Seuraavanlainen ongelma vm.2001 1.6 passatissa. Antaa seuraavaa vikakoodia
16688/P0304/000772 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
Olen vaihtanut tulpat ja tulpanjohdot (tässä koneessa on siis vielä se perinteinen yksi yhteinen puolapaketti kaikille sylintereille). Kaikki alipaineletkut ja muutama huohotinletku on vaihdettu, kaikkien loppujen letkujen ehjyys tarkistettu. Joten ei pitäisi olla alipainevuotoja.
Vag-com:lla olen seurannut misfire laskurilla(group 14-16) 4-sylinteriä ja misfire tapahtuu melkein ainoastaan tyhjäkäynnillä. Kierrokset kun nostaa yli 1400:n niin misfiret loppuvat melkein kokonaan. Mistä tämäkin sitten johtuu? Loput kolme sylinteriä syttyvät kokoajan oikein.
Voiko vika olla puolassa tai sytytysyksikössä? Voivatko ne hajota sillein, ettei anna yhdelle sylinterille kunnolla kipinää?
Toinen vikapaikka voisi olla 4-sylinterin tukkeutunut suutin? Eikös tukkeutunut suutin voi aiheuttaa myös tätä misfireä?
Pitäisi vielä mitata koneesta puristukset, jolla voisi sulkea pois mahdollisuuden ettei ongelma ole mekaaninen.
Ehdotuksia otetaan vastaan.
Passat 1.6 vikakoodi Cylinder 4 Misfire Detected
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T sanoi missfireä, tarkemmassa tutkimuksessa 3. pytty vuoti alakertaan = männänrenkaat rikki vähän, mitattu ohivuoto oli huonon ylärajalla --> kone purkuun ja hiluja uusiksi.
Lisäksi oli alipainevuotoa alipaineletkuissa. Ja se oli melko ettiminen että löytyi, paineistuksella ja kopeloimalla ja katselemalla lopussa löytyi vikapaikka letkuista.
Oliko mitään vikakoodia?
Eli:
Alipainevuotoja voisi etsiä.
Lisäksi oli alipainevuotoa alipaineletkuissa. Ja se oli melko ettiminen että löytyi, paineistuksella ja kopeloimalla ja katselemalla lopussa löytyi vikapaikka letkuista.
Oliko mitään vikakoodia?
Eli:
Alipainevuotoja voisi etsiä.
Alipainevuoto
Alipainevuodot on katsottu melko tarkasti, pelkästään kopeloimmalla ja kuuntelemalla kylläkin.
Miten tuon järjestelmän paineistus onnistuu?
Ainoastaan tuo misfire vikakoodi on tullut.
Miten tuon järjestelmän paineistus onnistuu?
Ainoastaan tuo misfire vikakoodi on tullut.
Alipainevuodot on katsottu melko tarkasti, pelkästään kopeloimmalla ja kuuntelemalla kylläkin.
Miten tuon järjestelmän paineistus onnistuu?
Ainoastaan tuo misfire vikakoodi on tullut.
Ei se varmaan ole imuvuotoa, mutta vettä ruiskuttamalla letkuihin ja imusarjaan auton käydessä.
Ohivuotomittaus kertoo enemmän kuin tuo puristustesti.
Vaparia on hiukka hankala ruveta "paineistamaan":)
Vaihda 4syl suutin vaikka 1syl ja siirtyykö vika?
Kampiakselin pyörintänopeustunnistimen signaalista se taitaa tuon päätellä. Ja tuo intermittent, vaikkakin täällä jo käännettiin satunnaiseksi, tarkoittaa käytännössä sitä että vika ei ole juuri koodien lukuhetkellä päällä mutta voi muutoin olla jatkuva. Hyvä esimerkki tästä on jumiutuneen VNT-ahtimen aiheuttama liian suuri ahtopaine, joka on luettaessa aina satunnainen, vaikkakin saattaa jokaisessa kiihdytyksessä ampua yli.
Vika paikallistettu
Päivitetäänpä tätäkin.
Vika siis löytyi suuttimesta. Vaihdoin 1-& 4-sylinterin suuttimet keskenään ja vikakoodi siirtyi sen mukana 1-sylinteriin.
Mitähän nuo suuttimet maksaa ja saako niitä yksittäin ostettua? Ainut paikka taitaa olla marmoritiski?
Suuttimen numero on 06B133551Q.
Vika siis löytyi suuttimesta. Vaihdoin 1-& 4-sylinterin suuttimet keskenään ja vikakoodi siirtyi sen mukana 1-sylinteriin.
Mitähän nuo suuttimet maksaa ja saako niitä yksittäin ostettua? Ainut paikka taitaa olla marmoritiski?
Suuttimen numero on 06B133551Q.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa