jarrulevyt , uritetut vai sileät ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

passatvariantti
-
Viestit: 36
Liittynyt: 16.6.2006 11:37

jarrulevyt , uritetut vai sileät ?

ViestiKirjoittaja passatvariantti » 26.11.2008 16:48

mitä olette mieltä, onko noista uritetuista levyistä siviiliautossa hyötyä vai ei .
eli laittaako sileet levyt ja uudet palat vain .

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 26.11.2008 17:08

riippuu autosta... jos autoa vaan on piristetty tai muuten vaan kulkee edes kohtaliasesti niin suosittelen.. pysähtyy se ainakin paremmin

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 26.11.2008 17:14

Valmistajasta riippuen uritetut, tai rei-itetyt. Jotkut tarvikevalmistajien levyt uritettuna ovat huomattavasti surkeammat kuin originaalit sileät... Eli ei oikotietä onneen. Zimmermannin levyjä uskallan suositella, kolmen muun merkin levyt olleet huonohkoja, ja kaksi uritettua jopa halkeillut urista...

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 26.11.2008 17:20

zimmermaneille ääni täältäkin

itse laitoin kans pirssiin kuukausi sitten ja tyytyväinen oon ollu hyvän näköset ja pysähtyy hyvin vielä kun höystää ne kunnon paloilla ebaysta muistaakseni 129 ekee pari

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 26.11.2008 18:11

Itellä kakkiksessa Sparcon levyt joka nurkassa (uraa sekä reikää).
Edessä ennen Sparcon palatkin, mutta ensi kaudeksi tulee Ferodot.
Eka setuppi oli omastamielestä toimiva. Pysyvät muodossaan eikä halkeile.
Pysähtymisestä en osaa sanoa, kun ei kovaa ajoa ole vakioilla ajettu =)

passatvariantti
-
Viestit: 36
Liittynyt: 16.6.2006 11:37

ViestiKirjoittaja passatvariantti » 29.11.2008 11:20

kiitti vinkeistä ,, taijan hommata tollasen uritett niin alkaa pysähtyynkin sit pirssi ..
zimmermanit taitaa mennä hankintaa ja kunnon palat niin se on siinä..

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.11.2008 11:54

Onko noista urista tai rei'istä etua sateella? Lähinnä siis kun tekee ekan jarrutuksen märillä jarruilla, niin löytyykö jarruteho nopeammin uritetuilla?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.11.2008 12:18

Sehän se on juurikin yksi syy miksi uria / reikiä laitetaan. Toiset syyt ovat jarrutuksessa syntyvän kaasun poisto sekä jarrupalojen puhdistuminen.

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 31.3.2009 17:14

Nostetaas tätäkii. Mites onko tietoo/kokemuksia sitte jarrupalojen kulumisesta, että kuluuko ne paljonkii noppeemin kun normaaleilla jarrulevyillä ajettaessa.

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 31.3.2009 19:34

hommaa vaan ihan normaalit levyt kun ei noista urista tai reijistä mitään hyötyä kadulla ole, paskaa vaan vanteita kun lähtee pölyä aikas paljon enemmän kun tavan leyistä.. paitsi jos joka viikonloppu käyt radalla vetämässä niin se on sit eri juttu..:)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 31.3.2009 20:34

Itseasiassa mä en kyllä ole huomannut noiden likaavan vanteita yhtään enempää mitä normi levyt. Itseasiassa vanhat urittamattomat levyt sotki vanteita jopa enemmän. Tuohon varmaan loppupeleissä vaikuttaa palat enemmän mitä levyt. Aiemmista paloista ei merkistä tietoa, mutta veikkaan jotain normi tarvikepaloja niiden olleen. Nyt on ATEn palat noiden uritettujen Zimmermannien kanssa ja etuvanteet on pysyneet huomattavasti puhtaampana.
En ole havainnut minkäänlaista häiritsevää likaantumista.

Kyllä noilla auto pysähtyy huomattavasti paremmin mitä vanhoilla, mutta todellisuudessa vertailu on aika vaikeata kun vanhat levyt ja palat oli jo melko finaalissa kun tuo auto mulle tuli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 155 vierailijaa