jetta 1.8i vm.91 lämmityslaite
Valvoja: ffp jäsenet
jetta 1.8i vm.91 lämmityslaite
Onkelma jettan lämmityslaitteessa seuraavanlainen.
nopeus 0 = mykkä (luonnollisesti =) )
nopeus 1 = mykkä
nopeus 2 = mykkä
nopeus 3 = toimii
Onkos tälläselle tapaukselle joku ennalta tuttu vika ja siihen joku tietty korjaus vai onkos tää joku "mahdoton korjata --> osta uus auto"-juttu? =)
Ois kiva saada tuo lämmityslaite toimimaan kaikilla nopeuksilla, kun tolla kolmosella puhallin kohisee niin paljon, ettei kuule omia ajatuksiaan... =) Ja kumminki ois kiva pitää tälläi kesällä tota puhallinta kuiten päällä, et ilma edes vähän liikkuis autossa. Tosin ainahan on ikkuna, mutta silti...
nopeus 0 = mykkä (luonnollisesti =) )
nopeus 1 = mykkä
nopeus 2 = mykkä
nopeus 3 = toimii
Onkos tälläselle tapaukselle joku ennalta tuttu vika ja siihen joku tietty korjaus vai onkos tää joku "mahdoton korjata --> osta uus auto"-juttu? =)
Ois kiva saada tuo lämmityslaite toimimaan kaikilla nopeuksilla, kun tolla kolmosella puhallin kohisee niin paljon, ettei kuule omia ajatuksiaan... =) Ja kumminki ois kiva pitää tälläi kesällä tota puhallinta kuiten päällä, et ilma edes vähän liikkuis autossa. Tosin ainahan on ikkuna, mutta silti...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hyvin todennäköistä että puhaltimen kyljestä esivastuksesta lämpösulake mennyt jumittavan moottorin takia.
Uus esivastus ensi hätään ja sitten pohtimaan puhaltimen laakereita. Uus puhaltimen moottorin ei Motonetissä kauheita maksanut kun itse ostin ja tuulenvoimakkuus kasvoi ainakin kuusi desibeliä :)
Uus esivastus ensi hätään ja sitten pohtimaan puhaltimen laakereita. Uus puhaltimen moottorin ei Motonetissä kauheita maksanut kun itse ostin ja tuulenvoimakkuus kasvoi ainakin kuusi desibeliä :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
http://ffp-motorsport.com/tuning/sismoot.php olisko tuosta apua?
Jos sieltä on tosiaan se esivastus mennyt, silloin motonetin 25€ on halpa. Aikoinaan alkuperäisenä joku 300-400mk.
Jos sieltä on mennyt se lämpösulake(eli vain suurin nopeus toimii), hae silloin jostain kodinkonekorjaamosta 184c lämpöarvolla oleva lämpösulake, maksaa n. 0,5€. Samanlaisia käytetään mm. kahvinkeittimissä.
Jos sieltä on mennyt se lämpösulake(eli vain suurin nopeus toimii), hae silloin jostain kodinkonekorjaamosta 184c lämpöarvolla oleva lämpösulake, maksaa n. 0,5€. Samanlaisia käytetään mm. kahvinkeittimissä.
Missä tuo puhaltimen esivastus sijaitsee ilmastoinnillisessa Jetassa/Golffissa? Kaverin vm. -89 jenkkimallin Jetassa ei lämmityslaitteen puhaltimesta toimi kuin nopein asento, eli melko varmasti tuo esivastuksen lämpösulake palanut. Purin hanskalokeron ja sen alapuolisen muovin, mutta en löytänyt esivastusta (tai ei se ainakaan samannäköinen ole kuin Poloissa). Lämmityslaitteen puhallin on vaakatasossa ja puhaltimen moottorille tulee kaksi johtoa, käsittääkseni esivastuksen täytyy silloin sijaita jossain muualla? Vai pitääkö puhaltimen moottori irroittaa puhallinkotelosta ennenkuin esivastus näkyy?
Mullakaan ei toimi 1-2 nopeudet golffissa mutta kolmosella kyllä hönkii ilmaa.
AInaki matka ajossa oon tehny kuivalla ilmalla niin, että siitä mistä voidaan säätää että meneekö viileä/kuuma puhuri ikkunalle ja vai matkustajille, niin vetäny namiskan päälle niin että matkustajille tulee ilmaa. Räppänät auki ja kun pyyhkii 100km/h tai joillaki se +20kmh päälle, hyvä ettei tarvi vetää toppatakkia päälle.
PItääpä tosiaan tuo vastus vaihtaa joku päivä
AInaki matka ajossa oon tehny kuivalla ilmalla niin, että siitä mistä voidaan säätää että meneekö viileä/kuuma puhuri ikkunalle ja vai matkustajille, niin vetäny namiskan päälle niin että matkustajille tulee ilmaa. Räppänät auki ja kun pyyhkii 100km/h tai joillaki se +20kmh päälle, hyvä ettei tarvi vetää toppatakkia päälle.
PItääpä tosiaan tuo vastus vaihtaa joku päivä
Miulla lämmityslaitteessa ongelmana se, että auto ei anna lämmintä ilmaa muuten kuin nostamalla moottorin kierroksia (ts. ajamalla 120km/h tai pienellä vaihteella). Alkaa rassata kun ilmat alkaa kylmenemään. Onko vika juurikin tuossa lämmityslaitteen moottorissa? Aiemmin piteli ihmeellistä ääntä, vinkui kun puhallin oli ykkösellä, nyttemmin loppunut. Olisiko pömpeli päässyt lasahtamaan?
Katopas Miro, että autossasi on varmasti tarpeeksi jäähdytysvettä koneistossa....kyseinen oire viittaa väkevästi jäähdytysveden olemattomuuteen.
Sen pömpelin lasahtamisen tai lasahtamattomuuden voi tarkistaa sen käyttökytkimellä. Kytkimen ollessa asennoissa 1,2 tai 3 pömpelin siipirattaan kuuluu pyöriä ja pömpeli puhaltaa ilmaa. Jos näin tapahtuu, pömpeli ei ole lasahtanut. Jos ei tapahdu, se on mahdollisesti lasahtanut, tai sitten sinne ei vaan syystä tai toisesta tule sähköä. Vinkuminen ei suoranaisesti ole lasahtamisen syy eikä seuraus. Pömpelin laakeri siellä vinkuu - saattaa vinkua vuosikausia pömpelin lasahtamatta.
Sen pömpelin lasahtamisen tai lasahtamattomuuden voi tarkistaa sen käyttökytkimellä. Kytkimen ollessa asennoissa 1,2 tai 3 pömpelin siipirattaan kuuluu pyöriä ja pömpeli puhaltaa ilmaa. Jos näin tapahtuu, pömpeli ei ole lasahtanut. Jos ei tapahdu, se on mahdollisesti lasahtanut, tai sitten sinne ei vaan syystä tai toisesta tule sähköä. Vinkuminen ei suoranaisesti ole lasahtamisen syy eikä seuraus. Pömpelin laakeri siellä vinkuu - saattaa vinkua vuosikausia pömpelin lasahtamatta.
Kolvilla sen saa sinne kiinni.
Palamisen yleinen syy on jumittanut puhallin yms (paskainen tjsp).
Elfalta ite ostin kyseisen komponentin ja taisi maksaa euron. Jokaisesta elektroniikka-liikkeestä pitäisi löytyä.
Kolvatessa kannattaa käyttää lämmönjohto pihtejä ym. ettei sulake kuumene liikaa ja meni heti rikki.
Palamisen yleinen syy on jumittanut puhallin yms (paskainen tjsp).
Elfalta ite ostin kyseisen komponentin ja taisi maksaa euron. Jokaisesta elektroniikka-liikkeestä pitäisi löytyä.
Kolvatessa kannattaa käyttää lämmönjohto pihtejä ym. ettei sulake kuumene liikaa ja meni heti rikki.
Taitaa olla maailman helpoin vaihdettava Golf II / Jetan lämppärin puhallin. Hanskalokeron alta hylly pois, minkä jälkeen moottori tippuu kiertämällä kouraan, joku lukitus siinä on jollain sivulla. Sitten vaan johto pistokkeesta irti ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä :)
E: Aiemmista postauksista päätellen taidatkin olla sitä jo irroitellut. Ei siis tuossa mitään eritytsä ole, toki kannattaa varmaan tarkistaa ettei kaukalo konehuoneen puolella ole lehtiä ja moskaa täynnä.
E: Aiemmista postauksista päätellen taidatkin olla sitä jo irroitellut. Ei siis tuossa mitään eritytsä ole, toki kannattaa varmaan tarkistaa ettei kaukalo konehuoneen puolella ole lehtiä ja moskaa täynnä.
vaijerit olivat kiinni,ja vivustot toimii.Mistäs tämä läppä löytyy,mitä näillä vivustoilla säädetään?jos olisi jäänyt jotenkin jumiin tai jotain..Eihän muuten tuota siipiratasta tarvii mitenkään erikoisemmin keskittää tuohon moottoriin?vanhassa moottorissa tuo siipiratas oli tuon keskirattaan tapin tasalla,uudessa tappi tulee noin 1cm yli.jos asentaa tasalle niin ottaa kiinni ylämuoveihin..
No ei, kunhan se nyt siellä sopii pyörimään. Luultavasti uudessa on vaan hieman pidempi akseli.Eihän muuten tuota siipiratasta tarvii mitenkään erikoisemmin keskittää tuohon moottoriin?vanhassa moottorissa tuo siipiratas oli tuon keskirattaan tapin tasalla,uudessa tappi tulee noin 1cm yli.jos asentaa tasalle niin ottaa kiinni ylämuoveihin..
Olisko moottorille menevät johdot väärinpäin? Puhallin pyörii väärään suuntaan.
Tarkoitan siis liittimeltä moottoriin meneviä johtoja. Johtosarjan liitinhän ei mene paikoilleen kuin yksin päin.
Tarkoitan siis liittimeltä moottoriin meneviä johtoja. Johtosarjan liitinhän ei mene paikoilleen kuin yksin päin.
Viimeksi muokannut jii_bee, 8.12.2008 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa