MAF anturin puhdistus kotikonstein?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

MAF anturin puhdistus kotikonstein?

ViestiKirjoittaja seatti69 » 12.5.2007 17:29

Kuinkas tuollainen rojekti suoritetaan kotikonstein? Mitä täytyy irroittaa ja mitkä osat puhdistetaan ja millä välineillä/aineilla? Joidenkin huoltojen yhteydessä tuon puhdituksen jälkeen auto on paljon jouhevampi ajaa, pehmeämpi liikkeelle lähtiessä ja vaihteita vaihtaessa.

Auto: 1M toledo tdi -04

a.link
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.9.2004 16:31

ViestiKirjoittaja a.link » 12.5.2007 17:49

Google kertoo paljon asiasta ja varmaan "Search" auttais myös.

Jotkut ottavat itse sensorin irti ja putsaavat sen esim. sille tarkoitetulla sprayllä.
Toisilla taas ei ole sellaista avainta millä MAFfin saa irti, joten otetaan koko systeemi eli sensori sekä runko ja nakataan likoamaan alkoholiin, ei kossuun vaan isopropyliin.

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1446627

seatti69
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2004 17:25

ViestiKirjoittaja seatti69 » 26.5.2007 12:14

Tutkiskelin sitä MAFia, ja mietin,että saako sitä erikoisavainta, eli 5 kulmaista reikätorxia jostain ostettua? Vai onko se vaan uskottava ettei sitä saa auki? Tuota suihketta on jo, mistäs sen avaimen saisin ja mikä sen avaimen oikea nimi on?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 26.5.2007 12:17

biltema

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 26.5.2007 18:46

itse avasin ne ruuvit ihan kärkipihdeillä kunnolla vain kiinni kyllä se siitä sitten

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 26.5.2007 22:55

Mää väänsin ruuvvarilla ne keskitapit mäjelle ja sitten sinne sopi normaali torxi =)
Putsasin elektroniikan pesuaineella.. en tiedä oliko vaikutusta, mutta toi maffi on kestänyt jo yli 170tkm, putsasin ~100tkm kohdalla.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 6.11.2008 15:10

En löytänyt muutakaan sopivaa valmista topicia.

Joten.
Avasin/irrotin tuon golopallon MAFfin, että saa putsata CRC:n putsaus litkulla "ennakoivasti".
Ilmeisesti tehtaalta asti tiiviste ollu v*tullaan ja vetäny ilmaa välistä!
ks kuvat: http://tos.pp.fi/images/album/maf/

Maf oli survottu väkisin paikalleen ja tiiviste reiskattu.
Hyllystä löyty sopivan paksunen ja kokonen tiiviste jonka lykkäsin paikalleen.


VV-auton tädit sai taas ihmeteltävää reklamoinnin muodossa;)

felisia
-
Viestit: 30
Liittynyt: 6.10.2007 22:29

ViestiKirjoittaja felisia » 6.11.2008 21:55

meilläpäin keitetty noin 8 min liitinosa vedenpinnan yläpuolella,ollut parhain lopputulos

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.11.2008 7:32

Mietin vaan että mitä turbo ja moottori on mahtanu tykätä siitä pölystä, jota on kulkeutunu tolta tiivisteen ohi...?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.11.2008 9:13

Turbon siipi kuluu pikkuhiljaa väljäksi eikä jaksa tehdä kunnolla painetta.
Yksi mallikappale tuli hiljattain irroiteltua.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.11.2008 13:58

Näissä nyt on jo ihan omiksi tarpeiksi turbon vikoja. Tämäkin vielä.

No on ainakin vw:lle todisteet, että mistä se tuleva vika on peräisin.
Olis pitäny kuvata oikeella kameralla, suttua nokia laatua vain.

vv:n täti vastas:
Hei Tuomo Saarinen!

Kiitos palutteestanne. Pahoittelemme autostanne löytynyttä tiivisteen asennusvirhettä. Takuuajan jälkeen esiintyvissä mahdollisissa tuotevirheissä korvausvastuu määräytyy kuluttajansuojalain virhevastuun mukaisesti.


Ystävällisin terveisin

xxxx xxxx
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu(at)vv-auto.fi

Pyydämme käyttämään asiakaspalvelu(at)vv-auto.fi sähköpostiosoitetta kaikissa asiakaspalautteissa sekä kyselyissä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa