Golf IV ja kytkinpoljin ei meinaa nousta ylös.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

Golf IV ja kytkinpoljin ei meinaa nousta ylös.

ViestiKirjoittaja dr_ink » 29.10.2008 9:22

Emäntä tossa soitteli että, golfauton kytkin oli aamulla temppuillut.

Vikakuvaus: (naisen suusta)

"Joitain kertoja ei meinannut poljin nousta ylös, vaan jouduin jalalla vetämään polkimen yläasentoon"

Herää kysymys, onko kokemuksia? Työ- vai pääsylinteri? Joku muu mikä?

Kiitoksia avusta.

Edit. Ja autona toi profiilin kehonsiirrin eli vm. 01 Golf IV 110kw TDi 4motion.

Ari Karhu
-
Viestit: 45
Liittynyt: 31.12.2007 14:56

ViestiKirjoittaja Ari Karhu » 29.10.2008 11:10

Mieleen tuli aika naurettavan simppeli asia kattoa, jos vaikka jalkatilan matto ois menny sinne polkimen väliin joka estäs polkimen palautusliikkeen? =)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 29.10.2008 12:02

Juu, parissa tapauksessa ollut tosiaan lattiamatto mikä on estänyt tuon toiminnan, mutta mahdollinen vikapaikka on myös pää- ja työsylinterin välisen jarrunesteletkun/liitosten tai työsylinterin vuoto, jolloin järjestelmään on voinut päästä ilmaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 29.10.2008 13:43

Täytyy tutkia kun kerkee tallille käymään... Toivon kyllä, että vika löytyis jostain muualta kun työsylinteristä. Sekun tuppaa olemaan kohtuullisen urakan takana näissä nelosmallin golfautoissa, eli salkku alas jne. Ja tietenkään toi 4motion taikasana ei helpota asiaa.

Täytyy tutkia, toi lattiamatto teoria kyllä kuulostaa tässä tapauksessa hieman kaukaa haetulta, koska original kangasmatto on "nastoilla" kiinni lattiassa ja täten ei pitäisi päästä liikkumaan väärään koloon.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 29.10.2008 20:39

Omassa kulkineessa myös tekee moista joskus, kylmällä ilmalla.

Lämpimällä ilmalla tai auton ollessa lämmin ei koskaan.

JA tuntuu polkimessa ihan selvä pykälä, mihin ylöspäin noustessa "tarttuu". Pitää jalalla nostaa alta että nousee tarpeeksi ylös, napsahtaa selvästi kun nostaa jalalla jumittavan kohdan yli.

Kun jumittaa pohjaan niin liikevara riittää juuri ja juuri kytkimen irrottamiseen kun polkee polkimen aivan lattiaan.

Lämpimämpiä ilmoja odotellessa....

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 30.10.2008 9:05

Tyyppivika, omastani vaihdettiin takuuaikana. (Siis se polkimessa oleva sylinteri)

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 30.10.2008 20:59

Noniin, yritin hieman tekohengittää tota, katsotaan jatkuuko temppuilu kun ilmat taas viilenee.
Vaihtelin nesteet kytkin -ja jarrunesteet. Laskeskelin jos neste on jo ~7v käytettyä ja seassa olis jo sen verran vettä, että alkais jäätämään pakkasessa. Tiedän, ehkä hieman kaukaa haettua mutta katellaan nyt mitä tuleman pitää.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 31.10.2008 15:14

Huhhuh.. siellä on varmaan jo kaikki ruosteessa jos 7v vanhat nesteet ollu järjestelmässä :D Kahdessa vuodessa tahtoo jo vesipitoisuus nousta yli kahteen prosenttiin mitä pidemmälle jarrunestetesteri ei yleensä edes näytä.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 31.10.2008 16:33

Niin siis toi 7v on auton ikä, mitään varsinaista dokumenttia nesteidenvaihdosta ei löydy, ja kaikki tietävät kuinka säntillisesti merkkihuolloissa toimitaan (yleisen mielipiteen mukaan).

LärVi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.5.2008 20:36

ViestiKirjoittaja LärVi » 2.11.2008 19:53

Tänä aamuna oli kytkytinpoljin jäänyt lattiaa vasten tuossa meidän Golfissa. Kytkin on viimetalvena jo oireillut kylmillä keleillä, mutta nyt lämpötilan ollessa nollassa se oli juminut. Menin paikalle ja vetäisin sen ylös kädellä ja meno jatkui ilman takerteluja. lämpötila oli kerennyt nousta kolmisen astetta. Ilmeisesti näin ollut myös muilla, että kylmillä keleillä jumii?

Itse tutkin ongelmaa tässä lähipäivinä. Mikäli jollain on varmaa tietoa mistä moinen johtuu niin tieto kyllä kelpaisi.

LärVi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.5.2008 20:36

ViestiKirjoittaja LärVi » 12.12.2008 19:04

Jarru/kytkin nesteet on nyt vaihdettu ja jään odottelemaan, onko mitään vaikutusta toimintaan.

Onko kukaan vielä vaihtanut kytkimen pää- tai työsylinteriä ongelman takia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa