Jarruja ilmatessa huomasin, että ilmausruuvi oli lähes pyöreä koko mitaltaan, enkä siis saanut meisseliä tarttumaan mihinkään kohtaan. Asiaa aikani tutkittuani ilmeni, että vanhoissa lötköissä ilmausruuvin kuusikulmainen mutteri olisi 7mm halkaisijalla. Joka ei tietty monen kotiasentajan yhteistyötä vaadi että pyöristyy käyttökelvottomaksi. Onko totta että insinöörin aivopierun takia joudun nyt väkivalloin repimään ilmausruuvit irti ja asentamaan uudet hieman käytännöllisemmällä mutterinhalkaisijalla?
Muistaako joku taistelleensa samanlaisen tapauksen kanssa?
Ja lisäkysymyksenä, mistähän selviäisi kyseisen ruuvin mitat, jos nyt päädyn ne korvaamaan uusilla?
Audi 100 '88 jarrusatulan ilmausruuvi-ihmettelyä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Lainaus:
Eikä oo. Levysatuloissakin on tuota pientä.
Ai, kumma kun ei ole ensimmäistäkään tullut vastaan vaikka pari kesää on VAG-korjaamolla ollut huoltohommissa. Varmaankin sitten jotain vanhojen audien ym sellaisten automallien juttuja mitkä ei merkkihuoltoon yleensä eksy.
Harva käyttää enää ykkös- ja kakkoskoppaisia Golfeja ja Jettoja merkkiliikkeessä huollossa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sitten kun sä katkaiset sen ilmanipan irroitettaessa niin omastani lähti todella helposti tollaisella se jäljelle jääny tökö.
Porasin nippaan isomman keskireijänreijän luokkaa 6 mm ja sitten koputtelin tuosta setistä sopivan tapin siihen kiinni ja Voilà, nipan jämät oli sekunneissa irroitettu.
Porasin nippaan isomman keskireijänreijän luokkaa 6 mm ja sitten koputtelin tuosta setistä sopivan tapin siihen kiinni ja Voilà, nipan jämät oli sekunneissa irroitettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa