Auton sisätilanlämmittimen ja lohkolämmittimen vuorottelu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

Auton sisätilanlämmittimen ja lohkolämmittimen vuorottelu

ViestiKirjoittaja G0lf » 11.11.2008 20:27

Jossain muistaakseni olen nähnyt jonkun yksinkertaisen keksinnön joka vuorotteli lohkolämppäriä ja sisätilanlämppäriä? Näin pystyisi lämmittämään auton sisältäkin sellaisissa paikoissa joissa sisälämppärin käyttö on yleensä kielletty.

Laitetaan samaan topiciin vielä toinenkin kysymys koskien tuota lohkolämppärin pätkimistä ja siitä aiheutuvia haittoja. Ilmeisesti käyttöikä lyhenee todella paljon?

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 11.11.2008 20:44

http://www.leevi.org/

Tuota taisit hakea?

G0lf
-
Viestit: 86
Liittynyt: 12.8.2003 15:13

ViestiKirjoittaja G0lf » 11.11.2008 20:54

No tuohan se oli! Heti kun nimen luin niin tuli mieleen. Onkohan noita olemassa muilta valmistajilta? Lähinnä edullisempia....Ja suurimpana ongelmana että tuo leevi sopii ainoastaan defaan...No itsellänihän on "tietenkin" calix....Calixiin jotain vastaavaa?

Presterin
-
Viestit: 153
Liittynyt: 20.10.2008 21:24

ViestiKirjoittaja Presterin » 11.11.2008 21:29

Enpä muista Calixiin vastaavaa nähneeni, voihan sillekin joku sellaista valmistaa..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.11.2008 7:31

Itse ostin joskus 2003 tuollaisen Pakkasvahdin. Tumppi pätkii sähkönsyöttöä siten, että lämpimällä lämmitysaika on lyhyt ja tauko pitkä ja pakkasella päinvastoin. Jossakin parissakymmenessä pakkasta laite on päällä jatkuvasti. Jos on kiinteähintainen tolppasähkö, tuo on verraton laite.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 66 vierailijaa