Golf 1.6 vm -89 bensa termostaatti?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.6 vm -89 bensa termostaatti?
Golf 1.6 vm -89 bensa välillä nostelee lämpöä, maantiellä ok, mutta kun auton pysäyttää moottorin käydessä välillä lämmöt nousee melkin tappiin ja sitten laskee normaaliksi.
- termostaattiko jumissa, missä ko koneessa termostaatti sijaitsee?
Joku kuva sattui silmiin jossa se oli mainittu sijaitsevan vesipumpun kotelossa alavesiletkussa?
-vai voisiko vaiva olla lämpömittarin anturissa?
-jossain muualla?
Vedet pysyy koneessa ja öljyt on ok, sekä käynti.
- termostaattiko jumissa, missä ko koneessa termostaatti sijaitsee?
Joku kuva sattui silmiin jossa se oli mainittu sijaitsevan vesipumpun kotelossa alavesiletkussa?
-vai voisiko vaiva olla lämpömittarin anturissa?
-jossain muualla?
Vedet pysyy koneessa ja öljyt on ok, sekä käynti.
Näin on, alavesiletkun liitoskappale kahdella pultilla irti pumpusta ja termari tippuu kouraan. Pesuvati kannattaa laittaa alle ja ostaa valmiiksi uutta nestettä.- termostaattiko jumissa, missä ko koneessa termostaatti sijaitsee?
Joku kuva sattui silmiin jossa se oli mainittu sijaitsevan vesipumpun kotelossa alavesiletkussa?
Termari vaihdettu - ei vaikutusta - mittari välillä näyttelee reiluja lämpöjä.
Lämpömittarin anturiko vainaa?
Merkkivalo ei syty eikä flekti käynnisty, eikä myöskään keitä joten niistä voisi päätellä että lämmöt ei nouse normaalin ohi, siis ongelma lämpötilan näytössä.
Ylävesiletkun liitännässä on kaksi anturia/kytkintä, mittarille ja merkkivalollekko molemmille omat anturit/kytkimet?
Motonetin luettelo kertoilee erivärisiä kytkimiä -89 1.6:lle.
Onko kytkimet nimenomaan merkkivalolle?
Ja toinen vastaavasti mittarille joita kahta mallia latta ja pyöreällä liittimellä?
Lämpömittarin anturiko vainaa?
Merkkivalo ei syty eikä flekti käynnisty, eikä myöskään keitä joten niistä voisi päätellä että lämmöt ei nouse normaalin ohi, siis ongelma lämpötilan näytössä.
Ylävesiletkun liitännässä on kaksi anturia/kytkintä, mittarille ja merkkivalollekko molemmille omat anturit/kytkimet?
Motonetin luettelo kertoilee erivärisiä kytkimiä -89 1.6:lle.
Onko kytkimet nimenomaan merkkivalolle?
Ja toinen vastaavasti mittarille joita kahta mallia latta ja pyöreällä liittimellä?
Anturit on harmaa ja punainen, siis muovin väri ylävesiletkun ja kannen välissä olevassa asennuspaikassa.
Kumpi mahtaa olla lämpömittarinanturi, koneen puoleinen vain syylärin puoleinen?
Motonetin kuvasto tarjoaa seuraavia..
35°-kytkin 89--90 HARMAA kaasutin (Ø20/2-napapl). . . . . . 37-3562 9.90
60°-kytkin 88--91 PUNAINEN (Ø20mm/suorakaidepl). . . . . . 37-3532 10.90
Kytkimiä, mutta myöskö lämpömittarin autureita?
Kumpi mahtaa olla lämpömittarinanturi, koneen puoleinen vain syylärin puoleinen?
Motonetin kuvasto tarjoaa seuraavia..
35°-kytkin 89--90 HARMAA kaasutin (Ø20/2-napapl). . . . . . 37-3562 9.90
60°-kytkin 88--91 PUNAINEN (Ø20mm/suorakaidepl). . . . . . 37-3532 10.90
Kytkimiä, mutta myöskö lämpömittarin autureita?
Noista kumpikaan ei ole anturi, vaan ovat lämpökytkimiä johonkin muuhun tarkoitukseen. Motonetin kataloogin mukaan tämä on ainoa tuohon löytyvä vaihtoehto:
Tosin sitä en tiedä, onko kaikki vaihtoehdot kataloogissa listattuna...
Golf 88--91 mittari+valvonta MUSTA (Ø20mm/suorakaidepl). . 37-3362 9.90 ?
Tosin sitä en tiedä, onko kaikki vaihtoehdot kataloogissa listattuna...
Mutta kun mustelle - kävin hakemassa ei systeemissä ole mitään asennuspaikkaa, ainostaan em harmaa ja punainen sijaitsee yläletkussa, musta on samanlainen fyysisiltä mitoiltaan.
Kannen päässä, vaihdelaatikon päässä on anturi, mutta se lie öljynpaineanturi?
Se ainakin on perinteisen öljykellon näköinen ja kierteillä kiinni, harmaa ja punainen on vain jousisokalla.
Edit
Anturit näyttää samoilta kuin korjauskäsikirjan Mono-Jetronic koneen kuvassa.
Koneessa on kuitenkin Pierburg 2E2 kaasari.
Olisiko autoon jossain vaiheessa vaihdettu kone jostain toisesta autosta....
Tätä ajatusta tukee sekin että moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli puuttui, tai itseasissa siitä oli pätkä laatikon päässä, suoraan poikkileikattuna ikään kuin esim purkuautosta irroitettuna.
Missä moottorissa on tyyppikoodi jolla kait voisi varmistaa koneen rungon alkuperää?
Kannen päässä, vaihdelaatikon päässä on anturi, mutta se lie öljynpaineanturi?
Se ainakin on perinteisen öljykellon näköinen ja kierteillä kiinni, harmaa ja punainen on vain jousisokalla.
Edit
Anturit näyttää samoilta kuin korjauskäsikirjan Mono-Jetronic koneen kuvassa.
Koneessa on kuitenkin Pierburg 2E2 kaasari.
Olisiko autoon jossain vaiheessa vaihdettu kone jostain toisesta autosta....
Tätä ajatusta tukee sekin että moottorin ja rungon välinen maadoituskaapeli puuttui, tai itseasissa siitä oli pätkä laatikon päässä, suoraan poikkileikattuna ikään kuin esim purkuautosta irroitettuna.
Missä moottorissa on tyyppikoodi jolla kait voisi varmistaa koneen rungon alkuperää?
Tuossa kombinaatiossa ei antureita saa millään kiristettyä, vaan kiinnitys on sokalla.
Anturin asennuksessa luonnollisesti uusi tiiviste. O-rengas, nyt kuitenkin juuri alapuolinen lämpömittarinanturi tiputtaa vettä. Vuoto ei ole suuri, tippa puolessa minuutissa, mutta kuitenkin sotkee jne.
Millä tiivistää anturin asennus jäähdytysnestettä pitävästi?
Anturin asennuksessa luonnollisesti uusi tiiviste. O-rengas, nyt kuitenkin juuri alapuolinen lämpömittarinanturi tiputtaa vettä. Vuoto ei ole suuri, tippa puolessa minuutissa, mutta kuitenkin sotkee jne.
Millä tiivistää anturin asennus jäähdytysnestettä pitävästi?
Pihkura, eipä tullut mieleenkään että olisi halki tms.
Mahtaako noita saada muualta kuin VW:ltä koko auton arvoiseen hintaan?
Motonet ilmoittaa nimikkeellä "G-II 1,6/1,8 Termkoppa jos viisi lähtöä (2=letku/3=anturi)"
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=30-6906
mahtaako olla oikea kysessä, kuvaa kun ko tuotteesta ei ole ja puhuu termostaattikopasta...
Termarihan on vesipumpussa ja ei siinä mitään antureita ole.
Toki jos jolla kulla sattuu olemaan ylijäämänä ehjä, olen halukas lunastamaan sen.
Mahtaako noita saada muualta kuin VW:ltä koko auton arvoiseen hintaan?
Motonet ilmoittaa nimikkeellä "G-II 1,6/1,8 Termkoppa jos viisi lähtöä (2=letku/3=anturi)"
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=30-6906
mahtaako olla oikea kysessä, kuvaa kun ko tuotteesta ei ole ja puhuu termostaattikopasta...
Termarihan on vesipumpussa ja ei siinä mitään antureita ole.
Toki jos jolla kulla sattuu olemaan ylijäämänä ehjä, olen halukas lunastamaan sen.
Motonet ilmoittaa nimikkeellä "G-II 1,6/1,8 Termkoppa jos viisi lähtöä (2=letku/3=anturi)"
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-6906
---
Ko tuote on edellä kuvattu anturi/ylävesiletku "tötsä".
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-6906
---
Ko tuote on edellä kuvattu anturi/ylävesiletku "tötsä".
Tod näköisesti se on juuri kiinnitysruuvin lähistöltä. sillä tiivisysmassa lisääminen kannen ja tötsän väliin vähensi vuotoa, mutta ei ihan kokonaan lopettanut. Lämmin kone ja kesäkelit on vuotopaikan todentaminen hieman haasteellista.
No laitetaan nyt sitten uusi josko se lopettaa koko vuodon - taitaa olla että kiristysmomentti saa olla todella kohtuullinen jottei ratkea heti samasta paikkasta uudelleen.....
No laitetaan nyt sitten uusi josko se lopettaa koko vuodon - taitaa olla että kiristysmomentti saa olla todella kohtuullinen jottei ratkea heti samasta paikkasta uudelleen.....
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa