vw jetta 1.8i kat -91 66kw kylmäkäynnistys ja lämpöongelmat
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20.3.2006 17:26
vw jetta 1.8i kat -91 66kw kylmäkäynnistys ja lämpöongelmat
Autoni on vw jetta 1.8i kat -91 66kw, ruiskuna toimi digifant yksipisteruisku. vika yksi, kylmäkäynnistyksen jälkeen moottori käy epätasaisesti, lämpimänä toimii virheettömästi. toinen vika koskee moottorin lämpömittaria joka näyttää ajossa n. puoli senttiä yli puolen välin, viisari jää siis paikalleen sinne ei lähde huojumaan edestakas. Painetta ei kerry paisuntasäiliöön eikä nestepinta vaihtele eikä nestettä huku ja lämmintä ilmaa tulee sisätiloihin eli tuskin kansi tai kannentiiviste on hajalla. Voiskohan noihin ongelmiin olla vikana joku lämpötila-anturi tai anturit? jos vaikka valehtelee tuolle mittarille anturi? Missä ne sijaitsee? ja minkä värisiä ovat? voiskohan tuo epätasainen kylmäkäyntikin johtua jostain anturista?
Ylävesiletkun istukassa on kaksi lämpöanturia joista muistaakseni sininen on ECUa varten ja toinen lämpömittarille. Ensinmainittu aiheuttaa takuuvarmasti ongelmia rikkinäisenä.
Yksipisteruiskut ovat vuosimallista riippuen joko monojetroniceja (jakajassa alipainekello) tai monomotroniceja (G3/Vento 92->). Digifant on VW:n oma sähköinen 4-pisteruisku, esim katilla olevat 8v kakkosGolf GTI:t. Taisipa Golfin 1.3 ruiskukonekin olla digifant.
Yksipisteruiskut ovat vuosimallista riippuen joko monojetroniceja (jakajassa alipainekello) tai monomotroniceja (G3/Vento 92->). Digifant on VW:n oma sähköinen 4-pisteruisku, esim katilla olevat 8v kakkosGolf GTI:t. Taisipa Golfin 1.3 ruiskukonekin olla digifant.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20.3.2006 17:26
Monojetissä (rp-kone) näyttää olevan lämpömittarin anturi sellasessa muovilaipassa joka menee kanteen/lämmityslaitteeseen eli moottorin vasemmassa päädyssä kuskinpaikalta katsottuna melko ylhäällä.
Sitten on ylävesiputken liitososassa lämpökytkin imusarjan esilämmitykselle ja sen alapuolella automaattiryypylle kytkin (lohkossa). Toivottavasti oli apua.
Edit: katoinkin kuvaa jossa oli kaasutinmoottori kyseessä, jyri.h ilmoitti jo ylempänä oikeat paikat.
Sitten on ylävesiputken liitososassa lämpökytkin imusarjan esilämmitykselle ja sen alapuolella automaattiryypylle kytkin (lohkossa). Toivottavasti oli apua.
Edit: katoinkin kuvaa jossa oli kaasutinmoottori kyseessä, jyri.h ilmoitti jo ylempänä oikeat paikat.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 20.3.2006 17:26
katselin pellin alle ja huomasin, että kyllä sieltä löytyy tuo alipainesäädin jakajasta. Eli kyseessä on siis mono-jetronic ruiisku. Lisäksi löysin sinisen ja punaisen anturin ylävesiletkun kotelosta ja kotelon alapuolelta mustan anturin. Irroitin nuo kaikkien anturien johdot moottorin ollessa käynnissä, tulois: sininen=moottorin tyhjäkäynti kasvoi, punainen= ei tapahtunut mitään, musta=moottorin lämpömittari lopetti toimintansa. sininen on ilmeisesti tuo mono-jetronicin lämpöanturi ja musta lämpömittarin, mutta mikä tuo punainen on? palautuisikohan tuo huono röpöttävä käynti kuin vaihtaisin tuon sinisen anturin? ja näyttäisköhän tuo lämpömittari oikein, kun vaihtaisin tuon mustan anturin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa