Corradon öljynpaineanturien toiminta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

Corradon öljynpaineanturien toiminta

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 28.10.2008 19:15

Koitin kysyä tätä jo vanhassa aiheessa, mutta ei tullut vastausta.

Onkos tuon suodattimen jalassa olevan anturin toiminta on/off periaate vai pitääkö palauttaa muuttuvaa arvoa. Yleismittarilla kun testaisin niin paineen mukaan palautti arvoa.

Ja johto mikä tulee tähän anturiin, niin kuuluuko virran olla pulssimaista? Tämänkin yleismittarilla kokeilin. Ainakin tuohon toiseen tulee kokoajan virtaa ja anturikin on on/off.

Ja minkähän väriset anturit pitäisi olla Corrado G60 -91 mallisessa autossa, kun ei Laakkosella osattu sanoa. Nyt taitaa olla ruskea ylhäällä ja musta alhaalla.

Valo vilkkuu kokoajan, mutta summeri ei kuitenkaan huuda. Jos joku tietäjä noihin osaisi vastata niin kiitos. Näitä öljynpainejuttuja on kyllä jo täällä ja olen koittanut etsiä vastausta. Ehkä jotain jääny lukematta niin linkkiä siihen sitten!

Kerran olen jo uudet anturit vaihtanut, tosin ostettu motonetistä ja öljyinä Mobil1 Rally Formula 5W-50.

Kehno
-
Viestit: 201
Liittynyt: 10.10.2005 18:50

ViestiKirjoittaja Kehno » 29.10.2008 7:59

Muistelisin, että on ON/OFF -kytkin ja ei kuulu olla pulssimaista signaalia. Käypäs kattomassa vaikka jostain sähkökaavioista nuo anturit niin tiedät miten ne aukeaa ja menee kiinni. Väreistä mulla ei ole enää muistikuvaa. VWVortexilla noita on levällään kuvien kera, jos sieltä vaikka löytys kuvaa.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 29.10.2008 12:13

Samanikäisen passatin sähkökaaviota, kun kattelin niin pitäisi olla on/off. Pitääkin suunnata tuonne vwvortexiin. Kiitos!

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 30.10.2008 20:55

Osaakos joku kertoa mistä tuo pulssimaisuus johtuu? Johdot ovat kyllä tosi huonossa kunnossa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.11.2008 19:09

Siellä on kaksi anturia, toinen siinä öljyjalassa ja toinen kannessa. '90 mallissa jalassa muistaakseni taisi olla valkoinen ja kannessa sininen. Olen semmoisessa käsityksessä että jos se valo vilkkuu niin kannen anturi kertoo paineen olevan alhaalla, jos se valo palaa ja summeri huutaa niin sitten öljyjalan anturi antaa signaalia.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 1.11.2008 19:43

Mitenhän sitten motonetin myyntiluettelo pitää paikkansa, kun sen mukaan sininen anturi olisi -93 vuodesta eteenpäin. :o Pitääkin käydä maanantaina hakemassa semmonen kun eipä paljoa maksa.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 1.11.2008 20:07

Valkone oli kai 1,8bar ja sinine 0,3bar tjsp. Sit oli vielä jotain muitaki värejä mut muistelen, että omassani oli moiset. Jos et oo heittäny niitä vanhoja antureita pois niin niissä pitäs lukee mutterin reunassa paineet.

Kimmoje
-
Viestit: 91
Liittynyt: 1.2.2008 13:52

ViestiKirjoittaja Kimmoje » 17.11.2008 12:16

Aikaisemmin ostin jo kerran saman väriset anturit, mutta vika jatkui niidenkin kanssa. Pitänee siis käydä ostamassa valkoinen ja sininen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa