Eli olen ostamassa 2000 vm ATJ-koneista passattia.
Auto on neliveto ja 6-vaihteinen.
Autosta on kytkin menossa ja olisi tarkoitus uusi vaihtaa, kannattaako laittaa alkuperäinen? Olisi tarkoitus tulevaisuudessa lastuttaa auto Karalalla..
Paljonko tuossa koneessa on vääntöä vakiona?
Ja onko tuommoisessa mitä tyyppivikoja?
Kysymyksiä 3b passat tdi:stä
Valvoja: ffp jäsenet
Hommaa kiinteä vauhtipyörä esim. ojennukselta niin kestää vakiokytkin n.500nm vääntöä.
Toinen vaihtoehto on 228mm kiinteä limppu johon sorvauttaa 240mm kytkinpakettin pultinreiät ja vaihtaa 5-vaihteisen startin. kestää samoin 500nm vääntöä
Vielä enemmän jos tarvii kestää niin sitten sachsin sre paineasetelmaa ja levyä. Pelkkä paineasetelma maksaa n. 300€ kun 240mm kytkinpaketti on 230-240€
Toinen vaihtoehto on 228mm kiinteä limppu johon sorvauttaa 240mm kytkinpakettin pultinreiät ja vaihtaa 5-vaihteisen startin. kestää samoin 500nm vääntöä
Vielä enemmän jos tarvii kestää niin sitten sachsin sre paineasetelmaa ja levyä. Pelkkä paineasetelma maksaa n. 300€ kun 240mm kytkinpaketti on 230-240€
Pakko taas suositella 130/140 heppaisen ahdinta ennen kuin menee lastuttamaan, saa enemmän tehoa ja ahdin sekä kytkin kestävät paremmin. Osanumero 038 145 702G tai J.
Tyyppivikana nokka-akselin kuluminen, kannattaa tarkistaa ennen ostoa tai heti sen jälkeen, venttiilikoppa on ainakin pitkittäismoottorista helppo käyttää irrallaan.
Tyyppivikana nokka-akselin kuluminen, kannattaa tarkistaa ennen ostoa tai heti sen jälkeen, venttiilikoppa on ainakin pitkittäismoottorista helppo käyttää irrallaan.
mulla uudesta huolella ajettu 130pd 6v askilla ja 110tkm laitettiin ohjelmanmuutosta, 421nm ja 170hp kytkin rupes parin tuhannen polkemisen jälkeen luistaan, pudotettiin 410nm, nyt luistaa joskus kylmänä 4-6 vaihteilla, siis kun kytkinlevy kylmä. Eli ei tuo 6v kytkinkään huonolla tuurilla kestä 400nm, ohjelma tehty vielä niin ettei vääntäisi alle 2000rpm mutta luistaa vielä 3000 paikkeille asti. Eli huono yksilö sattunut levyksi, kun tosiaan olen aina autolla ajanut joten kytkintä ei ole kiusattu. Siihen täytyy keksiä joskus paremmat palikat mutta menköön tollasena nyt niin kauan ku kestää. 2000rpm paikkeilla jos erehtyy liikaa polkemaan, jyrisee kaksoismassa uhkaavasti.
Bowtie: Sulla onkin poikittaiskoneinen :)
Korjaamon hempan porinoista ymmärsin että valeolla olisi poikittaiskoneiseen+6v-lootaan kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä ja ihan kohtuulliseen hintaan. En niin tarkkaan kuunnellut kun itsellä on pitkittäiskone ja v-käyrä oli aika korkealla tuossa vaiheessa kun kaksoismassaa kiikutin sinne.
Korjaamon hempan porinoista ymmärsin että valeolla olisi poikittaiskoneiseen+6v-lootaan kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä ja ihan kohtuulliseen hintaan. En niin tarkkaan kuunnellut kun itsellä on pitkittäiskone ja v-käyrä oli aika korkealla tuossa vaiheessa kun kaksoismassaa kiikutin sinne.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa