Moi,
Tutkin lmattojen alta, ei kosteutta.
Autossa on climatronic, ilmastointia ei ole koskaan huollettu vm. 2001.
Kun painan sisäkierron nappia, ei kuulu mitään surinaa?
Pitäisikö? Tuntuu vähän siltä, että sisäkierto olisi kokoajan päällä.
Missä tuon pelti sijaitsee?
Mikäs muu voisi olla vialla? Raitisilmasuodatin ehkä kanattaisi vaihtaa?
Octavian lasit huurtuu eikä ole vettä lattialla
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 golfissa sama ongelma. Auto oli käynnissä kolme varttia puhallin sekä lämmöt täysillä, edelleen lasit ihan huurussa.. Vettä ei ole missään, matot on kuivat, sisäkierto ei ole jäänyt päälle, raitisilmasuodin on puhdistettu, eikä se ole kostea.
Sen huomasin, että kun puhallin on täysillä pelkästään tuulilasille, niin tuulilasille tulee hyvin heikosti ilmaa.. Missä vika? Autossa on climatronic.
Sen huomasin, että kun puhallin on täysillä pelkästään tuulilasille, niin tuulilasille tulee hyvin heikosti ilmaa.. Missä vika? Autossa on climatronic.
macrom:
Jos ongelma ei ole vielä selvinnyt, veikkaan että sisäilman kierron läppä koko ajan kiinni, kyllä sieltä jonkinasteinen ääni pitäisi kuulua kun nappia painaa jollei samaan aikaan ilma ole suunnattu pelkästään tuulilasille. Ota vesikaukalon suojus pois ja katso onko raittarin alla oleva kanava auki vai kiinni. Samalla tarkistat raittarin kunnonkin.
Joukkis:
lämppärin ohjainsydeemissä jokin vaijeri tai tanko irti ja ilma ohjautuu jonnekin ihan muualle. Ilmeisesti kolmoskorinen kyseessä.
Jos ongelma ei ole vielä selvinnyt, veikkaan että sisäilman kierron läppä koko ajan kiinni, kyllä sieltä jonkinasteinen ääni pitäisi kuulua kun nappia painaa jollei samaan aikaan ilma ole suunnattu pelkästään tuulilasille. Ota vesikaukalon suojus pois ja katso onko raittarin alla oleva kanava auki vai kiinni. Samalla tarkistat raittarin kunnonkin.
Joukkis:
lämppärin ohjainsydeemissä jokin vaijeri tai tanko irti ja ilma ohjautuu jonnekin ihan muualle. Ilmeisesti kolmoskorinen kyseessä.
Minulla ainakin ykkösokussa auttaa lasien huurtumiseen, kun laittaa keskikonsolin ilmaräppänät kokonaan kiinni, jolloin tuulilasille ja sivuikkunoille ohjautuu enemmän ilmaa. Raitislmasuodattimen vaihto kannattaa myös. Vielä, kun saisi tuon apukuskinpuoleisen ikkunasuuttimen lukittua, kun tuntuu kyytiläiset sitä aina räppäävän...
Kiitos vinkeistä, pitää tänään töitten jälkeen tiirailla nuo tarkistuskohdat.
Ja tosiaan, kaikki Octaaviat taitavat huurruttaa tuulilasin reunoja ja vähän muitakin laseja se on ihan normaalia. Yhtenä syynä on tuo idiottimaisesti suunniteltu tuulilasin puhallussuutin. Mutta kun mulla on aamusin lasit jäässä siäpuolelta. Se ei ole normaalia.
Ja tosiaan, kaikki Octaaviat taitavat huurruttaa tuulilasin reunoja ja vähän muitakin laseja se on ihan normaalia. Yhtenä syynä on tuo idiottimaisesti suunniteltu tuulilasin puhallussuutin. Mutta kun mulla on aamusin lasit jäässä siäpuolelta. Se ei ole normaalia.
Velipojan GT ventossa samaa ongelmaa, lasit huurtuu todella nopeasti, ajossa pysyy auki, autossa on ilmastointi mutta en siitä enempää ymmärrä kun että keskikonsolissa on NORM ja MAX toiminnot. Ilmastointi toimii ja on täytetty loppukesällä, raitisilmasuodatin on ihan hyvän näköinen eikä haise.
Lämmityslaitteesta on 1-teho pimeenä, muut toimii ok.
Toinen ongelma on takakontin hikoilu, peräkontin kansi hikoilee kunnolla ja kun sen avaa niin takakontin pohjalla on kunnon lätäkkö, onneksi on kaukalomatto.
Voi olla että vika on takavaloissa jotka on entinen omistaja itse tummentanut jolloin ne olis olleet irti ja nyt ei enää tiivisteet pidä.
Vento on -93 eli takakontin kannessa ei ole mitään verhoilua, jos siihen hommais uudemmissa olevan verhoilun niin auttaisiko hikoiluun?
Lämmityslaitteesta on 1-teho pimeenä, muut toimii ok.
Toinen ongelma on takakontin hikoilu, peräkontin kansi hikoilee kunnolla ja kun sen avaa niin takakontin pohjalla on kunnon lätäkkö, onneksi on kaukalomatto.
Voi olla että vika on takavaloissa jotka on entinen omistaja itse tummentanut jolloin ne olis olleet irti ja nyt ei enää tiivisteet pidä.
Vento on -93 eli takakontin kannessa ei ole mitään verhoilua, jos siihen hommais uudemmissa olevan verhoilun niin auttaisiko hikoiluun?
Viimeksi muokannut -jarkko-, 27.12.2008 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Takalasi on tuossa Gt:ssä ns ikijäässä vaikka hattuhyllyssä ei ole kaiuttimia/reikiä eikä takalasinverhoa.
Muut lasit huurtuu tasaisesti mutta ei jäädy.
Täytyy noi takavalot irrottaa ja tiivistää, pelkääjän jalkatilaan tulee vettä jostakin mutta on niin pientä että ei pitäis näin paljoa haitata, saman verran lorottaa oma golffikin eikä lasit huurru, on se kumma kun ei liimalasitkaan pidä.
Muut lasit huurtuu tasaisesti mutta ei jäädy.
Täytyy noi takavalot irrottaa ja tiivistää, pelkääjän jalkatilaan tulee vettä jostakin mutta on niin pientä että ei pitäis näin paljoa haitata, saman verran lorottaa oma golffikin eikä lasit huurru, on se kumma kun ei liimalasitkaan pidä.
Mulla oli ongelmia Ocu1 HB lasien huurtumisen ja jäätyminen sisäpuolelta. Erityisesti takalasi aina jäässä sisäpuolelta. Ongelmien syyksi paljastui vuoto oikean takavalon alapuoleisessa saumasta. Jolloin loksun vierestä oleva syvennyksen matto oli märkä, vettä syvennyksessä. Vuodon korjasini toissa vuonna paikkaamalla sauman. Huurustumis ongelmasta en vielä tuolloin päässyt.
Tänä vuonna aloin uudestaan tutkimaan asiaa.> Totesin, että peräluukun matto oli imenyt osaksi kondessivettä/vettä. Matto oli päältä hieman kostean tuntuinen ei märkä. Alapuolen vanerit olivat todella märkiä ja homeessa. Maton kuivattaminen saunassa poisti huurustumis ongelman. Kannattaa tarkistaa siis varapyöräkotelo aikaajoin.
Tänä vuonna aloin uudestaan tutkimaan asiaa.> Totesin, että peräluukun matto oli imenyt osaksi kondessivettä/vettä. Matto oli päältä hieman kostean tuntuinen ei märkä. Alapuolen vanerit olivat todella märkiä ja homeessa. Maton kuivattaminen saunassa poisti huurustumis ongelman. Kannattaa tarkistaa siis varapyöräkotelo aikaajoin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa