Kumpi alustasarja Eibach vs. D2 vs. Kw?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sportti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 23.1.2005 12:50

Kumpi alustasarja Eibach vs. D2 vs. Kw?

ViestiKirjoittaja Sportti » 22.11.2008 21:12

Elikkä säädettävää alustasarjaa olisin hankkimassa niin kumpiko olisi parempi vaihtoehto? Kw variante 1, 939€ vai D2 coiloversarja, 889€? Budjettia koitan mahollisimman pienenä pitää.

Ja jos tiedätte muita säädettäviä sarjoja tähän hintaluokkaan niin ehdottakaa ihmeessä!
Viimeksi muokannut Sportti, 26.1.2009 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 22.11.2008 21:53

Ei kumpikaan. Jätä parit kapakkakeikat pois ja osta Eibach, Bilstein tai Koni.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.11.2008 22:47

Budjettia koitan mahollisimman pienenä pitää.
Alusta on sen verran iso osa autoa että siihen kannattaa panostaa. Säästää vaikka vähän pidempään rahaa että saa paremman alustan.

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.

Tingi mielummin vaikka siitä säädettävyydestä ja osta kiinteä.

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 22.11.2008 22:48

H&R on tuossa hintaluokassa myös hyvä vaihtoehto. D2 taitaa olla aika paha altavastaaja tuossa porukassa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 22.11.2008 23:19

Kannattaa myös kattoa mikä on alustan materiaali, rosteri on suomen oloissa aika yliveto materiaali säädettävissa. keltapassivoidut ja muut pintakäsitellyt kun ruostuu ja jumittuu vähän liian helposti talven aikana.

MIKU
-
Viestit: 397
Liittynyt: 11.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja MIKU » 23.11.2008 6:46

Kw variante 1.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 23.11.2008 16:40

Edelliseen autoon laitoin D2:n oli todella hyvä! Sai säädettyä sopivan jäykkyyden ja korkeuden, joiden pohjalta jäi mulle ainaki hyvät kokemukset. Mutta kokemusta ei kerinnyt tulla ku n.10tkm ja 4kk kesällä, talvikäytöstä en osaa sanoa mitään.
Sitä edellisessä oli Koni joka oli kyllä aluksi hyvä mutta 2 vuotta ja 35tkm niin alkoi takapäässä olla luvattoman pehmoista.
Kaverilla oli edellisessä autossa KW var 1 ja oli kyllä talvella aivan turhan jäykkä ainakin minun makuun ja kyllä kaveriki sano että on vähä jäykkä.
Borassa oli valmiiksi H&R ja olen tyytyväinen ainakin vielä tällä hetkellä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 23.11.2008 22:10

Ja jos tiedätte muita säädettäviä sarjoja tähän hintaluokkaan niin ehdottakaa ihmeessä!


Vogtlandin setti menis tohon budjettiin.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 24.11.2008 10:11

Rosteri on kaikkea muuta kun hyvä korkeussäädettävässä. Kiinnileikkautuminen tapahtuu uskomattoman helposti. KW siirtyi komposiittimuttereihin kun ei osanneet kunnon kierrettä sorvata.
Edellisessä autossani oli supersportin korkeussäädettävä, jonka ostin uutena 2004. Kilometrejä kertyi 80t ja ei ongelmaa. Ulkoapäin näyttivät todella paskoilta, mutta pikkua harjailu, niin johan taas säätö onnistuu.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 24.11.2008 11:27

en tiedä mistä asti on toi kw2 noilla komposiittimuttereilla ollut auton alla (ilmeisesti 2004)
joka kevät ja syksy säädän eikä mitään vaikeuksia säädön kanssa. Kovuus on makuasia ja riippuu renkaista ja kaikista muista alustan osista sekä rungon vääntyminen vaikuttaa. MUN mielestä toi on aivan helv. hyvä alusta. eikä ole turhan jäykkä ainkaan mun autoon.

Sportti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 23.1.2005 12:50

ViestiKirjoittaja Sportti » 29.11.2008 9:54

Kiitos näistä tiedoista. Viime viikolla minulle tuli tarjouksia seuraavista sarjoista. Mitä mieltä olette näistä?

1. GTS Coilover 569€

2. Eibach PRO-STREET-S 959€

3. SPAX RSX Coilover 959€

4. GTS-Sport iskunvaimentimet 279 euroa, H&R -madallusjouset -45-50 mm edestä ja takaa -45-50 mm madallus 190 Euroa

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 29.11.2008 9:59

^ Kyllähän tuo Eibach on selkeästi laadukkain vaihtoehto.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.11.2008 21:02

Itse valitsisin D2, mutta sulla taitaa tulla TUV lappu ongelma vastaan joten sitten KW var1.

Omat suosikit on D2 Rally Asphalt tai Track Racing sarja, KW var3 tai Bilstein PSS9

heller
-
Viestit: 465
Liittynyt: 15.2.2008 17:07

ViestiKirjoittaja heller » 30.11.2008 7:02

Täältä ääni KW street comfortille. Vähä kivempi ajella ku variant1.

MIstä te muuten revitte siihe varianttiin sen e:n sinne perään kun se on variant :)

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 30.11.2008 7:11

Itse suosittelen h&r:n säädettävää.
On muuten huomattavasti parempi alusta kuin kw.

teemu
-
Viestit: 224
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja teemu » 30.11.2008 8:04


albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.11.2008 9:17

MIstä te muuten revitte siihe varianttiin sen e:n sinne perään kun se on variant

Köhköh, kyllä se taitaa ihan Variante olla... ;) Niinku Teemu tossa jo linkittikin.

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 30.11.2008 10:12

Toinen on saksaa ja toinen englantia. Mutta ihan hieno asia vääntää, varsinkin kun molemmat olette oikeassa :D

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 30.11.2008 11:04

Itsellä vajaa vuoden kokemus tuosta kw v1 alustasta golf v:ssa.
Kw todella pintakova ,järkyttävä ajettava varsinkin talvella.
H&r:n alusta on todella mukava ajettava vaikka madallusta on 70mm.
Alusta mikä on tuossa golffissa on h&r:n ultra low sarja,iskareina ko. alustassa on bilsteinit.

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 30.11.2008 11:06

high sport 2:sille ääni 600 eken luokkaa saksassa hyvä sarja, ainoa on vaan että säätö avaimilla saa heittää vesilintua mutta taitaa olla joka sarjassa samoja ongelmia, kun on pari kertaa alustaa säätänyt ylös alas menee kantit niistä avaimista, selvin hommata kunnon putkipihdit todella paljon helpompi niillä säätää ja ei tuu lipsumisien kanssa haavereita =)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 30.11.2008 11:13

Luulis kyllä säätöjen liikkuvan ihan nätisti jos putsattu paikat hyvin.
Jos ei niin toki voi ostaa putkipihdit ja näyttää isän kädestä "vi**u mulle ei jumitella"
Eli paskaa välissä jos ei liiku avaimella.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 30.11.2008 11:22

Muttereiden kuuluu liikkua ihan käsin kierittelemällä, luonnollisesti lukitus auki avaimella.
Nuista tarjouksista valitsisin itse tuon Eibachin.

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 30.11.2008 12:09

väkisinhän sinne paskaa roiskuu vuoden aikana kun minäkin kerran vuodessa ennen talvea autoa nostan, jenkat on kyllä pysynyt hyvinä kun viime talvena niitä rasvailin mutta perkeleen tiukassa nuo mutterit tosta paskasta johtuen kumminkin, ku ei nuita joka kuukausi viitsi putsailla

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.11.2008 12:13

Ainakaan kw:n rosteritolppiin ei kannta laittaa minkäännäköistä rasvaa tai öljyä keräämään likaa kun ruosteen eston takia niitä ei tarvita. Itse en ole ikinä laittanut niihin mitään, niin aina harjalla saanut kierteet puhtaaksi ja mutterit pyörii käsin.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.11.2008 13:34

Kw todella pintakova ,järkyttävä ajettava varsinkin talvella.

Tosta asiasta olen täydellisen eri mieltä!
Kahdessa viime autossa ollu KW Var.2 alla, enkä suostuis muita enää alle laittamaankaan. Matalat renkaat + matala alusta = siltikin pirun hyvä ajettava.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 30.11.2008 13:52

Mulla on kahdessa edellisessä autossa ollut KW:n alustat. Nyt Golfissa KW 3 ja ei oo oikeen hyvä, ei pääse tarpeeks matalalle ja tuntuu omaan makuun liian löysältä jäykimmilläänkin. Plussaa rosteri tolpista.

audituning
-
Viestit: 140
Liittynyt: 19.9.2006 17:18

ViestiKirjoittaja audituning » 30.11.2008 14:19

miten säädettävillä ei pääse tarpeeksi matalalle?? mulla ainakin riittää säätöä vaikka kuinka paljon 40-50mm oon yleensä madaltanu ja vielä jäis varaa madaltaa ainakin saman verran itellä kyllä fk sarja mutta kumminki

jansku
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.8.2003 7:05

ViestiKirjoittaja jansku » 30.11.2008 17:44

Kyllä varmaan kw v2 ja v3 on variante1:tä parempi alustoja,sitä en väitäkkään.
Tuolla variante 1:llä ei saanut madallettua golffia kuin 50mm:ä,vaikka akselimassat olivat ko. autoon oikeat.
Tuolla h&r:llä oon madaltanut autoa noin 70mm:ä ja kierettä on jäljellä n.40mm:ä.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 30.11.2008 17:57

Meillä tuossa TT:ssä H&R ja siinä tahtoo olla ongelmana että ei saa talvella riittävän ylös... :)

Skeidaman
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.4.2008 18:49

H&R tai Eibach varma valinta

ViestiKirjoittaja Skeidaman » 30.11.2008 19:09

H&R ja Eibach taattua laatua. Kaveri vaihto just KW:t H&R:ään kun ei tykännyt ollenkaan ajettavuudesta.

Sportti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 23.1.2005 12:50

ViestiKirjoittaja Sportti » 1.12.2008 16:55

Kiitos kaikille kommenteistanne! Lukeman perusteella ja mitä nyt olen etsinyt tietoa, niin tällä hetkellä H&R:n tai Eibach:hin kannalla olen. Aikaa on vielä miettiä ja ihmetellä...

Sportti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 23.1.2005 12:50

ViestiKirjoittaja Sportti » 26.1.2009 19:01

Noniin elikkä laitoin tuon eibach pro street-s sarjan tulemaan. Hyviä kokemuksia on porukalla ollut merkistä, on mukava ajossa ja hinnan sain sopivaksi tinkastua.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.1.2009 19:16

Kerro sitten kokemuksia ja tuntemuksia kun alusta on saatu ajoon!

fribbe
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.10.2007 18:55

ViestiKirjoittaja fribbe » 26.1.2009 19:28

Kun H&R kehutaan niin onko jengillä vielä kokemusa tuosta Twin-tube mallistosta? Pikkaisen halvempi kuin monotube.

Raimssi
-
Viestit: 498
Liittynyt: 23.8.2005 17:46

ViestiKirjoittaja Raimssi » 26.1.2009 22:48

Ihan mikä vaan kunhan ei KW, huonoja kokemuksia.
esim. kovakyyti, säätölautaset.
Ja toi rosteri tolppa enempi miinus ku plussa.

Fk,lta löytyy kans todella hyviä, löytyy myös konin iskareilla olevia.
www.autovaruste.net

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 27.1.2009 1:50

Täällä olis esim. Boraan tuo Eibachin Pro-Street-S setti 750 euroa + 25 e toimitusmaksu. Eli ei paha hinta ollenkaan... Kellään kokemuksia ko. kaupasta?

(Fahrwerke & Co. > Gewindefahrwerk > Eibach......)

OT: Mitäs muuta tuolta alustasta kannattaa vaihtaa kun alustasarjan lyö paikoilleen? Auto siis 1.4 Bora ja alla alkuperäinen alusta sekä kilometrejä hiukan yli 120000. Alustaksi on tulossa näillä näkymin Eibach pro system. Katselin noita powerflexin puslia, mutta kannattaako maksaa niistä?

Mainittakoon vielä että arvostan alustassa ennen kaikkea mukavuutta. Eli kivirekeä en todellakaan halua.

Sportti
-
Viestit: 9
Liittynyt: 23.1.2005 12:50

ViestiKirjoittaja Sportti » 29.1.2009 16:49

Noniin nyt tuli sarja, toimitus kesti 3 päivää! Tyytyväinen olen. Kuvassa ei näy nuita taka säätö palikoita. Ja eikun odottelemaan kevättä :)
http://www.flickr.com/photos/28534326@N04/3235963365/


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 44 vierailijaa