3b pyyhkimilla oma mieli
Valvoja: ffp jäsenet
3b pyyhkimilla oma mieli
Eli -99 3b näillä viileillä ja kosteilla keleillä tahtoo pyyhkiä miten sattuu. Kerran kun erehtyy matkan alussa pyyhkiä ni ne sitten pyyhkii ties miten pitkään ja pysähtyy mihin sattuu. Eli viat on esillä yleensä 5-10min sen jälkeen kun auton käynnistänyt. VIka moottorien puolelle vai viiksi? Viiksi tosin vaihdettiin vasta alkuvuodesta.
Omasta autosta vaihdettiin koko moottori kun ei tuollainen vika releen vaihdonkaan jälkeen korjaantunut. Mutta voi ihan hyvin olla se relekin. Kannattaa sitä kokeilla ensiksi. Tuolta löytyisi koko moottorikin edullisesti http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=89710234
Riksu:
Tuolta löytyisi koko moottorikin edullisesti http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=89710234
Pesurin moottori kuulostaa ihan nestepumpulta. Hmm, tulipas mieleen että on mullakin toi rele vaihdettu viime talvena. Joskus kuulin myös moottorin maadotusongelmista, ehkä?
Herättelyä viestille..
Eli siis kun lämpötila on +4 - -2 niin oireet on mitä sanoinkin. Pyyhkimet pysähtyy mihin sattuu ja kestää 10-20sek ennenku heräävät uudestaan. Viiksi ja rele vaihdettu helmikuussa, voiko vika silti olla niissä? Ja jos vika on esim. releessä niin mikä sitä relettä sitten syö vai onko vain sattumaa että taas menee rele?
Ens viikolla viimestää vois koittaa kattoo et onko se rele missä kunnossa. Näkeekös siitä päällepäin miten helposti kunnon?
Eli siis kun lämpötila on +4 - -2 niin oireet on mitä sanoinkin. Pyyhkimet pysähtyy mihin sattuu ja kestää 10-20sek ennenku heräävät uudestaan. Viiksi ja rele vaihdettu helmikuussa, voiko vika silti olla niissä? Ja jos vika on esim. releessä niin mikä sitä relettä sitten syö vai onko vain sattumaa että taas menee rele?
Ens viikolla viimestää vois koittaa kattoo et onko se rele missä kunnossa. Näkeekös siitä päällepäin miten helposti kunnon?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
apuaa
Kävin tänään koittamassa VW:llä uutta relettä. Sama ongelma jatkuu. Nyt pikkupakkasilla tosin ongelma ei ole jatkuva. Välillä toimii välillä taas ei. Mikä helvetti niitä vaivaa? Sen oon kans huomannu et joskus toimii viallisesti :D eli normaalisti kun painaa viiksestä kerran alas niin pyyhkäsee kerran. Mut sen sijaan kerran tihkuasennosta se pyyhkäsee pari kertaa. Pari kertaa on jopa jäänyt pyyhkimään pariksi minuutiksi vaikka viiksi oli nollassa.
Ideoita? Helmikuussa rele ja viiksi vaihdettiin melko samoilla ongelmilla.
Ideoita? Helmikuussa rele ja viiksi vaihdettiin melko samoilla ongelmilla.
En vaan ymmärrä miten tämä voisi johtua moottorista. Ongelma kun on vaan nollakelillä. Ja pyyhkimet kyllät toimii hyvin sillon kun toimivat. Ainut toimimattomuus on juuri kun käytät pyyhkimiä niin yleensä siinä menee 10-20sek ennenku toimii uudestaan, tai saattaa jopa jäädä hetkeks pyyhkimään.
edit: koitettu uutta relettä, ei apua.
edit: koitettu uutta relettä, ei apua.
Rele naksuttaa ja sulat nytkyy offilla
Ocu1 1.9TDI -02
Täällä myös kummittelee mutta eri tavalla, nyt (viimeksi talvella 2010) kylmillä kosteilla keleillä rele kojelaudassa naksuttaa ja sulat nytkyy muutaman millin kun sammuttaa tuulilasinpyyhkimet. Ja se kestää jotain n. 4-12 sekuntia (4x sekunnissa, loppua kohti hidastuen). Myöskään virran katkaisu ei lopeta nytkytystä, se jatkuu taas sen hetkisen kun avaimesta kääntää virrat takaisin.
Toimivat siis muuten normaalisti, "parkki toimii" sulat menevät alareunaan, myös takalasin sulka pelittää normaalisti.
389 rele oli siisti navoista eikä sisältä löytynyt kuin lisää 2kpl pienempiä releitä joistä ei näe läpi kärkiä.
Liittyisikö tämä silti pyyhkijänmoottorissa olevaan parkkikytkimeen, tms liuskaan?
Luulee että ei ole vielä sulat siellä missä pitää jotenkin nytkytys asettaa liuskan kohdilleen ja saa lopulta kontaktin... mutua
Ei viitsi ruveta arpomaan liikaa kun pitää luultavasti mennä maksulliseen tee-se-itse talliin, kun muovit ovat rapeaa tällä kelillä.
Täällä myös kummittelee mutta eri tavalla, nyt (viimeksi talvella 2010) kylmillä kosteilla keleillä rele kojelaudassa naksuttaa ja sulat nytkyy muutaman millin kun sammuttaa tuulilasinpyyhkimet. Ja se kestää jotain n. 4-12 sekuntia (4x sekunnissa, loppua kohti hidastuen). Myöskään virran katkaisu ei lopeta nytkytystä, se jatkuu taas sen hetkisen kun avaimesta kääntää virrat takaisin.
Toimivat siis muuten normaalisti, "parkki toimii" sulat menevät alareunaan, myös takalasin sulka pelittää normaalisti.
389 rele oli siisti navoista eikä sisältä löytynyt kuin lisää 2kpl pienempiä releitä joistä ei näe läpi kärkiä.
Liittyisikö tämä silti pyyhkijänmoottorissa olevaan parkkikytkimeen, tms liuskaan?
Luulee että ei ole vielä sulat siellä missä pitää jotenkin nytkytys asettaa liuskan kohdilleen ja saa lopulta kontaktin... mutua
Ei viitsi ruveta arpomaan liikaa kun pitää luultavasti mennä maksulliseen tee-se-itse talliin, kun muovit ovat rapeaa tällä kelillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa