T3 transporterien vaihdelaatikot/kytkimet

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

härdelli
-

T3 transporterien vaihdelaatikot/kytkimet

ViestiKirjoittaja härdelli » 16.10.2008 17:41

Tyhmä minä oli elänyt käsityksessä että porttereiden laatikot ovat samanlaisia (-kokoisia) ja sopivat yksi yhteen. Motonetin hinnastostakin olin katsonut että porttereihin on muutamaa eri kytkinkokoa tarjolla joten se isoinkin (olisikohan 230mm vai 228mm) varmasti sitten mahtuu myös mun vaihdelaatikkoon. Tarkoitus oli siis istuttaa sachsin vr6-osia tuonne autoon mutta mitä ilmeisimmin se ei ainakaan nykyisillä vaihdelaatikkovaihtoehdoilla ole mahdollista. Mittasin oman vauhtipyörän kytkintä vasten tulevan osan ja halkaisija on "mukavat" 223mm aika tarkalleen maksimissaan. 2,1 litraisissa bensakoneissa on ilmeisesti ollut tuo isompi laatikko, mahtaako se käydä diesel-koneen kylkeen? AAZ tuolla kiinni siis nyt mutta kiinnikkeethän on samat kuin JX jne malleissa. Vai pitääkö ruveta etsimään jotain ihan muuta (sintteri? ei ei) kuin tuollaista "isolohko"-bensamotin laatikkoa? Voisin tietty tarkistaa asian itsekin jos mulla olisi tuollainen bensakoneen laatikko käsillä niin sovittaa sitä paikalleen mutta turha sellaista lähteä metsästämään jos siitä on tieto ettei se sinne mene.

uti
-

Vaihdelaatikoista

ViestiKirjoittaja uti » 2.11.2008 23:30

Olen katsellut noita bensamallien laatikoita myös, kun ei noita 5-vaihteisia tahdo löytyä. Tulin siihen tulokseen, että laatikot on samat, kytkinkoppa ilmeisesti on vaihdettava. Ainakin se näyttää erilliseltä osalta kuvien mukaan. Välityksistä en saanut selkoa mistään.

härdelli
-

ViestiKirjoittaja härdelli » 4.11.2008 18:01

Mulla on diesel-mallin 4- ja 5-loviset tuolla ja pääsin tuossa katselemaan bensamallinkin laatikkoa ja on se ihan erinäköinen. Yksi miten se kai onnistuisi olisi leikata sovituslevy bensamallin lootan ja dieselmoottorin yhdistämiseksi. Loota tietty vähän siirtyisi eteenpäin mutta tuskin siitä mitään ongelmaa tulisi kun vähän tilaa vaan tekisi. VW Winkleriltä kyselin AAZiin sopivaa 5-pykäläistä laatikkoa johon menisi 228mm kytkin ja siinä olisi lukkoperä. Kuulemma onnistuu, voivat kasata sellaisen 40% lukolla. hinta eivät tuossa ekassa mailissa kertoneet, jäänee toistaiseksi omalla kohdalla haavelistalle hinnan takia

evinrude
-

ViestiKirjoittaja evinrude » 5.11.2008 18:17

Joskus vaihdoin bensa-mallin laatikkoon dieselin kytkinkopan ja kytkinakselin puolikkaan(jatkos laatikon sisällä kytkinkopan takana) ulkoisesti laatikot erinäköisiä mutta sopivat kuitenkin toisiinsa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”