on ilmennyt käynistettäessä seuraavanlaista onkelmaa: kun sterttaa, syttyy mittaristossa valoja, en muista mitä, sitten lähtee käymään pienen käynistämisen jälkeen, joskus samalla kojelaudasta kuuluu piipitys, joskus myös menee radiokanavat sekasin ja kello sekä trippimittarilukema nollautuu.... tana vaimolla(kin) menee kohta hermot.. onkohan kyseessä joku maadoitus häikkä vai virtalukon pohja sökö? en omista vagcomia jolla vois kattoo vikakoodit...piuha kyl on läppäriin muttei ohjelmaa..
aikaisemmin teki että toi paljon puhuttu ajonesto meni päälle ja piti ronklata avaimella uudestaan ja uudestaan jotta käynistys onnistui..
oon irrottnut akun kerran jotta sain uuden akun kinnitys rauden paikoilleen..
jos saisin suht pikaisesti neuvoja ohjeita niin olisin kiitollinen. ja jos joku voisi antaa linkin mistä saisi ton ohjelman millä vois lukee koodit niin hyvä :)
käytin kyl auton huollossa ja lukivat vikakoodin ja nollasivat huoltonäytön...eli käyttivät OBDta...ja mankka on ilmeisesti jälkiasennussysteemi eli ei alkuperäinen...voisko se olla syynä, eli mystinen K-johto siellä liittimessä...täytyy tsekata onko kytkettynä, jos on niin katkaisen sen niin ongelman pitäisi "ehkä" hävitä...saa nähdä..
Passat -98 1.8 20V sähköhäikkääkö?? APUVA !
Valvoja: ffp jäsenet
Passat -98 1.8 20V sähköhäikkääkö?? APUVA !
Viimeksi muokannut ESE, 16.11.2008 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu elikkäs valot mitkä näyttöön syttyy ovat jarrujen ja ABSn valo, joskus samassa rytäkässä varmaan loputkin...k-linjasta mankan takaa piuha siiretty eikä tainnut olla juurikaan vaikutusta, radiokanavat menee edelleen sekaisin, mutta vaikuttais ettei kello enään nollaannu.. jumankeka..missähän vika??
ABS boksi sökönä? voisko johtua myös kuluneista jarrupaloista? jarrunesteanturi sökö? nestettä on.. Ilmaa jarrupiirissä?? jarrutusteho ei 100%..
ABS boksi sökönä? voisko johtua myös kuluneista jarrupaloista? jarrunesteanturi sökö? nestettä on.. Ilmaa jarrupiirissä?? jarrutusteho ei 100%..
kylläpäs tuntuu olevan hankala vika, tästä syystä onkin pakko kysyä niin peruskysymys että ootko vaihtanu akkua? Ja tarkistanu että piuhat on ok, eli kaikki saa virtaa kans? Siksi kysyn että oot akun ainakin irrottanu ja kiinnityksen varmistanu mutta et kertonut akun kunnosta. Muuta apua musta ei ookkaan kuin että tarkista ihan perusasiat ensin, vika saattaa olla yllättävässäkin paikassa: huono liitos jossain, maadoitus hapettunut, akku heikkona ?
oisko radiossa vahingossa laitettu muistaakseni keltainen ja punainen johto väärin päin, eli jatkuva virta ja heräte muistaakseni. Sillä saattais korjaantua radio.
No mutta tsemppiä vaan, kyllä se vika (tai ainakin joku vika) sieltä löytyy kun tarpeeks jaksaa ettiä ja tutkia.
oisko radiossa vahingossa laitettu muistaakseni keltainen ja punainen johto väärin päin, eli jatkuva virta ja heräte muistaakseni. Sillä saattais korjaantua radio.
No mutta tsemppiä vaan, kyllä se vika (tai ainakin joku vika) sieltä löytyy kun tarpeeks jaksaa ettiä ja tutkia.
irrotin akun kun laitoin uuden akkutelineen, miinusnavasta lähtevän kaapelin toinen pää mikä on rungossa kiinni näytti olevan aika ruosteessa... kannattaa vrmaankin putsata oikein kunnolla tai vaihtaa paikkaa? akku näytti olevan täysin latingissa, huoltovapaa, eikä vuotoja näkynyt.. ja miten ne radion johdot kuuluu oikeesti olla? aiemmin radio sammu kun otti avaimen pois virtalukosta, nyt sammuu kun painaa radion napista..
arvelin jos nyt ton luku puolan vaihtaisi... mites noi ratin edessä olevat suojamuovit saa pois?
ylempi irtosi tosi helposti mut entä alempi? Miten kiinni? En viitsisi väkisin runnoa... tarkoitus olisi putsata virtalukon pohja ekaksi ja sit jos ei auta niin tosiaan vaihtaa koko virtalukko härdelli... ja jos vaihtaa ton systeemin niin tartteeko ratti bäkeineen irroittaa?
KOKENEEMMAT AUTTAKAA !
ylempi irtosi tosi helposti mut entä alempi? Miten kiinni? En viitsisi väkisin runnoa... tarkoitus olisi putsata virtalukon pohja ekaksi ja sit jos ei auta niin tosiaan vaihtaa koko virtalukko härdelli... ja jos vaihtaa ton systeemin niin tartteeko ratti bäkeineen irroittaa?
KOKENEEMMAT AUTTAKAA !
täytyy irroittaa ratti ja bäggi jotta saa ratin edestä alemman muovin pois
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2938601
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2938601
ei tarvinnutkaan irroittaa: rattia täytyy käntää ( huom!! auton tulee sit olla käynnissä )jotta näkyviin tulee ruuvin reikä, siellä on pieni tähtipäinen ruuvi, samoin ratin toisela puolella..siis oikealla ja vasemmalla.. yhteensä 5 ruuvia niin muovit ovat irroitettu.
tulipahan laitettua uusi boschin akku ja uusi virtalukon pohja ( mallia motonet, täysin samanlainen kuin orkkis ), ei paha rasti ollenkaan. nyt auto starttaa paljon paremmin ja virtalukko tuntuu jämäkämmältä kuin ennen. oiksohan vanha akku kuitenkin ollut heikkenemässä..
mitään valojen vilkkumisia kojelaudassa en ole huomannut ( kop kop )..
kerrankin vielä temppuilee niin vaihdan koko virtalukko hässäkän..
tuskin on mitään haittaa jos akunkenkä ei mennyt juureen saakka? on kuitenkin jämäkästi kiinni navassa..?
tulipahan laitettua uusi boschin akku ja uusi virtalukon pohja ( mallia motonet, täysin samanlainen kuin orkkis ), ei paha rasti ollenkaan. nyt auto starttaa paljon paremmin ja virtalukko tuntuu jämäkämmältä kuin ennen. oiksohan vanha akku kuitenkin ollut heikkenemässä..
mitään valojen vilkkumisia kojelaudassa en ole huomannut ( kop kop )..
kerrankin vielä temppuilee niin vaihdan koko virtalukko hässäkän..
tuskin on mitään haittaa jos akunkenkä ei mennyt juureen saakka? on kuitenkin jämäkästi kiinni navassa..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 58 vierailijaa