vw golf 1 1.8 gti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

J-Salo
-
Viestit: 11
Liittynyt: 25.9.2008 11:30

vw golf 1 1.8 gti

ViestiKirjoittaja J-Salo » 4.11.2008 20:51

mietin että mikähän on golffiin iskeny ku kylmänä käy huonosti, aluksi ei pysy käynnis. Kun on hetken starttaillu niin käy jo juuri ja juuri. mutta kun lämpee niin sitte rupee käymään kunnolla ja toimiin ihan mitään ongelmia, ja myös joku rele pitää ihmeellistä meteliä kojelaudan sisällä aina kylmänä.. olisko kellään tietoa mikä näihin auttais? kiitos

a9801259
-
Viestit: 53
Liittynyt: 8.10.2003 19:50

ViestiKirjoittaja a9801259 » 5.11.2008 17:18

Kosteutta virranjakajassa?

J-Salo
-
Viestit: 11
Liittynyt: 25.9.2008 11:30

ViestiKirjoittaja J-Salo » 12.11.2008 14:31

on kyllä uus virranjakaja, ei pitäisi johtua siitä

Jusu
-
Viestit: 136
Liittynyt: 25.7.2003 11:25

ViestiKirjoittaja Jusu » 13.11.2008 13:19

Eikös siellä imusarjan takana ole sellainen mokkula, joka sulkee ilmakanavan kun moottori on kylmä, eli rikastaa seosta. Moottorin lämmetessä ja sähkövastuksen, mikä siellä mokkulassa on avaa ilmakanavan ja seos menee laihemmalle. Tuo mokkula voisi olla jumittunut auki asentoon, jolloin kylmänä käy liian laihalla.

Toinen vika voisi olla siinä ohjauspaineen säätimessä, joka on öljynsuodattimen vieressä lohkossa ruuveilla kiinni. Se toimii samalla periaatteella, eli lohkon ja lämpövastuksen lämmetessä muuttaa k-jetin ohjauspainetta, tuossakin käikäleessä saattaa vika piillä.

Kolmas vois olla se lisärikastus suutin siinä imusarjan päädyssä, antaa muutaman sekunnin bensasuihkun (ryypyn) suoraan imuilmaan. Se suutin on kahdella kuusiokoloruuvilla siinä päädyssä kiinni. Ruuvaa irti ja starttaa kylmänä, pitäis suihkauttaa nätin bensapilven ilmoille.

En mää näistä mitään tiä, kunhan arvailen =).

edit1: No niinkös se oli, no ekan vaihtoehdon voi siis unohtaa
Viimeksi muokannut Jusu, 13.11.2008 13:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.11.2008 13:22

Tuo lisäilmaluisti toimii juurikin toisinpäin eli on kylmänä auki. Eikä ole hoitamassa seoksia vaan tyhjäkäynnin nopeutta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa