Loppukesällä tuli hommattua profiilinmukainen Bora ja syksyn pimeinä aikaina on tullut todettua lähivalot aivan surkeiksi. Pikkasen pimeää ja märkää, niin näkyvyys on todella surkea verrattuna edellisiin kulkineisiin. Melkein yhtä paljon valovoimaa kuin tuikkukynttilöissä :/
Pääasiassa liikun valaistuilla alueilla eikä itseltä löydy kunnon työkaluja/osaamista valojen parantamiseen, joten mikä olisi forumilaisten ehdotus, että valot saisi edes siedettävälle tasolle? Itsellä mielessä käynyt jotain näistä vaihtoehdoista..
1. Pelkkä polttimoiden vaihto, esim. Philips Blue Vision tai Osramin vastaavat?
2. Polttimoiden korvaaminen 100w polttimoilla, mutta eivät ole lailliset ja miten umpiot kestää lämmön? Onko kuitenkin parempi vaihtoehto kuin normaalit esim. kalliit "huippupolttimot"?
3. Polttimoiden korvaaminen hyvillä esim. +30% valotehoa lisäävillä polttimoilla sekä asentamalla esim. motonetin kauppaaman valovahvistimen (ilmoituksessa: Parantavat ajovalojen tehoa ja polttimoiden kestoa. Toiminta perustuu hakkuriin, joka nostaa ja tasaa polttimolle tulevan jännitteen ilman, että se lisäkuormittaisi polttimoita. )http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=48-3970. Hintaa 49€.
4. Alkuperäisten umpioiden korvaaminen esim Angel Eyes umpioilla + polttimoiden vaihto, mutta parantaako nuo Angel eyesit umpiot käytännössä valotehoa vai ovatko ne vain näköasia?
5. Xenon-päivityssarja. Tämä syö kuitenkin liikaa rahaa ja vaivaa. Pitäisi ostaa muutossarja, automaatiikka korkeussäätöön, Xenon hyväksytyt umpiot (mitkä/mistä?), asennuspalvelu. Lisäks muutoskatsastus/näyttö katsastusasemalle. Hintaa kertyykin jo ihan liikaa...
Kolmas vaihto tuntuisi järkevälle, mutta miten on? Enemmän näistä valoasioista tietävät voisivat valaista lisää...
Surkeat ajovalot Borassa
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä se märkä tienpinta vaan tahtoo tähän vuodenaikaan imeä tehokkaasti xenoneidenkin valon itseensä. On taas ainakin minusta todella raskasta ajaa pimeässä.
Lisäisin vielä yhden vaihtoehdon tuohon sinun listaan, nimittäin golf-keulakonversio, siinä kun olisi umpioissa pitkille omat polttimot. Toki siihen vaaditaan melkoinen koko keula golffista.
Lisäisin vielä yhden vaihtoehdon tuohon sinun listaan, nimittäin golf-keulakonversio, siinä kun olisi umpioissa pitkille omat polttimot. Toki siihen vaaditaan melkoinen koko keula golffista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko kyseisessä autossa mahdollisesti päivävalomoodi päällä?
Tai jos se ei tule kysymykseen niin jos laittaisi valoille kunnon johdot ja releet niinkuin näissä vanhemmissakin tehdään...
Eikös Boraan mene H4? Philips Vision Plus voitti aikanaan TM:n testin ja niitä olen suosinut siitä lähtien. Kyllä niissä eron huomaa nimettömään varapolttimoon, mutta toisaalta sitä on jo pyöritelty vähän aikaa hanskalokerossa yms...
Tai jos se ei tule kysymykseen niin jos laittaisi valoille kunnon johdot ja releet niinkuin näissä vanhemmissakin tehdään...
Eikös Boraan mene H4? Philips Vision Plus voitti aikanaan TM:n testin ja niitä olen suosinut siitä lähtien. Kyllä niissä eron huomaa nimettömään varapolttimoon, mutta toisaalta sitä on jo pyöritelty vähän aikaa hanskalokerossa yms...
Mä kyllästyin vuosi sitten IV-Golfissa "peruspolttimoiden" näyttämään, kun valottomalla maantiellä työmatkaa tahkotessa ei oikeasti nähnyt mitään ja hirvitti - kirjaimellisesti. Kävelin paikalliseen vauhtiputkaan ja poimin Osramin Night Breakerit mukaan - sen jälkeen pimeällä ajaminen lähinnä vaan nauratti, sen verran hurja oli ero vanhaan. Lähivaloilla ajaessa vastaantulijat alkoi vilkutella pitkiä, vaikka valot oli suunnattu ihan oikein ja umpiot virheettömät - sen verran kirkkaista valoista oli kyse.
Rouvan Poloon vaihdettiin Phillipisin Night Guidet, ei ole yhtä tehokas kuin Osram. Kokeile siis ensin Night Breakerilla - ja muista että kaikki tuning-umpiot on 100% varmuudella huonommalla valokuviolla kuin OEM:t.
Rouvan Poloon vaihdettiin Phillipisin Night Guidet, ei ole yhtä tehokas kuin Osram. Kokeile siis ensin Night Breakerilla - ja muista että kaikki tuning-umpiot on 100% varmuudella huonommalla valokuviolla kuin OEM:t.
Itsekkin laitoin neloseen nuo Night Breakerit, ihan kivasti valaisi aikansa.
Ensimmäiset nimittäin paloivat vuorokauden sisään aika tasalleen kahdessa kuukaudessa. Ajattelin että huono tuuri ja ostin uudet. Tällä kertaa kestivät melkein kolme kuukautta. Nytten paikallaan taas normi polttimot.
Pitkissä voisivat kestääkkin aikansa.
Ensimmäiset nimittäin paloivat vuorokauden sisään aika tasalleen kahdessa kuukaudessa. Ajattelin että huono tuuri ja ostin uudet. Tällä kertaa kestivät melkein kolme kuukautta. Nytten paikallaan taas normi polttimot.
Pitkissä voisivat kestääkkin aikansa.
Mulla oli Boran alkuperäiset umpiot niin huonossa kunnossa että nykyään keulalla on Depon valmistamat "FKtuning" tuikut joissa siis on pitkä ja lyhyt erikseen, polttimoina pilipsin jotkut +80% H7polttimot. Kyllähän noillakin eteensä näkee ihan hyvin mutta jos tuohon vielä laittasi 5000k xenonit lyhyisiin kun on nuo linssi umpiot, niin luulisi olevan vielä astetta parempi näkyväisyys.
Kakkos autossa on alkuperäiset linssi umpiot lyhyissä ja siinä on 6000k xenonit, sekä pitkissä nuo Osramin nait brekkerit, niin johan näkee ihan kohtuusti.. Mutta eihän nuokaan sentään päivää tee.
Suosittelen melkein kokeilemaan jotain kunnon polttimoita alkuun niihin omiin umpioihin, niin ei tipu kovin korkealta.. ;)
Kakkos autossa on alkuperäiset linssi umpiot lyhyissä ja siinä on 6000k xenonit, sekä pitkissä nuo Osramin nait brekkerit, niin johan näkee ihan kohtuusti.. Mutta eihän nuokaan sentään päivää tee.
Suosittelen melkein kokeilemaan jotain kunnon polttimoita alkuun niihin omiin umpioihin, niin ei tipu kovin korkealta.. ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa