Auto on Golf GT mk3. Vaihdelaatikon koodi DGG.
Elikkäs pakittaessa kuuluu naputusta. Omilla johtopäätöksillä taitaa olla pakkiratas mistä ääni lähtee. Onkohan millainen projekti vaihtaa ratas? Tai kannattaako edes ryhtyä operaatioon vaan hankkii vaihdelaatikon purkuautosta? Tai mikäli naputus voi kuulua jostain muualta niin olisi mukava saada informaatiota :)
Eihän toi nyt hirveästi haittaa mutta mietityttää vain koska lopullisesti kilahtaa. Öljynvaihto ei varmasti tee pahitteeksi.
Pakki naputtaa, golf mk3 (Todennäiköisesti pakkiratas?)
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös vetarin kuuluisi pitää ääntä jos ajaisin eteenpäin? Ääni kuuluu myös jos pakitan ja laitan kytkimen pohjaan. Ääni siis kuuluu ainoastaan sillon kun auto liikkuu taaksepäin ja vaihde on pakilla. Ei väliä onko kytkin pohjassa tai ei.
Viimeksi muokannut Junz, 11.11.2008 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikea uutta sitä oppii :) Hyvä etten lähteny heti uutta vaihdelaatikkoa metsästään.
Jos nyt ensin vaihtais vetarin. Kannattaako suosiolla vaihtaa molemmat vai toisen vain ja katsoa häviääkö vika. Olisiko suosituksia millaiset kannattaa ostaa (1.6 AFT 74kw)? Eihän tosta vetarin vaihtamisesta kuitenkaan taida haittaakaan olla.
Jos nyt ensin vaihtais vetarin. Kannattaako suosiolla vaihtaa molemmat vai toisen vain ja katsoa häviääkö vika. Olisiko suosituksia millaiset kannattaa ostaa (1.6 AFT 74kw)? Eihän tosta vetarin vaihtamisesta kuitenkaan taida haittaakaan olla.
sama vika
onkos löytyny vielä äänen varmaa aiheuttajaa. mulla on sama vika octavia 1.6 koneella ja pakittaessa kuuluu se naputus.ollu kyllä koko ajan mitä auto ollu mulla kohta vuojen enkä tiiä miten kauan ennen minua ollu.vaihoin ulommat vetarin nivelet mutta ääni pysyi eli ei siitä ainakaan ollu. jos sulla ei oo kauaa vielä kuulunu se niin en usko että ihan heti on menossa hajalle.
Tutulla korjaamolla käväsin ja todettiin että pakkiratas naputtaa. Eipä tota kannata lähteä korjaamaan vaan suosiolla uutta vaihdelaatikkoa metsästään.
Itse etsiskelly ja 500euroa olis 60tkm ajettu DGG laatikko seat cordobasta. Kyllähän toi aika hintavaa touhua on ku vanhasta autosta kyse. Ajattelin että kun alkaa häiritseen hirveesti toi naputus niin alan miettiin laatikon vaihtoa.
Itse etsiskelly ja 500euroa olis 60tkm ajettu DGG laatikko seat cordobasta. Kyllähän toi aika hintavaa touhua on ku vanhasta autosta kyse. Ajattelin että kun alkaa häiritseen hirveesti toi naputus niin alan miettiin laatikon vaihtoa.
Ei tuo rattaan vaihto iso homma ole. Muutamaan autoon olen vaihtanut pakkirattaan kun niistä katkee yksi hammas. Volkkarilta kysyin yhteen lootaan uutta ratasta, niin vaihtoehtoja oli muistaakseni n.5. No kaivon nurkista vanhan 4-vaihteisen lootan
ja otin rataan sieltä.
Laiskasti tehden pari iltaa menee laatikon irrotuksineen, purkuineen ja kasauksineen.
ja otin rataan sieltä.
Laiskasti tehden pari iltaa menee laatikon irrotuksineen, purkuineen ja kasauksineen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”