Eli kertokaan nyt tietävämmät ihmiset millä tuon ratin saa irti, muulla kuin rälläkällä ???
Kolmi puolainen airbag ratti, auto on Golf IV gti.
Kiitos
Golf IV ratin irroitus ?
Valvoja: ffp jäsenet
Vähän vaikea selittää näin sanoin, mutta kun en minäkään jaksa googlesta kaivaa niin tässä lyhyehkö ja epäselvä ohje.
1. Käännä ratti vaakatasoon, ratti on kuljettajanistuimen välittömässä läheisyydessä.
2. Irroita maakaapeli akusta.Ei siitä ankasta, vaan siitä patterista.
3. Irroita Airbag, ratin takapuolella on vertikaalisuunnassa noin puolessa välissä, pari senttiä ratinkehältä sisään päin pienet aukot, joista sopivan kokoisella ruuvimeiselillä vääntämällä sopivaan suuntaan vapautat jouset joilla airbag on ratissa kiinni.
4. Irroita Airbaginkaapeli varovasti bagista, ja nosta bagi jonnekkin turvalliseen paikkaan.
5. Irroita rattia kiinnipitävä zxn-kantainenpultti sopivaa avainta käyttäen.
6. Ratissa on yleensä valmiiksi kohdistusmerkit, varmista ja tee tarvittaessa uudet merkit
7. Irroita ratti varovasti akselilta.
8. Älä kääntele airbagin "kiekkoa" turhaan.
9.... Kootaan vastakkaisessa järjestyksessä.
No okei click click
Piti googleen kirjoittaa niinkin mielikuviksellinen teksti kun "golf 4 ratin irroitus".
1. Käännä ratti vaakatasoon, ratti on kuljettajanistuimen välittömässä läheisyydessä.
2. Irroita maakaapeli akusta.Ei siitä ankasta, vaan siitä patterista.
3. Irroita Airbag, ratin takapuolella on vertikaalisuunnassa noin puolessa välissä, pari senttiä ratinkehältä sisään päin pienet aukot, joista sopivan kokoisella ruuvimeiselillä vääntämällä sopivaan suuntaan vapautat jouset joilla airbag on ratissa kiinni.
4. Irroita Airbaginkaapeli varovasti bagista, ja nosta bagi jonnekkin turvalliseen paikkaan.
5. Irroita rattia kiinnipitävä zxn-kantainenpultti sopivaa avainta käyttäen.
6. Ratissa on yleensä valmiiksi kohdistusmerkit, varmista ja tee tarvittaessa uudet merkit
7. Irroita ratti varovasti akselilta.
8. Älä kääntele airbagin "kiekkoa" turhaan.
9.... Kootaan vastakkaisessa järjestyksessä.
No okei click click
Piti googleen kirjoittaa niinkin mielikuviksellinen teksti kun "golf 4 ratin irroitus".
Tosiaan pikkasen kun käyttäis sitä sörtsiä niin -> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92 ... n+irroitus
Eikös tuossa ole jokin varoaikakin siitä hetkestä kun irroittaa akukengän...Varoajat yleensä merkkikohtaisia, parista minuutista tuntiin, automerkistä riippuen...Koskee siis lähinnä tuota bägin irroittamista...Meinaan, ettei sitä ole mukava saaja naamalle...
Edittiä: näky olevan yllä olevassa linkissä 15min...
Edittiä: näky olevan yllä olevassa linkissä 15min...
Meleko mestari saa olla että bagin saa silmilleen, oli akku kiinni eli ei.
En tiedä onko se edes teoriassa mahdollista ratin irrotuksessa.
Sen bagin anturi/laukaisin kun on keskikonsolissa lähellä käsijarrua.. siinäkin on mekaaninen varmistus, eli sähköhäiriö ei riitä.
Sen vikavalon saa kyllä sujuvasti sytytettyä jos virta on päällä ja töpseli irti bagista.
En tiedä onko se edes teoriassa mahdollista ratin irrotuksessa.
Sen bagin anturi/laukaisin kun on keskikonsolissa lähellä käsijarrua.. siinäkin on mekaaninen varmistus, eli sähköhäiriö ei riitä.
Sen vikavalon saa kyllä sujuvasti sytytettyä jos virta on päällä ja töpseli irti bagista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa