corrado g60 tyhjäkäynnillä CO 1.86

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

corrado g60 tyhjäkäynnillä CO 1.86

ViestiKirjoittaja ka-bu » 20.11.2008 16:05

muuten leimalla meni hyvin mutta toi CO tyhjäkäynnillä liian korkea (1.86) voiko johtua esim: kaasuläpän asentotunnistimesta? virranjakaja? tulpat vaihdettu mutta virranjakajaan en oo kurkannu.. tyhjäkäynti on kylläkin sellanen vähän pätkivä!

vaihdettu myös CO-potensio anturi, bensanpaina anturi, sininen ja musta lämpötila anturi, katalysaattori, lambda pakosarjantiivisteet..

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 23.11.2008 20:50

Kaasuläpän asentotunnistin on oikeesti vaan kaks asentoinen kytkin, mikä kytkeytyy vaan tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla. Pitäisi kuulua pieni naksahdus molemmissa ääriasennoissa.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 28.11.2008 12:11

tuntuu toimivan kaasuläpän asentotunnistin..

mikähän ton CO:oon nostaa tyhjäkäynnilllä?? alkaa meneen jo hermo ku kaikkea olen kokeillu.. kaikki tärkeet anturit vaihdettu: lambda,katalysaattori,sininen ja musta jäähdytysnesteen lämpöanturi,CO-potensiometri anturi yms.. kierroksilla kaikki arvot on hyvät ja tyhjäkäynnilä on muuten mutta toi CO nousee yli 1

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 28.11.2008 19:13

Viittaisi hieman tuo korkea CO että ilmaa ei saa tarpeeksi joutokäynnillä. Paljonko oli HC:tä tuossa samaan aikaan? Entä saiko lambdan joutokäynnillä?

Itselläni ei ole kokemusta G60 moottorista että miten tuossa tulee ilma joutokäynnillä kaasuläpän ohi. Yleensä on joutokäynnin säädin joka annostelee tuon joutokäynnin ilman moottoriin ohi kaasuläpän. Jos nuo putket on likaiset niin voi nostaa CO:ta joutokäynnillä. Ilmanputsari kannattaa myös tarkistaa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.11.2008 21:11

Corros on ISV (lisäilmaluisti tjsp) mikä syöttää ylimääräistä ilmaa imusarjaan. Tosin jos se ei toimi niin auto ei käynnisty kunnolla, ei käy tyhjää kunnolla tai kierrokset pumppaa jne

Mites sytytyksen perusennakot?

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 1.12.2008 17:49

HC tais olla joku 10-30

pitää nyt tutkia tässä vielä.. jos ei ala onnistuun niin sitte sarangolle pakokaasu analyysiin koko paska :D

sytkän voisi vielä katsoa!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa