Golf 3 2.0 2E Outo vika.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

Golf 3 2.0 2E Outo vika.

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 3.11.2008 21:10

Olen kaikki mahdolliset konstit autosta käynyt läpi ja lukenut foorumin vika ongelmia.
Vikaa ei nyt vaan millään meinaa löytyä. Kun moottori on kylmä kaikki pelaa ja lähtee kerrasta käyntiin. Heti kun lämmöt alkaa kohota ja moottori lämmetä alkaa myös ongelmat. Kun moottori on lämmin niin vastaa vaan pinta kaasuun ja jos yrittää antaa ennemmän mooooooo ja sammuu jossei päästä kaasua. Käy tyhjäkäyntiä normaalisti joka tilanteessa. Olisiko jotain ehdotuksia. Kaikki perus viat on jo käyty läpi paitsi tulpan johtoja ei ole uusittu. Päällisin puolin ainakin näyttävät ehjiltä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2008 22:03

Happitunnistin tai joku lämpöanturi?

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 4.11.2008 5:29

On käyty läpi nuo.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 4.11.2008 6:20

Ootko MAFin tarkistanu?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.11.2008 11:40

Tuohan osaisi jo kertoa koodejakin.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 4.11.2008 16:08

Joo niin se osaa muttei suostu kertomaan mitään vikoja. Muisti on tyhjää täynnä. En muuten ole tuota tarkastanut. Sijaitsee varmaankin jossain tulipellin nurkilla ? Kuinka tuon voisi tarkistaa ?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.11.2008 16:20

Ilmanpuhdistajalta moottorille lähtevässä "putkessa".
Itseläni oli skeidassa saman tyyppinen vika, eikä vika koodejakaan ollut.
Syynä oli MAF.
Paikallinen VAG huolto sen vian löysi (kolmannella kerralla).

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 6.11.2008 17:23

Mikä anturi sijaitsee kyseisen auton kannessa johtosarjan yläpuolella.? Siihen menee yksi johto kiinni. Eli ei siis jakopään puolella vaan edestä katsottuna kannen oikealla sivulla.

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 6.11.2008 20:17

Se MAF on heti ensimmäinen alumiinimurikka ilmansuodatinkotelon jälkeen imusarjan suuntaan. Siihen menee johtoliitin, jonka liitinpinnat kannattaa tarkistaa etteivät ole hapettuneet. Itse MAFia ei pystyne itse tarkistamaan, vaan se on käytettävä pajalla tai testattava toisella toimivalla MAFilla.
Tuo anturi ohjaa muistaakseni kylmäkäynnistyssuutinta, eli sitä mikä työntää lisägasoa muutaman sekunnin ajan käynnistyksen ainakana/jälkeen. Ei pääse tarkistamaan, kun lauantaina meni oma 2e-koneella varustettu vento kaupaksi..

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 6.11.2008 20:26

Eli ilmamäärä mittarin liitin luultavasti tarkoitat. ?Omassa menee yks liitin koko imuputkeen ja se on juuri tua ilmamäärämittarin liitin. 4 napainen. On putsattu ja auto ainakin reakoi sammumalla heti kun sen nyppää irti. Kiitos paljon asiallisesta vastauksesta =)

Tuossa lueskelin että jollain oli ollut samanlaista vikaa kun minulla. Lamdra anturi oli ollut viallinen. Tulpan johdot vaihdoin ja ei tulosta. Pitäisiköhän tuo lamdra nyt sitten käydä uusimassa. ?

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 7.11.2008 19:25

nyppää ensin se lambdan johto irti ja kokeile vaikuttaako asiaan...jos ei vaikuta niin ei se vika varmaan siellä ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa