Golf3 lämmöt,termostaatin vaihto??
Valvoja: ffp jäsenet
Golf3 lämmöt,termostaatin vaihto??
Itellä tosiaa 1.8 66kw koneella oleva golffi ja tuntuu ettei tällä 0 kelillä lämmöt nouse puoleen väliin asti ajossa. Pihalla kun auto kävi tyhjäkäyntiä jonkun aikaa oli lämmöt normaalisti mittarin puolessa välissä. Tuli vaan mieleen oliskohan aika vaihtaa termostaatti jos se on esim. koko ajan auki. Eikö oire voisi viitata siihen?? Uskoisin että lämpöjen kuuluis ihan normaalisti puoleen väliin nousta ajossakin. Nyt jää johonkin reilu 70 ehkä siihen mittarin 1/4 kohtaan. Toivottavasti joku käsittää mitä tarkoitan :)
Kyllä, termostaatti tais tulla tiensä päähä.
Ootko seuraillu kulutusta? Tuossa vaiheessa kone yleensä alkaa haukkaamaa hieman enemmän löpöäkin. Itelläni oli samat oireet, termostaatin vaihdolla ongelmat hävis. Termari taitaa vaa noissa sijaita siellä aika veemaisessa paikassa (en tiedä onko kaikissa 66kw) alhaalla laturin 'takana', jollen väärin muista.
Ootko seuraillu kulutusta? Tuossa vaiheessa kone yleensä alkaa haukkaamaa hieman enemmän löpöäkin. Itelläni oli samat oireet, termostaatin vaihdolla ongelmat hävis. Termari taitaa vaa noissa sijaita siellä aika veemaisessa paikassa (en tiedä onko kaikissa 66kw) alhaalla laturin 'takana', jollen väärin muista.
Itseasias en oo kulutusta seuraillu, kun vasta lauantaina auton ostin ja tänään lämpöjä ihmettelin. Kyl tuttavapiiris sen verran vag harrastajii on et sain jo pelottelut termarin paikasta :D Liittyyks termarin vaihtoon jotain erikoista, eikai koneest tuu kaikki nesteet pihalle tms. Ite jotain remonttii h.autoihin tehny ja raskaampaa kalustoa päivisin roplaan ni vaihto luulisi sujuvan???
Termarin vaihdosta tais olla oma topiikki tääl joskus, kannattaa haulla kokeilla.
Laturi taitaa kyl olla siinä aika pahasti tiellä, vaihtoon kannattaa tosiaan varata aikaa. Termarin tiivistekumi kannattaa sit huoleellisesti asentaa paikalleen, ettei jälkeempäin alais vuotamaa ja kyllä purkuvaihees ne nesteet siellä pihalle tulee. Helpottaa, kun ottaa vaik jäähdyttimestä isoimman putkiliitoksen auki, ja antaa sielt vetten valua ämpäriin, nii ei tuu purkuvaiheessa kaikki mällit silmille :P
Laturi taitaa kyl olla siinä aika pahasti tiellä, vaihtoon kannattaa tosiaan varata aikaa. Termarin tiivistekumi kannattaa sit huoleellisesti asentaa paikalleen, ettei jälkeempäin alais vuotamaa ja kyllä purkuvaihees ne nesteet siellä pihalle tulee. Helpottaa, kun ottaa vaik jäähdyttimestä isoimman putkiliitoksen auki, ja antaa sielt vetten valua ämpäriin, nii ei tuu purkuvaiheessa kaikki mällit silmille :P
Sama homma itselläkin tuossa G3:ssa....Ajossa lämmöt nousee sinne n. 1/4 asteikkoa, mutta kun antaa käydä tyhjäkäynnillä jonkin aikaa, niin sitten nostaa puoleen väliin lämmöt ja ehkä ihan piirun verran ylikin...tosin nyt kun täällä pohjoisessa ollut pari pakkaspäivää, niin ei nostakkaan enään edes sinne puoleen väliin asti...Eikös se termari ole samassa paikkaa, missä noissa ainakin G2:sen 1.6 ja 1.8 moottoreissa...?ja termarikotelo on ainakin niissä muovia(?), jolloin kannattaa olla huolellinen kiristyksen kanssa, että ei halkaise sitä...Mulla on kyllä pysyny kulutus kurissa tuossa omassa ajokissani, välillä täytyy ihan ihmetellä kuinka vähän se vie...
Termostaattia en eilen saanu vaihdettua. Olisi ilmeisesti tarvinnu viel ohjaustehostin irroittaa, mut kasasin sit jo kaiken ku kello rupes oleen jo paljon. Oli sit laturin hihnakin väärän mittainen, eli ei menny ihan putkeen. Lähiaikoina kaverin kanssa vaihtaa termari ja remmi... Hän kun jokusen noita vaihtanu
Nyt on termari vaihdettu. Sopiva pikku homma perjantai illalle. Vaihdettiin se kaverini kans joka on aika paljon volkkareita touhuillu. Ei siinä ohjaustehostinta irroittaa tarvinnu. Laturin korvake pois ja vesi pumppu pöydälle. Sai ainakin sen o-renkaan kunnolla termostaatti koteloon :). Muutenkin homma sujui ihan kivasti. Samalla tuli moniurahihna vaihdettua, kun tälläkertaa oli oikean mittainen. Vielä ohjaustehostajan hihnan vois vaihtaa... Sekin oli tälläkertaa väärä... Mutta nyt on lämmöt -90 asteessa niinkuin kuuluukin. Kiitokset kaikille topiccia kommentoineelle :)!!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa