IV Golf kuskin ovessa jokin naksuu
Valvoja: ffp jäsenet
IV Golf kuskin ovessa jokin naksuu
Auto on 4-ovinen. Jokun kummallinen naksahtelu kuuluu kuskin ovesta. Onko muilla ollut tämmöistä ongelmaa? tai mistä voisi johtua? Toki pieni asia mutta erittäin raivostuttava.
No mulla on poikki kans yksi kiinnike ja näin ollen ruuvikin puuttuu. Se joka on siellä oven saranapuolella ylhäällä. Aiheuttaisko se sitten tuon naksumisen..puuttuuko sulla sama nippeli? Täytyy kyhätä varmaan joku systeemi siihen jos siihen mitään saa laitettua jos sillä korjaantuis. Tai sitten vaan stereot täysille.. :)
Itellä naksuu pelkääjän puoli... Saatanan raivostuttavaa. Ääni tosin katoaa välillä. Rupee muutenkin tuntumaan siltä että tuo auto on mustasukkainen (naisella ollut ennen mua)
Aina kun olen ajanut jotain toista autoa/harkinnut vaihtoa ilmenee omassa jtn ongelmia Ja kerran kun en antanut kyytiä kuukauteen jätti perkele tielle.
Anyway miten tota sädetään? Pahoittelen hieman suttuista kuvaa. sonierkki ei pystynyt pimeessä parempaan ja kun ei millään malta odottaa aamuun.
kuvassa on ympyröity kohdistusmerkkejä.
Okei löysään nuo zrx? ruuvit, arvon suunnan mihin liikutan koko höskää, mutta eikö nuo ruuvit kiristettäessä palauta ton vastintapin takaisin alkuperäiseen asentoon?
Aina kun olen ajanut jotain toista autoa/harkinnut vaihtoa ilmenee omassa jtn ongelmia Ja kerran kun en antanut kyytiä kuukauteen jätti perkele tielle.
Anyway miten tota sädetään? Pahoittelen hieman suttuista kuvaa. sonierkki ei pystynyt pimeessä parempaan ja kun ei millään malta odottaa aamuun.

kuvassa on ympyröity kohdistusmerkkejä.
Okei löysään nuo zrx? ruuvit, arvon suunnan mihin liikutan koko höskää, mutta eikö nuo ruuvit kiristettäessä palauta ton vastintapin takaisin alkuperäiseen asentoon?
Mulla auttoi tuohon naksumiseen se oven lukkomekanismin vastintapin säätäminen kohdalleen. Kantoi hieman siitä tapista lukkomekanismia vasten, niin "naksui" kiihdyttäessä ja jarruttaessa.
Oisko tarkempia ohjeita antaa?
Omassa golfautossa napsahdellut satunnaisesti ja tänään hieman parani kun putsailin ja rasvailin saranat yms.
Mulla näki siis ihan silmällä, ettei ovi ole kohdallaan. Takalaidasta liian ulkona ja alhaalla ja lukkomekanismi kantoi tuohon vastintappiin. Vastintappia säätelin ihan perstuntumalla sisäänpäin ja alaspäin, sekä ihan käsivoimin väänsin ja "nostin" ovea ylöspäin takalaidasta. Loppuihan se napsuminen/natina.
Ja noi vastintapin pultit kiristää sen vastakappaleen juuri siihen asentoon, mihin olet sen kääntänyt. Kannattaa kattoo sitä vastintappia, että onko se joko ala- tai yläpuolelta kulunut. Siitä voi päätellä jo hieman, että kantaako lukkomekanismi sitä vasten ja että kuuluuko napsuminen siitä.
Ja noi vastintapin pultit kiristää sen vastakappaleen juuri siihen asentoon, mihin olet sen kääntänyt. Kannattaa kattoo sitä vastintappia, että onko se joko ala- tai yläpuolelta kulunut. Siitä voi päätellä jo hieman, että kantaako lukkomekanismi sitä vasten ja että kuuluuko napsuminen siitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”