GolfIV ei saa leimaa.. päästöt..
Valvoja: ffp jäsenet
GolfIV ei saa leimaa.. päästöt..
Eli 2.0 AQY koneella ja muuten kaikki ok paitsi päästöt.
Eilen katsastuksessa lambda-arvo oli 1.09 ja epäiltiin että vanhat öljyt aiheuttaa tämän, vaihdoin öljyt ja tänään mitattiin uudelleen, lambda näytti 1.01 mutta CO päästöt oli noussu 0.5 kun raja on 0.2. Eilisessä mittauksessa seos näytti 0.17..
Mikäs vttu tässä nyt on. Alkaa jo kärsivällisyys loppumaan tämän yksilön kohdalla, autoon vaihdettu : MAF, 2x lambdat, puola, tulpat, tulpanjohdot ja muuta sälää..
Ei vaan tuu leimaa ja kun kilvetkin on jo viety niin alkaa vaikeuttamaan jo huomattavasti 100km työmatkaa.
Eilen katsastuksessa lambda-arvo oli 1.09 ja epäiltiin että vanhat öljyt aiheuttaa tämän, vaihdoin öljyt ja tänään mitattiin uudelleen, lambda näytti 1.01 mutta CO päästöt oli noussu 0.5 kun raja on 0.2. Eilisessä mittauksessa seos näytti 0.17..
Mikäs vttu tässä nyt on. Alkaa jo kärsivällisyys loppumaan tämän yksilön kohdalla, autoon vaihdettu : MAF, 2x lambdat, puola, tulpat, tulpanjohdot ja muuta sälää..
Ei vaan tuu leimaa ja kun kilvetkin on jo viety niin alkaa vaikeuttamaan jo huomattavasti 100km työmatkaa.
Oireet viittaa juuri pakoputken vuotoon. Ei saa vuotaa lainkaan kattivehkeissä. Se mittauksen tekeminen muuten vaatii hermoja. Konetta voi joutua kierrättämään minuuttikausia ~3000 kierroksilla ennen kuin lambda ja katti lämpenee tarpeeksi.
Viimeksi muokannut sik, 4.12.2008 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pakoputkea kävin aamulla kattomassa auton alla ja ei se tuntunut mistään vuotavan, kiristelin kuitenkin kaikki liitokset. Vaihdoin myös ilmanputsarin.
Ja kävin mittaamassa päästöt, ei laskenut CO alle 0.4 millään.
Keskiviikkona mitattuja arvoja :
CO : 0.17
HC : 25
Lambda : 1.08 -> tämä johti hylkäykseen
CO2 : 13.99
O2 : 1.69
Torstaina mitattu ( öljyt vaihdettu välissä )
CO : 0.295 -> nyt tää johti hylkäykseen, raja-arvo 0.2
HC : 59
Lambda : 1.00
CO2 : 14.66
O2 : 0.61
Siinähän ne.
Ja kävin mittaamassa päästöt, ei laskenut CO alle 0.4 millään.
Keskiviikkona mitattuja arvoja :
CO : 0.17
HC : 25
Lambda : 1.08 -> tämä johti hylkäykseen
CO2 : 13.99
O2 : 1.69
Torstaina mitattu ( öljyt vaihdettu välissä )
CO : 0.295 -> nyt tää johti hylkäykseen, raja-arvo 0.2
HC : 59
Lambda : 1.00
CO2 : 14.66
O2 : 0.61
Siinähän ne.
tulee mieleen ihan venäläinen meininki täs päästömittauksessa
Itsellä diisel kippo ja kun kävin katsastamassa viimeksi niin piti saada k arvo alle 3
niin inssi sano et käy ajamassa kaasu pohjassa muutama kilometri niin arvo tippuu
Ei kyllä tajuu miten maailma pelastuu ku käyn ruuvaamas yli 3000 rpm mun skodaa ympäri kaupunkii
Itsellä diisel kippo ja kun kävin katsastamassa viimeksi niin piti saada k arvo alle 3
niin inssi sano et käy ajamassa kaasu pohjassa muutama kilometri niin arvo tippuu
Ei kyllä tajuu miten maailma pelastuu ku käyn ruuvaamas yli 3000 rpm mun skodaa ympäri kaupunkii
Tohon toiseen vetoon ajettiin kone ihan kuumaksi.. Kai se sitten on katti paskana, ei muutakaan enää keksi, katin lämpötila mitattiin tänään, downpipe ennen kattia 180 astetta, katti keskeltä 160astetta. LT anturikin vaihdettiin, ei vaikutusta.
Vikakoodeiksi antaa
4480 Mutiplikatiivinen seoksenkorjaus 1 - seos liian laiha
40AC Polttonestejärjestelmä ryhmä 1 - seos liian rikas
Vikakoodeiksi antaa
4480 Mutiplikatiivinen seoksenkorjaus 1 - seos liian laiha
40AC Polttonestejärjestelmä ryhmä 1 - seos liian rikas
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko lämpöantureita tutkittu?
Ja varmasti kuulostaa pirujen maalaamiselta seinille, mutta mites venttiilikoneiston vauriot näkyy päästöissä? Siis nokan kuluma ja palaneet venttiilit?
Käykö muuten ihan hyvin ja vedot tallella?
Voiko moottorinohjauksen "resetointi" saada tollasta aikaan? Jossain malleissahan akun irrottaminen saa aikaan ontuvat ensimetrit...
Ja varmasti kuulostaa pirujen maalaamiselta seinille, mutta mites venttiilikoneiston vauriot näkyy päästöissä? Siis nokan kuluma ja palaneet venttiilit?
Käykö muuten ihan hyvin ja vedot tallella?
Voiko moottorinohjauksen "resetointi" saada tollasta aikaan? Jossain malleissahan akun irrottaminen saa aikaan ontuvat ensimetrit...
Käy hyvin, kulutus ok, eikä mitään kuoppia tunnu vetoalueellakaan olevan.
Ensimmäiseen vetoonkin nollattiin vikakoodit, ja sen jälkeen mitattiin heti päästöt eli ei luulis sen aiheuttavan mitään, tosin ihmetyttää kyllä toi CO nousu yhdessä päivässä 0.17->0.295
Ja lämpötila-anturi vaihdettiin tänään eikä sillä tuntunut olevan vaikutusta, ei ainakaan korjaamolla enää keksineet muuta kuin paskan katin.
Ei vaan jaksais laittaa 450e uuteen kattiin ja todeta ettei ollu siitäkään kiinni.
Koneella on ajettu 175tkm.
Seuraava osote tällä autolla jos ei tuu viikon sisällä kuntoon (tai alle 500e) on Kymijoki.
Ensimmäiseen vetoonkin nollattiin vikakoodit, ja sen jälkeen mitattiin heti päästöt eli ei luulis sen aiheuttavan mitään, tosin ihmetyttää kyllä toi CO nousu yhdessä päivässä 0.17->0.295
Ja lämpötila-anturi vaihdettiin tänään eikä sillä tuntunut olevan vaikutusta, ei ainakaan korjaamolla enää keksineet muuta kuin paskan katin.
Ei vaan jaksais laittaa 450e uuteen kattiin ja todeta ettei ollu siitäkään kiinni.
Koneella on ajettu 175tkm.
Seuraava osote tällä autolla jos ei tuu viikon sisällä kuntoon (tai alle 500e) on Kymijoki.
Tuli tossa mieleen että kun löyty tommonen käyttämätön magnaflown katti, tarvikeosa siis, ei autokohtainen. Huollossa sanoivat ettei tarvike katit jostain syystä toimisi (?) tässä koneessa. Eli onko mitään perää vai yrittävätkö myydä vain kalliin osan. Halvimmalla saisi autokohtaisen tarvike katin 450e ja marmorilta muistaakseni 750e. Täytyy nyt ainakin kokeilla hitsata toi magnaflow kiinni.
PS. Millä kierteellä lambda-anturit on ? Täytynee hitsata paikka myös lambdalle koska se on katin jälkeen.
PS. Millä kierteellä lambda-anturit on ? Täytynee hitsata paikka myös lambdalle koska se on katin jälkeen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos se on happitunnistimen jälkeen niin lambda pysyy kohdallaan jos muualla ei vuotoja ole. Näkyy vain päästömitauksessa.
Yllättävän paljon sitä happea tulee pienestäkin reijästä. Mulla rajana on 5 % ja niin tiivis putki kun vaan saa simonsin laatutuotteesta ja tekee helposti mullakin happea lähes 2 % päästöihin.
Mutta jos se happi sekottaisi mittauksen niin luulisi mittaajan siitä kertoneen?
Yllättävän paljon sitä happea tulee pienestäkin reijästä. Mulla rajana on 5 % ja niin tiivis putki kun vaan saa simonsin laatutuotteesta ja tekee helposti mullakin happea lähes 2 % päästöihin.
Mutta jos se happi sekottaisi mittauksen niin luulisi mittaajan siitä kertoneen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa