A4 1.8t outo ääni turbon luota..
Valvoja: ffp jäsenet
A4 1.8t outo ääni turbon luota..
Oisiko jollain tietoa mikä voisi aiheuttaa äänen?
Elikkä kaasusta helpoitettaessa ei väliä kierroksilla ja kun koneen sammuttaa niin turbon luota kuuluu outo "sirinä=terävä ja hakkaava ääni" ääni muistuttaa aivan kuin jokin esim suojapelti resonoisi kierrosten tahdissa tosi voimakkaasti ja terävästi. Kävin jo pellit lävitse eikkä ääni niistä tule.??
Elikkä kaasusta helpoitettaessa ei väliä kierroksilla ja kun koneen sammuttaa niin turbon luota kuuluu outo "sirinä=terävä ja hakkaava ääni" ääni muistuttaa aivan kuin jokin esim suojapelti resonoisi kierrosten tahdissa tosi voimakkaasti ja terävästi. Kävin jo pellit lävitse eikkä ääni niistä tule.??
Viimeksi muokannut jansku2, 29.6.2006 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 28.7.2005 23:28
samat orieet itsellä ja kokeiltu on noita peltejä tulin siihen tulokseen että ei ole resonointi.
Ja nyt ilmeisesti menee turbo kokonaan uusiksi nooh. autoliike kustantaa!!!
oulun pörhöllä sanoivat että on tuo hukkaportti ongelma. meinasivat ne myös että on ihan entinen turbo. homman pitäisi selvitä 3.5.06. Yritän informoida sitte tänne asiasta.
Ja nyt ilmeisesti menee turbo kokonaan uusiksi nooh. autoliike kustantaa!!!
oulun pörhöllä sanoivat että on tuo hukkaportti ongelma. meinasivat ne myös että on ihan entinen turbo. homman pitäisi selvitä 3.5.06. Yritän informoida sitte tänne asiasta.
samat pärinät mullakin ja syyksi löytyi haljennut turbo.
ei lastutettu.
oulun pörhölle soittelin että onko joku tyyppivika (siinä toivossa että maahantuoja ehkä osallistuisi kustannuksiin.. joo varmaan) kun on niin yleisiä nämä halkeamat.. äijä väitti ettei ole koskaan heille tullu tämmöistä.....
ilmeisesti ihan selvä suunnittelu vika kun näin porsiivat
samainen äijä ( en saanut nimestä selvää) totesi että nämä autot on suunniteltu maksimissaan kestämään 150tuhatta kilsaa ja kaatopaikalle sen jälkeen.. eri virsi soi jos meet samasta paikasta ostamaan autoa
ei lastutettu.
oulun pörhölle soittelin että onko joku tyyppivika (siinä toivossa että maahantuoja ehkä osallistuisi kustannuksiin.. joo varmaan) kun on niin yleisiä nämä halkeamat.. äijä väitti ettei ole koskaan heille tullu tämmöistä.....
ilmeisesti ihan selvä suunnittelu vika kun näin porsiivat
samainen äijä ( en saanut nimestä selvää) totesi että nämä autot on suunniteltu maksimissaan kestämään 150tuhatta kilsaa ja kaatopaikalle sen jälkeen.. eri virsi soi jos meet samasta paikasta ostamaan autoa
Viimeksi muokannut mauni, 23.7.2006 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auttakaas uutta turpo-ukkelia. Eli jos hukkaportti on rikki niin??
Juuri samanlainen ungelma itellä, alkuun luulin ihan by passia ja kun edellinen omistaja sanoi että siitä lähtee joskus semmonen sirahtava ääni niin minähän uskoin tietty. Juuri by passin vaihtaneena sain kirvata edelleen tuon sirr äänen perään.
Kallista projektia pukkaa vai kuinka?
Juuri samanlainen ungelma itellä, alkuun luulin ihan by passia ja kun edellinen omistaja sanoi että siitä lähtee joskus semmonen sirahtava ääni niin minähän uskoin tietty. Juuri by passin vaihtaneena sain kirvata edelleen tuon sirr äänen perään.
Kallista projektia pukkaa vai kuinka?
Mulla oli kans samaa ongelmaa, varsinkin kun kierrokset laski niin ääni oli kamala.
Loppujen lopuksi hukkaportin läppä oli irtoamassa paikaltaan ja ääni sitten loppui kun se katosi pakopuolen uumeniin. Ahdothan tietenkin katosi samalla.
Aika kallista toi korjaaminen on, jos aina edes kannattaa. Ehkä parhaiten selviää uudella turbolla.
Loppujen lopuksi hukkaportin läppä oli irtoamassa paikaltaan ja ääni sitten loppui kun se katosi pakopuolen uumeniin. Ahdothan tietenkin katosi samalla.
Aika kallista toi korjaaminen on, jos aina edes kannattaa. Ehkä parhaiten selviää uudella turbolla.
Turbotechiltä löyty täältä ruotsista kunnostettuja turboja hintaan 5960Kr = 642.16€
Kyllä nuo taitaa ihan käypiä pelejä olla.. olisihan siellä myös vähän isompaaki, mutta millanen urakka siinä sitten. En tosiaan turbojen kanssa ole puuhaillut ennen tätä autoa niin on hieman utopiaa, mutta kiroamallahan sitä oppii.
http://www.turbotech.se/
Kyllä nuo taitaa ihan käypiä pelejä olla.. olisihan siellä myös vähän isompaaki, mutta millanen urakka siinä sitten. En tosiaan turbojen kanssa ole puuhaillut ennen tätä autoa niin on hieman utopiaa, mutta kiroamallahan sitä oppii.
http://www.turbotech.se/
Laitoin turbotechillekkin kyselyä vähän tuosta ja vastaukseksi tuli:
Hi,
A common problem with these cars is the oil feed line to the turbo. It is often restricted by coked oil and when the oil flow to the turbo becomes small enough the turbo will breakdown. Initially this will cause a squeeking noise from the turbo.
We have specially developed oil feed line kit that works better than the original one. The price is 575:- . We can ovehaul your turbo for 4260:- and if major parts in it is damaged the price for an exchange unit is 5960:-. All prices in SEK including VAT.
Hi,
A common problem with these cars is the oil feed line to the turbo. It is often restricted by coked oil and when the oil flow to the turbo becomes small enough the turbo will breakdown. Initially this will cause a squeeking noise from the turbo.
We have specially developed oil feed line kit that works better than the original one. The price is 575:- . We can ovehaul your turbo for 4260:- and if major parts in it is damaged the price for an exchange unit is 5960:-. All prices in SEK including VAT.
sirinä...
Joo eli hukkis 5 kohtaa halki ja hukkiksen läppä melkein kokonaan irti muttei vielä ollu karannu... akselilla n. 1-1,5 mm väljys ylös ja alas päin... taidampa ruveta harkihtee tuota K04 ahdinta yms... softahan menee uusiksi.. ja pakosarjaa pitäs avartaa jos ei uutta...??
Zirrr
Niin ... itellä ihan sama sirinä kun höllää jenkaa. Käytin autoa merkkiliikkeen pihassa kaverilla näytillä, ja sano et ei kuulosta vielä ainakaan hirmu pahalta. Mitä jos kyseessä itsellänikin olisi tämä hukkaportin tanko mikä on väljänä, niin voiko siitä aiheutua isompaa vikaa? Nii ja rullattu 216tkm. `99 passat
Tosiaankin tuohon toiseen topicciin jo laitoin että itelle vaihdoin juuri turbon ja tämä minun siritys (Kaasua löysätessä se ääni "tsssrrrrrrr") lähti hukkaportin läpästä joka oli löystynyt. Hukkaportin tankoa koitin aluksi liikutella ja se ei paikoillaan tuntunut löysältä, mutta kun turbon irroitti niin kyllä näki silmällä että siinä se vika oli. Näppärä homma oli vaihtaa turbo, paljon helpompi mitä alkuun oletin.
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18.8.2006 23:37
- Viesti:
omasta passatista kuuluu myös sirinä mutta kieroksia lisätessä ei laskiessa ja kuulostaa tulevan downpipestä. lastu on ja koko ränni myös vaihdettu. ei kuulostaisi kyllä ahtimelta äänet tulevan. normaalia vai? ajattelin ensiksi että pakosarja halki mutta.. ihanan kallista joo! auto ollut kohta jo viikon ja.... hyvä syy vaihtaa se mandariini pois sieltä.
Varaosia hukkaporttiin?
Itellä samoja oireita, kaasua höllätessä sirahtelee, samoin myös paikallaa kaasutellessa... Saako kyseisen ongelman korjattua muuten kuin vaihtamalla koko hukkaportin/koko hela hoidon? Itellä välystä varmaan millistä pariin. Luetin muistin autosta, valitti "Imusarjan painetta". Tiedän että syitä siihen on useita, mutta mikä on todennäköisyys, että se johtuu siitä tangon välyksestä? Autolla rullattu tällä hetkellä 166tkm. Auttakaa, ahdetut autot mulle uusia...
Ite käytin turbotechin palveluita. www.turbotech.se. Turbon täydellinen huolto makso 3900 kruunua ~ 400€
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 9.7.2008 21:54
Samantapaista sirinää olisi täälläkin havaittavissa. Tosin autona vm 05 Touareg R5 TDI, eli BAC. Mikähän ahdin näissä on - onko siis taipumusta samaan hukkaportin tangon hajoiluun? Ajettukkin vasta 120tkm. En ole vielä autoa saanut ylös nostettua että voisi paikantaa johtuuko ääni pellistä vai föönistä.
Omassa autossa kuuluu myös tuo siritys siitä hukkaportin läpästä. Olen odottanut että milloin se hiljenee ja pääsee turbon vaihtoon ;)
Mutta ääntä tulee myös turbon alapuolisesta lämpöpellistäkin, joka on yhden kiinnityspultin kohdalta hieman irti. Valitettavasti tuohon pulttiin ei oikein pääse käsiksi ilman turbon irroitusta, joten saa siihen asti rämistä. Täytyy sitten laittaa se uudelleen kiinni isommilla prikoilla.
Mutta ääntä tulee myös turbon alapuolisesta lämpöpellistäkin, joka on yhden kiinnityspultin kohdalta hieman irti. Valitettavasti tuohon pulttiin ei oikein pääse käsiksi ilman turbon irroitusta, joten saa siihen asti rämistä. Täytyy sitten laittaa se uudelleen kiinni isommilla prikoilla.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 9.7.2008 21:54
Kaasusta päästettäessä kuuluu sirkutusta.
Myös vaihdejarrutuksessa sirkuttaa koko jarrutuksen ajan vaikka mentäisiin alamäkeen tasaista vauhtia..
Täsmälleen sama vika itsellä. Sirisee aina kun höllää kaasun ja moottorijarrutuksessa pitää sirinää myös. Mitäköhän tuon kanssa tulisi tehdä seuraavaksi? Pitääkö olla huolissaan ja vaihtaa koko paska vai antaa olla? Eihän tuo ääni edes sisälle kuulu, mutta hajottaako se jotain pahemmin hajotessaan lopullisesti? Auto on 1.8T Passat.
Sirinä
Täällä myöskin turbossa sama sirinä. -97 sedan Passat ja mittarissa 230tkm. Tuo sirinä kuuluu suht matalien (2000-3000rpm) kierrosten kohdassa kaasusta höllätessä. Kuinkas muilla, kuuluuko sirinä koko matkalta kierrosten laskiessa vaiko vain hetkellisesti jossain tietyssä kohtaa?
Itselle tuo on myös ensimmäinen turbollinen auto, joten nyt ovat hyvät neuvot tarpeen. Eli jos vika on tuossa hukkaportissa, niin pystyykö pelkän hukkaportin vaihtamaan uuteen/korjauttaa jotenkin? Ja mitä tosiaan tapahtuu läpän mahdollisesti irrotessa, voiko aiheuttaa jotain suurempaa kuin vain turbon toimimattomuuden?
Eli miten jatkaa tästä eteenpäin?
Kiitos jo etukäteen!
Itselle tuo on myös ensimmäinen turbollinen auto, joten nyt ovat hyvät neuvot tarpeen. Eli jos vika on tuossa hukkaportissa, niin pystyykö pelkän hukkaportin vaihtamaan uuteen/korjauttaa jotenkin? Ja mitä tosiaan tapahtuu läpän mahdollisesti irrotessa, voiko aiheuttaa jotain suurempaa kuin vain turbon toimimattomuuden?
Eli miten jatkaa tästä eteenpäin?
Kiitos jo etukäteen!
Tuo sirinä kuuluu suht matalien (2000-3000rpm) kierrosten kohdassa kaasusta höllätessä. Kuinkas muilla, kuuluuko sirinä koko matkalta kierrosten laskiessa vaiko vain hetkellisesti jossain tietyssä kohtaa?
Moottorijarrutuksessa kuuluu tasaisesti koko ajan. En ole tarkemmin kierrosalueita koittanut, mutta jos vapaalla polkaisee kierrokset 5000-6000rpm tienoille ja päästää kaasun niin sirisee 1-2 sek. Tyhjäkäynnillä kuuluu ehkä ihan pientä sirinää, mutta lakkaa heti jos nostaa pikkasen kierroksia. Olisi kyllä kiva tietää hajottaako tuo jotain vai mitä tässä kannattaa tehdä. Tuo ääni on nyt kuulunut siitä saakka kun auton ostin ja autolla olen ajanut joku 11 000km. Äänikin pysynyt mielestäni samana, ehkä ihan pikkaisen koventunut, mutta se voi olla ihan omia luuloja.
koitin haeskella vanhoista aiheista mutta en löytänyt selkeää vastausta..
Meillä Audin AJL 1.8T sirisee voimakkaasti kylmällä koneella noin pari minuuttia kiihdytettäessä. Sitten ääni häviää. Laskevilla kierroksilla ei kuulu sirinää. Onko tämäkin hukkaporttiin viittava oire? Turbon välykset tarkastin jakohihnan vaihon yhteydessä ja ne oli vielä ihan toleransseissa Professional Motorin mukaan.hukkaporttia en älynnyt tutkia millään tavalla enkä pakopesää halkeamien tms. varalta. Autolla on ajettu 230tkm.
Mistähän mahtaisi johtua?
Meillä Audin AJL 1.8T sirisee voimakkaasti kylmällä koneella noin pari minuuttia kiihdytettäessä. Sitten ääni häviää. Laskevilla kierroksilla ei kuulu sirinää. Onko tämäkin hukkaporttiin viittava oire? Turbon välykset tarkastin jakohihnan vaihon yhteydessä ja ne oli vielä ihan toleransseissa Professional Motorin mukaan.hukkaporttia en älynnyt tutkia millään tavalla enkä pakopesää halkeamien tms. varalta. Autolla on ajettu 230tkm.
Mistähän mahtaisi johtua?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa