Moro
Yritin etsiä tietoa tältä foorumilta kyseisestä aiheesta, mutta tarkkaa tietoa ei löytynyt. Ainoa paikka mistä löysin ohjeet on..
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=602297
...mutta vielä tähän jos saisi ammattilaisten ohjeet suomeksi mitä irroitan ja missä järjestyksessä kun aloitan vaihteiston irroituksen. Kyseisessä linkissä hypättiin suoraan kytkimen vaihtoon. Ei tarvitsisi turhia osia irroitella. Onko korjauskirjoja jossa olisi hyvin selvitetty operaation kulku?
vaihteiston irroitus golf 4
Valvoja: ffp jäsenet
Leonissa joutuu irroittamaan suurinpiirtein tässä järjestyksessä osia:
Ylhäältä-
Ilmansuodatin kotelo, akku koteloineen, startin johdotukset, vaihdelaatikon vaijerit ja vaihteensiirtovivusto, kytkimen pääsylinteri, anturit.
Tämän jälkeen kun on tilaa aukaista yläpuoliset pultit vaihdelaatikon ympäriltä, niin muista tukea moottori ja irroita sitten vaihdelaatikon päädyn moottorin tukikumi.
Alhaalta:
Rengas, vetoakselin sisemmät osat ja tarvittaessa muiden alustanosien irroitus ja löysäys jotta saat lisätilaa.
Paljolti riippuu siitä mitä joudut alapuolelta irroittamaan, että kuinka näppärä olet ja onko käytössä apua paljonkin.
Apurunkoa ei tarvitse irroittaa kuitenkaan missään vaiheessa.
Ainakin leoniin tuo on kohtuu vittumainen homma tehdä ja jos tuon saa teetettyä muutamalla satasella jollakin, niin tämä kannattaa käyttää hyväksi.
Golffissa tuskin eroaa millään tavalla ja voipi olla jopa vähän helpompikin.
Ylhäältä-
Ilmansuodatin kotelo, akku koteloineen, startin johdotukset, vaihdelaatikon vaijerit ja vaihteensiirtovivusto, kytkimen pääsylinteri, anturit.
Tämän jälkeen kun on tilaa aukaista yläpuoliset pultit vaihdelaatikon ympäriltä, niin muista tukea moottori ja irroita sitten vaihdelaatikon päädyn moottorin tukikumi.
Alhaalta:
Rengas, vetoakselin sisemmät osat ja tarvittaessa muiden alustanosien irroitus ja löysäys jotta saat lisätilaa.
Paljolti riippuu siitä mitä joudut alapuolelta irroittamaan, että kuinka näppärä olet ja onko käytössä apua paljonkin.
Apurunkoa ei tarvitse irroittaa kuitenkaan missään vaiheessa.
Ainakin leoniin tuo on kohtuu vittumainen homma tehdä ja jos tuon saa teetettyä muutamalla satasella jollakin, niin tämä kannattaa käyttää hyväksi.
Golffissa tuskin eroaa millään tavalla ja voipi olla jopa vähän helpompikin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa