Micran turbottaminen. Onko mahdollista?
Valvoja: ffp jäsenet
Micran turbottaminen. Onko mahdollista?
Onkos tuollaisen K11 korillisen Nissan Micran turbottaminen mitenkään mahdollisa?
Eniten olisin tuosta katsastuksesta kiinnostunut, että saisiko tuollaisen esim. -94 mallisen Micran turbon kanssa rekisteriin? Vai onko tuossa joku vähäpäästöinen moottori?
Ja jos tuo turbottaminen ei lain puolesta onnistu, niin mitä muita keinoja olisi saada pirteyttä Micraan? Kyseistä autoa ei siis itselläni vielä ole, mutta olisin tuollaista -94 16v moottorista ruiskupeliä katsellut. Onkos tuota mahdollista jotenkin lastulla virittää?
Eniten olisin tuosta katsastuksesta kiinnostunut, että saisiko tuollaisen esim. -94 mallisen Micran turbon kanssa rekisteriin? Vai onko tuossa joku vähäpäästöinen moottori?
Ja jos tuo turbottaminen ei lain puolesta onnistu, niin mitä muita keinoja olisi saada pirteyttä Micraan? Kyseistä autoa ei siis itselläni vielä ole, mutta olisin tuollaista -94 16v moottorista ruiskupeliä katsellut. Onkos tuota mahdollista jotenkin lastulla virittää?
on ainaskin vähäpäästöinen.... itsekin joskus tuollaisen turbottamista miettiny... on noita microja pari kappaletta tullut omistettua....
kyllähän noihin viriosia taitaa saada ainaskin englannista....
mulla oli ekassa micrassa nissanilta hankittu peltisarja ja kunnon putkisto+kartiosuodatin ja katti poistettu niin mitattiin dynossa 75kw kun vakiossa on 55kw....
tuollaista peltisarjaa vaan ei enää nissanilta saa... briteistä kyseltiin yheltä firmalta josko ne ois toimittanu suomeen,mutta eivät edes vaivautuneet vastaamaan sähköpostiin
kyllähän noihin viriosia taitaa saada ainaskin englannista....
mulla oli ekassa micrassa nissanilta hankittu peltisarja ja kunnon putkisto+kartiosuodatin ja katti poistettu niin mitattiin dynossa 75kw kun vakiossa on 55kw....
tuollaista peltisarjaa vaan ei enää nissanilta saa... briteistä kyseltiin yheltä firmalta josko ne ois toimittanu suomeen,mutta eivät edes vaivautuneet vastaamaan sähköpostiin
Hanki tuollainen:
http://en.wikipedia.org/wiki/March_Superturbo
;-)
In 1988, Nissan launched a limited 10,000 unit run of its homologated Nissan 1989 March Superturbo (EK10GFR/GAR). Both this and the 1988 March R (EK10FR) featured the same highly advanced sequential compound charged (supercharger plus turbocharger) engine in an all-aluminium straight-4 930 cc 8-valve 4 cylinder Nissan MA MA09ERT unit that produced 110 PS JIS (81 kW/108 hp) at 6400 rpm. This car came with either a 3-speed automatic or 5-speed manual gearbox with viscous limited slip differential, as well as options such as air conditioning and electric mirrors. The March Superturbo still holds the crown for the fastest production March in Nissan's history, with factory performance figures of 7.7 seconds to go from 0 to 100 km/h (62 mph) and 15.5 seconds to run a quarter mile. It has a top speed of 180 km/h (112 mph).
http://en.wikipedia.org/wiki/March_Superturbo
;-)
Itellä kakkoskiesinä tuollainen samainen -94 1.3 16v Micra. Rekisteriotteessa ei lue vähäpäästöisyydestä mitään, mutta maininta on katalysaattorista yms. roippeista. Tuo maininta ilmeisesti riittää siihen,että auto on vähäpäästöinen vaikka sitä ei suoraan ilmoitetakkaan? Joku remmiahdin tuossa voisi olla paikallaan ja aina leimalle muuttaisi vapariksi. Oma hommansa siin tietysti on, mutta katsastushan on vain kerran vuodessa...
Rekisteriotteessa ei lue vähäpäästöisyydestä mitään, mutta maininta on katalysaattorista yms. roippeista. Tuo maininta ilmeisesti riittää siihen,että auto on vähäpäästöinen vaikka sitä ei suoraan ilmoitetakkaan?
Ei kai siinä otteessa tarvitse välttämättä olla mitään mainintaa katalysaattoristakaan vaikka auto onkin vähäpäästöinen. Mullakaan ei tuossa Corradossa ole nykyisessä otteessa mitään mainintaa vähäpäästöisyydestä tai katalysaattorista, mutta kyllä tuo silti taitaa olla vähäpäästöinen kun vanhasta otteesta se maininta löytyy. Täytyy nyt vielä katsastuksessa asiasta kysäistä, mutta veikkaan että niiden tiedoista se vähäpäästöisyys myös löytyy.
Jos Micra on ainoa vaihtoehto hankintalistaslla, niin kyllähän siihenkin tehoa saa kuten edellä on todettu. Hintaa tietty tulee moninkertaisesti auton hankintahintaan verrattuna jos niitä kaakkeja nyt meinaa yhtä kahta enempää saada.
Kannattaa siis miettiä onko Micra se ainoa ja oikea vaihtoehto ynnä ihastuksen kohde vai saisko halvemmalla helpommin viritettävän tai jo valmiiksi kulkevan laitoksen. Aika hinnakkaita noi Micrat ainakin näyttää olevan Nettiauton mukaan. Tietty jos äiteeltä on kauppakassi jäämässä niin...
Kannattaa siis miettiä onko Micra se ainoa ja oikea vaihtoehto ynnä ihastuksen kohde vai saisko halvemmalla helpommin viritettävän tai jo valmiiksi kulkevan laitoksen. Aika hinnakkaita noi Micrat ainakin näyttää olevan Nettiauton mukaan. Tietty jos äiteeltä on kauppakassi jäämässä niin...
No, kun aiheeseen sitten kerran päästiin, on todettava että onhan noita Microja tosiaankin ainakin rallipeleinä. Joten joltakin sellaselta tiimiltä teknistä tietoutta varmasti löytyy.
VM:ssa oli myös joskus Moottoriklinikka-osiossa Micra kilpuriaiheena. En muista nroa, mutta olisko ollu jossain 90-luvun puolivälin paikkeilla. Micraan oli muistaakseni suoraan saatavana jotain "kit-car"-sarjaa jolla ruutia sai lisää, ja tehot liikkui puolentoistasadan nurkilla. Turbo on sitten jo toinen asia... Minun mielestäni utopiaa.
VM:ssa oli myös joskus Moottoriklinikka-osiossa Micra kilpuriaiheena. En muista nroa, mutta olisko ollu jossain 90-luvun puolivälin paikkeilla. Micraan oli muistaakseni suoraan saatavana jotain "kit-car"-sarjaa jolla ruutia sai lisää, ja tehot liikkui puolentoistasadan nurkilla. Turbo on sitten jo toinen asia... Minun mielestäni utopiaa.
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi
Tuolta löytyy varmasti parhaiten tietoa Microista ja niiden virittämisistä.
Tuolta löytyy varmasti parhaiten tietoa Microista ja niiden virittämisistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa