaan minä vielä ole mennyt, mutta olen kyllä rakosista ruikkinut lukkoihin puhdistusainetta (jarrukliineri) ja perään kunnon mojaus CRCn aseöljyä (paras). Jos lukko kaikesta huolimatta jäätyy auki-asentoon, lämmitän pikkuisen kuumailmapuhaltimella ('94 Pasuunassa lukkomekanismi on pinta-asennettuna), ja taas aseöljyä...
Viimeksi muokannut Don MC, 15.12.2008 9:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainaki mitä minä tiedän tapauksia siitä ongelmasta niin vie jonnekki osaavalle korjaamolle ja käske laittaa sinne lukon sisään äkäsemmät jouset. jos ne tietää mistä jousesta puhut niin on kyllä tehny niitä ennenki ja osaa tehä homman niin että toimii ja varmasti.mulla ois pätevä korjaamo tiedossa oulussa jos asut siellä päin.
-
- -
-
- -
Mites tällänen tapaus:) Passat -97 "uudempi koppa". Ovet lukossa ja kun menee kuskin ovesta avaamaan niin avain ei käänny ollenkaan auki-asentoon,mutta oikealle kääntyy. No peräkontista ovet auki ja kuskin ovikin aukeaa,mutta kun laittaa lukkoon ovia kuskin ovesta niin vain kuskin ovi menee lukkoon.. Taas kontista lukkoon ja kaikki menee lukkoon sieltä. Keskuslukko siis toimii koska kontista aukeaa ja menee lukkoon. Missä vika? Mikrosiru? Vaikuttaako se tuohon lukon jämähtämiseenkin että auki asentoon ei liiku ollenkaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”