Uutena käyttäjänä alan tässä heti kyselemään tyhmiä. Aiheen Passatissa hävisi alaväännöt yllättäen, ja enempiä rahaa tuhlaamatta kyselisin mielipidettä mahdollisesta vian aiheuttajasta. Haulla en täysin vastaavaa ongelmaa löytänyt. Kaikilla tuntuu aina olevan vain kierrosalueen ylärekisterissä ongelmia... Mätänetin MAFfin jo vaihdoin, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. VagComilla loggailtuani katsoin, että MAF arvot nousee nätisti heti sen jälkeen, kun ahdot alkaa nousemaan. Sitä ennen laahaa perässä (normaalia tässä tilanteessa?). Pääsyyllinen on ilmeisesti se, että ahdot alkaa nousemaan vasta jossain 2000-2500 kierroksen välillä. VagComin output testillä testasin N75 toiminnan, ja ainakin VNT-kellon kara liikkui hienosti, joten eikös N75 ja ahdin pitäisi olla silloin OK? Muutaman kerran olen saanut myös koneen vikatilaan _tasakaasulla_ ajellessa. Vikakoodina oli jotain viittausta alhaiseen ahtopaineeseen. Vedättäessä ei vikatiloja tule, eikä ahda yli! Pannu on vakio, eikä ole mitään evry-viritelmiäkään.
Voisiko vian aiheuttaja kuitenkin olla N75?
Passat AVF alaväännöt hukassa (Ratkaistu)
Valvoja: ffp jäsenet
Passat AVF alaväännöt hukassa (Ratkaistu)
Viimeksi muokannut JSt, 13.11.2008 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vielä edelliseen lisäten, että vika alkoi yhtäkkiä, ja alaväännöt on koko ajan hukassa. Vikatilaan menee satunnaisesti pitkään tasakaasulla ajellessa.
Voikos tuo juuttuvasiipinen oikutella vaikka kara liikkuukin? Luulisi kyllä, että olis oireillut ainakin aiemmin.
Tässä vielä lisänä pätkä logista.
[/img]
Voikos tuo juuttuvasiipinen oikutella vaikka kara liikkuukin? Luulisi kyllä, että olis oireillut ainakin aiemmin.
Tässä vielä lisänä pätkä logista.

Jatketaanpas yksinkeskustelua.
Tänään kokeilin ottaa jatkuvan alipaineen turbolle, mutta tilanne ei näyttänyt sen paremmalta. Ehkä aavistuksen alempaa lähti vetämään, mutta ei kuitenkaan normaalisti. Luonnollisestikkaan en kokeillut mitään pitkiä vetoja näillä virityksillä. Alipaineen otin erillisellä letkulla y-haarasta joka menee normaalisti sammutusläpän solenoidille. Olikohan "oikea" paikka? Tuntuisi, että alipainejärjestelmä fuskaa jostain sen verran ettei saa tarpeeksi imua VNT-kellolle, tai sitten ne siivet ei liiku tarpeeksi. Onkohan se edes mahdollista, että liikkuu vai osittain. Kuitenkin letku kellolta irti kokeiltaessa ahdot nousee vielä huonommin/ylempänä.
Olisiko kellään kokemusperäistä tietoa voiko turbo jumittua tällä tavoin, vai alanko etsiä sitä alipaine vuotoa. Kun ei muutenkaan oo käryä, että kuinka paljon ja kuinka helposti sen karan pitäis liikkua käsin repiessä/alipainetta antaessa...
Tänään kokeilin ottaa jatkuvan alipaineen turbolle, mutta tilanne ei näyttänyt sen paremmalta. Ehkä aavistuksen alempaa lähti vetämään, mutta ei kuitenkaan normaalisti. Luonnollisestikkaan en kokeillut mitään pitkiä vetoja näillä virityksillä. Alipaineen otin erillisellä letkulla y-haarasta joka menee normaalisti sammutusläpän solenoidille. Olikohan "oikea" paikka? Tuntuisi, että alipainejärjestelmä fuskaa jostain sen verran ettei saa tarpeeksi imua VNT-kellolle, tai sitten ne siivet ei liiku tarpeeksi. Onkohan se edes mahdollista, että liikkuu vai osittain. Kuitenkin letku kellolta irti kokeiltaessa ahdot nousee vielä huonommin/ylempänä.
Olisiko kellään kokemusperäistä tietoa voiko turbo jumittua tällä tavoin, vai alanko etsiä sitä alipaine vuotoa. Kun ei muutenkaan oo käryä, että kuinka paljon ja kuinka helposti sen karan pitäis liikkua käsin repiessä/alipainetta antaessa...
kuulostais antovuodolta, kun ei saa matalilla kierroksilla paineita ja myös maffi näyttää menevän yli 1100 eli aika paljon. niin ja jos tulee vielä koodi, että paine liian alhainen niin viittaa myös samaan ahtovuotoon. kuuluuko ylimääräisiä sihinöitä konehuoneen puolelta. nuissa pd130 moteissa oli kait aika yleistä, että se suoraan ahtaimelta lähtevä letku hajoaa aamuihin ja alkaa vuotaan..mutta taas, jos olet pakottanu alipaineella ahtimen siivet ahto-asentoon niin miksi ei mennyt vikatilaan ylipaineen vuoksi..
Ahtovuotoa en ole oikeastaan pitänyt vaihtoehtona, koska ei pukkaa savua missään vaiheessa. Eikös ahtovuototapauksissa pitäis pukata mustaa torvien täydeltä? Ylipaine herjaa ei ole tullut, koska en päästäny ahtoja nousemaan niin paljoa. Toisaalta en kyllä tiedä olisiko se edes ahtanut yli, jos olis antanut...
No niin.
Jatketaanpas tarinaa, jos jollekulle muullekkin olisi tästä hyötyä. Tosiaan, kun eilen testailin jatkuvalla alipaineella, niin unohdin sitten tukkia N75:lta tulevan alipaine letkun. Sehän tietty hörppäsi sieltä sitten alipaineet karkuun, ja lopputulos oli aiemmin kuvailtu.
Tänään kokeilin saman testin uudelleen alipaineletkun tukkien, ja kas vain homma pelasi. Testasin myös säätökellon kalvon tiiveyden ja siipien liikkuvuuden isolla ruiskulla imien.
Tämän jälkeen tulin siihen tulokseen, että vika ei voi olla muualla kuin N75:ssa, joten marssin VV-autoon, kuittasin uuden osan, asennus, ja DADAA kaikki toimii paremmin kuin auton minulla olo aikana.
Joten N75 voi näköjään toimia myös osittain.
Jatketaanpas tarinaa, jos jollekulle muullekkin olisi tästä hyötyä. Tosiaan, kun eilen testailin jatkuvalla alipaineella, niin unohdin sitten tukkia N75:lta tulevan alipaine letkun. Sehän tietty hörppäsi sieltä sitten alipaineet karkuun, ja lopputulos oli aiemmin kuvailtu.
Tänään kokeilin saman testin uudelleen alipaineletkun tukkien, ja kas vain homma pelasi. Testasin myös säätökellon kalvon tiiveyden ja siipien liikkuvuuden isolla ruiskulla imien.
Tämän jälkeen tulin siihen tulokseen, että vika ei voi olla muualla kuin N75:ssa, joten marssin VV-autoon, kuittasin uuden osan, asennus, ja DADAA kaikki toimii paremmin kuin auton minulla olo aikana.
Joten N75 voi näköjään toimia myös osittain.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa