noniiin tässä näitä päästö arvoja!
tyhjäkäynnillä:
CO 1.20
CO cor 1.29
CO2 12.73
ppm vol HC 193
vol O2 2.1
lambda 1.054
kierroksilla:
CO 1.81
CO cor 1.92
CO2 12.37
ppm vol HC 246
O2 1.9
lambda 1.024
mitäs noista nyt sit voi päätellä? mitä ruvetaan vaihtaan?
uusi lambda eikä vaikutusta päästöihin! alipaine letku imusarjasta moottorinohjausboksille uusittu ja muut alipaine letkut katottu ei vuotoja! pitäisikö sit ruveta vaihteleen jäähdytysnesteen lämpötila anturia (sininen)?? katalysaattori tuntuis olevan ehjä. voisko olla että CO-potentiometri/imuilman lämpötilatunnistin olis rikki? johdun kun ottaa irti ni ei vaikutusta käyntiin.. vai voiko olla muuta vikaa? kumminkin auto tuntus toimivan muuten hyvin mutta bensaa syö pirusti!
corrado G60 -89 päästö ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Hmm..
Aika hankala on mennä tuollaisista arvoista sanomaan suoraan, että missä vika.
Onko nää arvot nyt mitattu pakoputken päästä vai siitä pakosarjan pillistä imusarjan vierestä?
Ja jos sen CO-potikan liittimen irroituksella ei ole mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen, niin ei se silloin rikki ainakaan ole. Sen liittimen kun irroittaa, alkaa moottori käyttämään boksissa olevia ohjearvoja, joilla sen pitäisi toimia ainakin suht ok.
Lambda-arvo kertoisi, että seos on laiha (lambda-arvo suurempi kuin 1), happeakin on hieman reilun oloisesti. Tosin CO-arvokin on hieman korkea ja nousee vielä kaasua avatessa. Jostakin se vetää ekstrailmaa sekaan, mutta jostain tulee sitten vastaavsti myös liikaa polttoainetta seokseen. Tästä johtuu myös tuo korkea palamattomien (HC) määrä.
Ootko polttoaineen paineensäätimen tutkinut? Ettei kalvo vuoda? Suuttimetkin voivat alkaa vanhemmiten vuotamaan.
Joku siinä kyllä nyt mättää, voi olla tosiaan (ja todennäköisesti onkin) useamman vian summa.
Se sininen anturi voi selittää tuon ekstrapolttoaineen määrän seoksessa, mutta ilmaakin se vetää jostain? Vuotaako pakoputki? Pakosarjakin on hyvin todennäköisesti halki, mutta kuinka pahasti - se selviää vain tutkimalla. (varmasti 90%:ssa Corradoista on pakosarja halki)
Aika hankala on mennä tuollaisista arvoista sanomaan suoraan, että missä vika.
Onko nää arvot nyt mitattu pakoputken päästä vai siitä pakosarjan pillistä imusarjan vierestä?
Ja jos sen CO-potikan liittimen irroituksella ei ole mitään vaikutusta suuntaan eikä toiseen, niin ei se silloin rikki ainakaan ole. Sen liittimen kun irroittaa, alkaa moottori käyttämään boksissa olevia ohjearvoja, joilla sen pitäisi toimia ainakin suht ok.
Lambda-arvo kertoisi, että seos on laiha (lambda-arvo suurempi kuin 1), happeakin on hieman reilun oloisesti. Tosin CO-arvokin on hieman korkea ja nousee vielä kaasua avatessa. Jostakin se vetää ekstrailmaa sekaan, mutta jostain tulee sitten vastaavsti myös liikaa polttoainetta seokseen. Tästä johtuu myös tuo korkea palamattomien (HC) määrä.
Ootko polttoaineen paineensäätimen tutkinut? Ettei kalvo vuoda? Suuttimetkin voivat alkaa vanhemmiten vuotamaan.
Joku siinä kyllä nyt mättää, voi olla tosiaan (ja todennäköisesti onkin) useamman vian summa.
Se sininen anturi voi selittää tuon ekstrapolttoaineen määrän seoksessa, mutta ilmaakin se vetää jostain? Vuotaako pakoputki? Pakosarjakin on hyvin todennäköisesti halki, mutta kuinka pahasti - se selviää vain tutkimalla. (varmasti 90%:ssa Corradoista on pakosarja halki)
Mutta CO-arvokin on korkealla ja lambda on uusittu...
Veikkaisin imuvuotoa jossain. Ja jos putki kerran pörisee, niin sekin luonnollisesti kannattaa fiksata. Jos se sininen lämpötila-anturikin on alkuperäinen, niin senkään vaihtaminen ei varmasti pahaa tee.
Toki se suuttimien (kovettuneet tiivisteet, kalkkeutumaa jne) ja/tai polttoaineen paineensäätimen vuotaminenkaan (kalvo paskana) ei ole kaukaa haettu. Molempia ongelmia on tavattu Gay60-vehkeissä.
Pakosarja kannattaa tsekata, se kun tuppaa olemaan halki varmasti yli 80%:ssa niistä Corradoista, joissa on vielä alkuperäinen pakosarja paikallaan. Omastanikin se oli halki melko reippaanlaisesti...
Veikkaisin imuvuotoa jossain. Ja jos putki kerran pörisee, niin sekin luonnollisesti kannattaa fiksata. Jos se sininen lämpötila-anturikin on alkuperäinen, niin senkään vaihtaminen ei varmasti pahaa tee.
Toki se suuttimien (kovettuneet tiivisteet, kalkkeutumaa jne) ja/tai polttoaineen paineensäätimen vuotaminenkaan (kalvo paskana) ei ole kaukaa haettu. Molempia ongelmia on tavattu Gay60-vehkeissä.
Pakosarja kannattaa tsekata, se kun tuppaa olemaan halki varmasti yli 80%:ssa niistä Corradoista, joissa on vielä alkuperäinen pakosarja paikallaan. Omastanikin se oli halki melko reippaanlaisesti...
Oletaan,että putki vuotaa ennen lambdaa (joka on vaihdettu eikä vaikuttanut mitään) ja tällöin lambda kertoo eteenpäin,että seos on laiha ja sitä rikastetaan. Kyllähän se silloin tuota co suurentaa, joka on mitatuissa arvoissa liian suuri, lisäksi jäännöshapen määrä kielii juurikin tuosta putken vuodosta. Ja kerran auto toimii hyvin eikä nypytä tai muuta niin uskon edelleen,että kun korjaa putken niin ollaan huomattavasti lähempänä hyviä arvoja.
Saa korjata/haukkua jos ja kun olen väärässä...
Ainakin itse korjaisin ensin selvät vikakohdat,ettei tule turhaan kaikkia antureita ja lambdoja vaihdeltua...
Saa korjata/haukkua jos ja kun olen väärässä...
Ainakin itse korjaisin ensin selvät vikakohdat,ettei tule turhaan kaikkia antureita ja lambdoja vaihdeltua...
pakosarja ei oo halki! pakosarja oli löysällä sitä kun kiristelin tossa niin hiljeni huomattavasti mutta tarvii vaihtaa sinne koko tiiviste taitaa olla palanu! nyt vaihdettu sininen ja se musta anturi ja ei ollu vaikutusta. kalvo bensanpaineen säätimessa ehjä mutta anturista ei tietoa. jos siitä ottaa piuhan irti ni pitäisikö vaikuttaa käyntiin jotenkin? viikonloppuna tarvii vaihtaa se pakosarjan tiiviste ja kattoo sitten uudestaan päästöt! uuden katinkin kävin hakemassa.
onko tää corrado sitten kuinka tarkka noista pakoputki vuodoista? meinaa muissa mun autoissa on kanssa joskus vuotanu putki ennen lambdaa ja ei oo ollu kyllä noin suurta vaikutusta...
onko tää corrado sitten kuinka tarkka noista pakoputki vuodoista? meinaa muissa mun autoissa on kanssa joskus vuotanu putki ennen lambdaa ja ei oo ollu kyllä noin suurta vaikutusta...
tuli mieleen samallainen tapaus meidän yhdessä corrossa.kaikkea mahdollista
kokeiltu jopa lamdan vaihdoin mutta ei vaikutusta.sitten vietiin yhelle kaverille
joka kysyi onko lamda vaihdettu,mistä ostettu? kerroin että motonetistä jolloin
vastaus kuului että ei toimi kunnolla kuin boschin lamdalla.vaihtoi boschin
lamdan ja päästöt meni kohalleen. ehkä samaa vikaa ?
kokeiltu jopa lamdan vaihdoin mutta ei vaikutusta.sitten vietiin yhelle kaverille
joka kysyi onko lamda vaihdettu,mistä ostettu? kerroin että motonetistä jolloin
vastaus kuului että ei toimi kunnolla kuin boschin lamdalla.vaihtoi boschin
lamdan ja päästöt meni kohalleen. ehkä samaa vikaa ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa