tuossa meidän tulokkaassa, Seat toledo 1.6 16V (AUS-kone) näkyy olevan putken alkupäässä (pakosarja-katti väli)aika ikävässä paikkaa olevan isohko vuoto. eli sen öljypohajn alla olevan joustopalan päällinen on rispaantunut rikki ja sisus heiluusiihen malliin ettei ole enää kiinni kunnolla missään, pitää luonnollisesti kivaa röpötystäkin sen takia.
Päästöihinhän se katsastuksessa sitten vaikuttaa, mutta entäs sotkeeko syöttöjä kun heti pakosarjan jälkeen on kuitenkin jo eka lambda ja toinen katissa, eli molemmin puolin vuotoa?
marmorilla putki kustantaa lähes 200. muutakin remppaa on siihen menossa siihen malliin etten ole kerennyt tarvikeliikkeeseen kysymään hintaa. sitten olisi vielä se vaihtoehto että jos vaikka biltemasta tai vastaavasta löytäisi sopivan joustopalan ja migillä liimaisi sen paikoilleen. vaan tuleeko siitä kuinka kestävä, meinaan kuinka kauan se mikki sauma kestää ruostumatta siinä paikassa puhki?
sitten se avain. piti vaihtaa toiseen se lähetin mutta sitä seatille tyypillistä avainmallin lähetintä ei näköjään taidakaan saada ohjelmoitua oven lukkopesässä pyörittelemällä samalla lailla kuin stilettejä? ainakaan en millään saanut onnistumaan. tapahtuuko se jotenkin erilailla vai pelkästään testerillä vai teinkö sen vaan vähän väärin?
Toledon pakoputki rikki sekä avain-asiaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuohan on halpa. Siskon samanmoottorisesta Golfista korjasin samaisen osan hitsaamalla tarvikehaitarin kun tarjottiin tonnin osia varaosatiskillä. Olis ollu yhtä putkea katin takapuolelle asti.
Motonetin sellanen pitkä haitari sinne laitettiin. Piti kyllä ensin mittailla ja suunnitella melko tarkkaan että mikä sinne menee.
Puolisen vuotta toiminut menestyksellä vaikka vähän harjoittelua se oli. Kaasuun vastaavuus ainakin jonkin verran parani kun kasvatustieteilijäkin asian huomasi oma-aloitteisesti.
Motonetin sellanen pitkä haitari sinne laitettiin. Piti kyllä ensin mittailla ja suunnitella melko tarkkaan että mikä sinne menee.
Puolisen vuotta toiminut menestyksellä vaikka vähän harjoittelua se oli. Kaasuun vastaavuus ainakin jonkin verran parani kun kasvatustieteilijäkin asian huomasi oma-aloitteisesti.
tuleehan tuohonkin vielä niitä tiivisteitä vielä muutamien kymppien edestä. tosiaan kaasuun vastaavuus oli kyllä melko onneton omastakin mielestä ja alaväännötkin oli todella surkeat, mutta se saattaa johtua ihan vaan moottoristakin. oli näköjään entinen omistaja täyttänyt jonkin verran liikaa öljyä (ainakin tikun perusteella). kun putkea aloin kattomaan, tihkui katin etupuolen saumasta jotain mustaa läpi ja lähin siitä sitten etenemään. toivottavasti oli vaan paskaista vettä kun olin vasta sen ulkoa sisään tuonut, mutta pahimmassa tapauksessa katti ja molemmat lambdat on vissiin entisiä.
just tossa äsken aamulla tajusin että on kyllä autoliikkeestä hankittu auto, joten pitää käydä sielläkin itkemässä asiaa, josko tulisivat ainakin vastaan vähän. jos ei muuten niin oppivatpahan ainakin ehkä tarkistamaan sinne tulevia autoja vähän huolellisemmin. ei meinannu tämäkään mahdollisuus käydä mielessä kun aina yksityisiltä on ostanut. ei kyllä mitään odotuksia tuon asian suhteen ole, niin eipä pääse pettymäänkään.
pitää käyttää vielä testerin nokassa tuossa huomenissa josko siitä jotain selviäisi lisää tekemisiä.
oli muuten papereiden mukaan vasta puolisen vuotta sitten katsastettu vehje ja ainoa huomautus oli rikkonainen kilpivalo, jota ei näköjään sitäkään oltu sitten korjattu. jotenkin tuntuu että yksityisiltä hankitut autot on tähän mennessä olleet kirkkaasti paremmassa kunnossa. saatto olla eka ja vika autoliikkeen auto.
just tossa äsken aamulla tajusin että on kyllä autoliikkeestä hankittu auto, joten pitää käydä sielläkin itkemässä asiaa, josko tulisivat ainakin vastaan vähän. jos ei muuten niin oppivatpahan ainakin ehkä tarkistamaan sinne tulevia autoja vähän huolellisemmin. ei meinannu tämäkään mahdollisuus käydä mielessä kun aina yksityisiltä on ostanut. ei kyllä mitään odotuksia tuon asian suhteen ole, niin eipä pääse pettymäänkään.
pitää käyttää vielä testerin nokassa tuossa huomenissa josko siitä jotain selviäisi lisää tekemisiä.
oli muuten papereiden mukaan vasta puolisen vuotta sitten katsastettu vehje ja ainoa huomautus oli rikkonainen kilpivalo, jota ei näköjään sitäkään oltu sitten korjattu. jotenkin tuntuu että yksityisiltä hankitut autot on tähän mennessä olleet kirkkaasti paremmassa kunnossa. saatto olla eka ja vika autoliikkeen auto.
Saako noi autoliikkeet oikeasti jotenki helpommin autoja leimattua? Luulin että näin ei oo ja luotin siihen kun golffi oli viikko ennen ostoo katsastettu. Autossa olikin sitten kaikki pyöränlaakerit entisiä, pohjassa kämmenen kokonen reikä (vähän oli massalla peitelty) ja toinen etusumari oli pimee. Nyt kun tässä syksyllä kävin näyttämässä konttorilla niin laitto ainaki heti takapyörän laakerista huomautuksen ja sumareista sano kun oli unohtunut ottaa kytkin pois.
Vähän pistää mietityttää että kuinka on liike sen sillon saanu puhtaasti läpi. Sori OT
Vähän pistää mietityttää että kuinka on liike sen sillon saanu puhtaasti läpi. Sori OT
Imee happea tuota kautta, joten melko varmasti pompsahtaa sen vuoksi. BTDT, juuri viikonloppuna audin putken vaihtaneena saman ongeman takia.Päästöihinhän se katsastuksessa sitten vaikuttaa, mutta entäs sotkeeko syöttöjä kun heti pakosarjan jälkeen on kuitenkin jo eka lambda ja toinen katissa, eli molemmin puolin vuotoa?
kannattaa mennä autoliikkeeseen.. itellä oli just sama tilanne.. menin valittamaan ja osat maksoi liike.. itse maksoin vain työstä
noniin näin kävi nytkin. soitin myyntipäällikölle ja tämä ymmärti asian ja ehdotti että hän hoitaa putken ja minä asennuksen. kuulosti sen verran reilulta että tartuin siihen. pitää käydä huomenna näyttämässä paikan päällä että toteavat sen olevan rikki ja soitellaan uudelleen. pitää vielä sitten pyytää täsmennystä että tarkoittiko tiivisteineen, toivottavasti sillä vaihtaahan ne kuuluu samalla. onneksi ei tuo yllätys kovin kalliiksi tullut.
öljyn ylitäytöstä töissä sanoivat että kyllä se katti sitä jonkun verran polttaa että ei se ihan pienestä ole entinen. onneksi. avaimen näkyy joutuvan sopeuttamaan testerillä. toivottavasti lambdat ei ole kerennyt kärsiä tuon putken takia niin paljon etteivät enää toimisi kunnolla.
tuo katsastushomma on kyllä mietityttänyt itseänikin. isommissa autoliikkeissä tuossa on kyllä jonkinasteista omavalvontaa eli ottavat noita katsastukseen korjattuja autoja välillä pistokokein tarkistukseen ja noottia tulee jos ei ole kunnossa. en tiedä kuinka tuo käytännössä on hoidettu mutta tuskin tuota kaikilla noin hoidetaan. esimerkiksi tuo tapaus että viikko aikaisemmin katsastettu muka kunnossa ja sitten onkin pommi.
noniin kaukosäätimen sopeutus olikin aika naurettavan helppoa kun vas testerillä sen tekaisin. kysyi vaan montako kaukosäädinavainta autossa on, laitoin yksi ja tietyssä kohdassa piti vaan painaa jompaa kumpaa kaken nappia ja hoplaa avain alkoi toimimaan. meni ehkä viisi minuuttia koko hommassa ja siitäkin ehkä minuutti itse avaimen opetamiseen.
mutta sitten se putki. sain uuden etuputken siihen ja tulee ensiviikon alussa, mutta etka piirsi putken takapäähän laippaliitoksen kun taas omassa putki on katissa kiinni muhviliitoksella. liekö joskus vaihdettu tarvikekatti vai tuleeko putki kuitenkin ihan ilman takapään laippaa eli suorana?
mutta sitten se putki. sain uuden etuputken siihen ja tulee ensiviikon alussa, mutta etka piirsi putken takapäähän laippaliitoksen kun taas omassa putki on katissa kiinni muhviliitoksella. liekö joskus vaihdettu tarvikekatti vai tuleeko putki kuitenkin ihan ilman takapään laippaa eli suorana?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa