VW Golf IV potkua hieman lisää.
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf IV potkua hieman lisää.
Terve mikä olisi hyvä ja aika turvallinen tapa saada vähän enemmän tehoa irti AGR 1.9TDI 90hv koneesta?
Autolla rullattu 410 000km, maantie ajossa ollut.. Tohtiiko ton verran ajetusta ottaa + 20-30hp irti?
Lastu+ suuttimet kävi mielessä.
Autolla rullattu 410 000km, maantie ajossa ollut.. Tohtiiko ton verran ajetusta ottaa + 20-30hp irti?
Lastu+ suuttimet kävi mielessä.
No eipä se virittely ainakaan lisää kestoikää, mutta maltillinen pikkupiristys asiallisesti käytettynä ei pitäisi olla kohtalokasta. Parikytä heppaa saa pelkällä lastulla, turbohan siellä se ensimmäinen pullonkaula on.
Itse olen pikkuhiljaa puuhastelemassa kevyttä budjettiviriä 66kW tdi:hin. Lopummalla viikkoa mulla pitäs olla dynodataa että mitä 110tdi:n suuttimet vaikuttaa muuten vakiossa ympäristössä. Tarkotus käydä penkittelemässä aina sitä mukaa kun jotain saa aikaiseksi, jotta saa muutakin dataa kuin perstuntumaa eri asioiden vaikutuksista...
Itse olen pikkuhiljaa puuhastelemassa kevyttä budjettiviriä 66kW tdi:hin. Lopummalla viikkoa mulla pitäs olla dynodataa että mitä 110tdi:n suuttimet vaikuttaa muuten vakiossa ympäristössä. Tarkotus käydä penkittelemässä aina sitä mukaa kun jotain saa aikaiseksi, jotta saa muutakin dataa kuin perstuntumaa eri asioiden vaikutuksista...
Itseäni ainakin kiinnostaa tällainen tutkiminen, että jokaisen muutoksen jälkeen käy penkissä niin näkee mitä eri osat vaikuttaa. Omani kun kävi viimeeksi penkissä, vakio moottorista poikkesi vain isompi kuuleri ja turbon imuputki ja suorempi pakoputki sekä LT:n imusarja. Eli syötöt olivat vakiot. MoTestin penkki näytti 108hv konetehoa.
Isompia suutinkärkiä tosiaan saa jo kohtuuhintaan, tosin ei ne samalla rahalla ja vaivalla vielä runkoihin istu. Eikä ne isot välttämättä ole ratkaisu jos haluaa puuhastella savutonta kestävää pikkuviriä pienellä budjetilla. Mörkömoottorin tekeminen olisi asia erikseen, mutta tähän ajattelin lätkiä ylimääräseksi jääneitä osia paikoilleen pikkuhiljaa ja kattoa mihin se riittää. Samalla jos saa eri vaiheista laput, niin voipi olla hyötyä muillekkin jos joku mokomaa miettii.
Juttuja voi ajatella ja tehdä monella tavalla, harvemmin harrastelussa järkeä on. Pääasia että ite viihtyy :)
Juttuja voi ajatella ja tehdä monella tavalla, harvemmin harrastelussa järkeä on. Pääasia että ite viihtyy :)
Noniin, tässä olisi ensimmäisen modauksen vertailut.
Ekassa vedossa pienintäkin yksityiskohtaa myöten orggiksena, ja 354tkm matkaa takana. Toka muutoin sama mutta vaihdettu 110:n suuttimet. Ahdot alkoi seilaamaan tuossa toisessa vedossa kuten piikeistä näkee, mutta saa siitä käyrästä suuntaaa kuitenkin. Todennäkösesti wanhat letkut pykineet tms mekaaninen vika, asia selvinnee tuonnempana. Numerot ei päätä huimaa, mutta parannusta tuli arkipäivän käytettävyyteen. Etenkin alakierroksilla eron huomaa persdynollakin.
Mittailussa MoTest tarjosi jälleen kerran asiantuntevaa palvelua.
Ekassa vedossa pienintäkin yksityiskohtaa myöten orggiksena, ja 354tkm matkaa takana. Toka muutoin sama mutta vaihdettu 110:n suuttimet. Ahdot alkoi seilaamaan tuossa toisessa vedossa kuten piikeistä näkee, mutta saa siitä käyrästä suuntaaa kuitenkin. Todennäkösesti wanhat letkut pykineet tms mekaaninen vika, asia selvinnee tuonnempana. Numerot ei päätä huimaa, mutta parannusta tuli arkipäivän käytettävyyteen. Etenkin alakierroksilla eron huomaa persdynollakin.
Mittailussa MoTest tarjosi jälleen kerran asiantuntevaa palvelua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”