Noniin, reserviin päästyäni muutama viikko takaperin oli mahdollisuus toteuttaa unelma volkkarin hankkimisesta.
Ostin sitten kaveriltani tuollaisen raadon hyvin edullisesti.
Autolla on veivattu 230tkm ja kunnoltaan oli melko lohduton.
mm. vaihdelaatikko oli hajalla, etujarrupaloista jäljellä pellinpalat, iskarit takaa loppu (toiselta puolelta jousilautanen oli nyrjähtänyt ~5cm) puskurit hajalla ja roikkuivat mitensattuivat. Pahinpana ulkoasuun vaikuttavana tekijänä kuitenkin todella haalistunut maalipinta.
Juuri pihaan ajettuna
Ensitöikseni hain eteen uutta jarrupalaa, levyä ja jarrusatulan korjaussarjaa sekä myös vahasin auton jolla sain pahimmat haalistumat pois. Tuolloin jetta näytti tältä
Näillä mentiin vajaa viikko kunnes vaihdelaatikko laukesi totaalisesti ja hankin pari vuotta tuoreemmasta jetasta 1.8 koneen 5v laatikon kera, vaihdoin kuitenkin pelkän laatikon sillä nykyinen moottori toimii niin hyvin ettei vaihtoon toistaiseksi ole tarvetta. Samaan syssyyn alle ruuvattiin säädettävä alustasarja ja auto ruuvattiin kohtuu matalaksi
Muutama päivä takaperin ostin melko pahaan kuntoon päässeet isot puskurit joita tuli jonkinaikaa kittailtua ja maalailtua. Kunhan saan hankittua maalia niin puskureiden alaosat tulevat korin väriin.
Tällä hetkellä jetta on tässä kunnossa
Hakusessa on vielä tälle syksylle etupuskuriin se alalippa, takapuskurin hinauslenkin kansi , merkitön maski yms. pikkujuttuja.
Bi-xenonsatsikin löytyy, ja se pääsee pian paikoilleen.
Järkevien vanteiden hankinta lienee ajankohtaista vasta joskus keväällä. Onpahan aikaa miettiä vannevalintaa.
Tuolta löytyy kuvia kulkineesta, lisäilen aina sillointällöin kuvia kun autoon tulee muutoksia:
http://karvanoppa.kuvat.fi/kuvat/Jetta/
Jetta mk2 1.6 cl -89
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19.10.2008 17:06
Jetta mk2 1.6 cl -89
Viimeksi muokannut karvan0ppa, 24.11.2008 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19.10.2008 17:06
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19.10.2008 17:06
Jettaan on nyt syksyn aikana tullut mm. merkitöntä maskia, puskurin lippaa yms.
Kaikennäköistä perussiistimistä kun ei autoon rahat riitä mopoprojektin vuoksi.
Kilvetkin lähti muutama päivä takaperin, auto kävi tänään katsastuksessa ja olihan siinä mm. liian korkea tyhjäkäynti sekä alapallonivel väljänä. hain muutamat tarvikeromut ja sain noilta osin taas kuntoon.
Suurimpana ongelmana on kuitenkin tuo nykyinen formel k alustasarja jonka muutoskatsastamiseen tarvitsen sen tüv-hyväksynnän, mistäköhän mahtaisin sellaisen saada?
pikaisia apuja kaivataan...
Kaikennäköistä perussiistimistä kun ei autoon rahat riitä mopoprojektin vuoksi.
Kilvetkin lähti muutama päivä takaperin, auto kävi tänään katsastuksessa ja olihan siinä mm. liian korkea tyhjäkäynti sekä alapallonivel väljänä. hain muutamat tarvikeromut ja sain noilta osin taas kuntoon.
Suurimpana ongelmana on kuitenkin tuo nykyinen formel k alustasarja jonka muutoskatsastamiseen tarvitsen sen tüv-hyväksynnän, mistäköhän mahtaisin sellaisen saada?
pikaisia apuja kaivataan...
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19.10.2008 17:06
Nyt on kaksi kertaa käyty tappelemassa tuon asian tiimoilta ja silti väittävät että alustasarjalla tarvitsisi todistuspapruja. pelkkä jousien vaihto kuulemma menee ilman. mutta alustasarjaan vaativat aina todistuksen autoon sopivuudesta.
Pitää kokeilla muuta katsastusasemaa, ei tohon tule tuolla a-katsastuksessa mitään tolkkua.
Pitää kokeilla muuta katsastusasemaa, ei tohon tule tuolla a-katsastuksessa mitään tolkkua.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa