Haldexin kans ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pitkäniemi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.11.2008 16:15

Haldexin kans ongelmia

ViestiKirjoittaja pitkäniemi » 16.11.2008 16:27

Onko kellään tietoo mikä tossa haldexissa on vikuna, kun se jättää nelivedon päälle. Ei lähe pois päältä ennenkuin ottaa sulakkeen irti. Olis mukava saaha toimimaan ennen liukkaita kelejä.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 16.11.2008 16:34

Kerrotko vähän tarkemmin mikä vika siinä on, miten jättää nelivedon päälle? Minkä ikäinen auto?

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 16.11.2008 17:36

Kaverilla aikanaan golf:issa oli ohjainyksikkö hajonnut niin oli jatkuvasti neliveto päällä.

Ja tais hintaakin olla sillä remontilla vähän toistatuhatta euroa. Edullista...

pitkäniemi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.11.2008 16:15

ViestiKirjoittaja pitkäniemi » 16.11.2008 19:05

Auto vm.2001 octavia. Neliveto ei kytkeydy pois päältä eli tällä hetkellä jatkuva veto joka renkaalla. Sit on etuveto, kun ottaa haldexin sulakkeen irti.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 16.11.2008 19:21

Neliveto ei kytkeydy pois päältä eli tällä hetkellä jatkuva veto joka renkaalla.

Mitä vikaa? :) Talvikin tulossa kovaa vauhtia... ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.11.2008 19:52

Mistä käytännössä huomaat, että neliveto on koko ajan päällä?

Onko vikakoodit luettu?

pitkäniemi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.11.2008 16:15

ViestiKirjoittaja pitkäniemi » 17.11.2008 5:44

Sen huomaa siitä, että kun eturenkaat kääntää ääriasentoihin ja ajaa joko eteen tai taakse niin auto (tahmaa) liikkuessaan. Kun sulake on pois, niin auto liikkuu sulavasti käännyttäessä ääriasennoissa. Vikakoodit on luettu ja se ilmotti vaan tietoväylävikaa.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 17.11.2008 8:54

Jos on sattunut jo lunta ilmestymään niin kokeileppa vetääkö liukkaalla pinnalla moottorijarrutuksella kaikki renkaat lukkoon vai vaan etupyörät.

Onko renkaiden pyörimismitat samat? Koska jos olet ostanut nuo KT1 Keskinit missä renkaat ovat edessä kokoa 205/40 ja takana 235/40 niin Haldex ei ymmärrä kyseistä eroa. Etupyörät pyörivät enemmän kuin takarenkaat ja tämä tarkoittaa Haldexille päälle kytkeytymistä. Itsellä rengastus 215/45 ja 245/40, ei ongelmia.

pitkäniemi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.11.2008 16:15

ViestiKirjoittaja pitkäniemi » 17.11.2008 13:59

Ei oo vielä lunta ilmestyny,mut kunhan tulee niin pitää testata toi kikka.

En oo hommannu noita kt1:ä ja samankokoset renkaat ja vanteet on dessä sekä takana.

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 18.11.2008 17:56

Eihän se saisi "tahmata" missään vaiheessa koska eihän näissä tasauspyörästön lukkoja ole. Pitäisi olla yhtä ketterä nelikkona kun etuvetonakin. Ero huomattavissa vain tuossa vaihdejarrutuksessa todella liukkaalla ja liukkaalla sutiessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa