Varaosaliikkeiden merkitön MAF tdi-moottoriin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

Varaosaliikkeiden merkitön MAF tdi-moottoriin

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.10.2008 19:55

Kyseisestä ALH, AGR ym. koneisiin tarkoitetusta tuotteesta on muutaman kappaleen perusteella ERITTÄIN HUONOJA kokemuksia. Näyttää tyhjäkäynnillä EGR:n ollessa kiinni noin 600 mg, lisää savutusta niin ettei meinaa mennä testistä läpi ja lisää kulutusta helposti litran verran.

Jos tuote maksaa esim. 70 euroa ja reilulla satasella saa Bosch-osan niin en ainakaan itse kauaa mieti kummanko ostan.

Onkohan tätä schaissea muissa kaupoissa kuin Motonetissä myynnissä?

Edit: 'Motonet' pudotettu otsikosta tekstin sekaan.
Viimeksi muokannut TDIfreak, 28.10.2008 7:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 26.10.2008 20:10

ad taitaa kaupata kanssa sitä merkitöntä. ei tarvitse ihmetellä jos vähän vakio ahdin tiukilla kun tuommoisen tyrkkää

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 26.10.2008 20:52

Ihan on minulla pelanneet aikansa. Entinen alkoi näyttämään alakanttiin kautta linjan. Uusi näytti ihan loogisia lukemia.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 26.10.2008 20:54

Pierburgilla on uutta korvausosaa tarjolla, ainakin anturiosa on huomattavan luotettavamman näköinen kuin boschin vastaava. Kokemuksia siitä on vasta parin kuukauden ajalta, eikä ainakaan vielä kukaan ole valittanut siitä. Koeajolla tehdyt tarkastukset näyttivat jokaisessa tapauksessa toimivaan normi boschiin verrattavia arvoja. Hintaluokka noin 100e.

ibiza tdi
-
Viestit: 20
Liittynyt: 16.10.2004 21:00

ViestiKirjoittaja ibiza tdi » 26.10.2008 21:08

Tällä viikolla sitä merkitöntä versiota myytiin alan liikkeessä 43 eurolla.. Omaan autoon kokeiltiin Pierburgia joka antoi yllättäen niin isoja lukemia että aiheutti nykäisyn ja vikailmoituksen. Vaihdettiin Boschiin ja nyt toimii hyvin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 26.10.2008 21:23

On kokemuksia myös tuosta Motonetin tuotteesta.
Oli muutaman viikon paikallaan ja sitten sai mennä Boschin hakemaan.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 27.10.2008 5:49

mulla on itsellä "pierupurkki" se näyttää liian suuria lukemia. On 2 v vanha, takuuna kerran uusittu, alun pitäen kesti melkein vuoden ja pierupurkki kyrvähti jostain syystä. Hinta silloin 85e luokkaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.10.2008 6:27

Itsekin olen kokeillut alkuperäisen jälkeen pierburgia ja nyt on Motonetin maffi. Pierburgiin olin muuten tyytyväinen, mutta meni hajalle alle vuodessa. Seuraavaksi tulee pelkkä diodi.

Redown
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja Redown » 27.10.2008 13:48

Hyvin toimii pelkkä diodi, eikä maksa paljoa ;)

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 27.10.2008 14:41

Isäukko osti muistaakseni toissa kesänä AGR-koneiseen G4:n AD-varaosilta MAFfin, eikä se siellä kauaa vanhentunut. Meni alkuperäinen takaisin ja sekin toimi paremmin. Oireina edellä kuvatun kaltainen aasin potku jossain kohtaa kierrosaluetta.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 27.10.2008 20:46

Mites toi toteutetaan diodin kanssa?

Olis sen paskan motonetin maffin runko ainakin tuossa mitä vois käyttää sen kokeiluun.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.10.2008 20:53

Sillä saa kyllä vakio turbon äkkiä hengettömäks ja antaa vielä kivemman potkun...
Vaatii kyllä sitten jo muitakin muutoksia.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 27.10.2008 21:07

ei tarvitse ihmetellä jos vähän vakio ahdin tiukilla kun tuommoisen tyrkkää


Miten se käy urpon päälle?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.10.2008 21:11

lisää syöttöä ihan kivasti kun "maf" näyttää täydet, ainakin savusta päätellen ;)

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 27.10.2008 22:16

Paljo ASVssä pitäis maksimi ilmamäärä olla?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.10.2008 7:02

Ihan hyvä että tuosta diodista tulee oikeaa tietoa. Ei se oikein katukäyttöön sovi, ei ainakaan raskaalla jalalla ajavalle.

Vieläkin voisi laittaa kokemuksia merkittömästä MAFista, sekä positiivisia jos niitä on että negatiivisia.

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 28.10.2008 7:47

Ostin vuosi sitten VW-liikkeestä alkuperäisosana Pierburgin tilalle jonkun ihme i2e merkkisen MAFin, joka tosin on pelannut hyvin. Marmoritiskin hintahan silläkin oli +140€ vaikkei ollut ns. "laatumerkkinen".

Asroc
-
Viestit: 69
Liittynyt: 18.7.2005 12:53

ViestiKirjoittaja Asroc » 28.10.2008 18:15

ASV-vainaassa Motonetin halpis-MAF aiheutti nykimistä 1600 rpm paikkeilla. Arvot olivat kautta linjan turhan suuria. Vaihto Pierupurkkiin auttoi, Mersun mallia taisi olla (puukkoa piti siis näyttää). Samaa Motonetin MAFia kokeiltiin sittemmin eräässä pumppusuutin-Passatissa, yllättäen samoin lopputuloksin, tosin nykäisi paljon harvemmin. Eli päätyi hätävaraosaksi hyllylle... Pumppusuutin-Pasuliin muuten ostettiin kanssa sellainen korvaava Pierupurkki (nyt siis ihan oikeaa mallia eikä mersun). Molemmat Pierupurkit aiheuttivat kulutuksen kasvua muutamalla desillä verrattuna ihan alkuperäiseen Boschiin. Mutta kestävyys oli omaa luokkaaansa.

TDI-96
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.1.2008 22:45

ViestiKirjoittaja TDI-96 » 28.10.2008 19:09

Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä merkittömän maffin Audiin (A3 ASZ) tuossa viime talvena 40 eurolla. Kuulemma tulevat samasta paikasta kuin motonettiinkin. Veto hävisi kokonaan. Jossain 3000 kierroksella kiihtyi hiukan. Huippunopeus hädin tuskin 100. Liikkeestä toinen anturi tilalle. Sama juttu. Johdon irroitus ei vaikuttanut mitään. Seuraavaksi vanhan maffin huolellinen putsaus ja paikalleen. Taas toimi ja toimii edelleenkin kun vain putsaa silloin tällöin.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 28.10.2008 20:42

Yhteen Halpa-Maffiin on tullut törmättyä:
Ilmamäärä tapissa miltei heti kun kaasuun koskee ja nyykähtelee kesken kiihdytyksen, vikakoodina "Maf short to plus" tjsp.


--------
Tuo MAF/diodi-viritys taitaa olla aika hyvin verrattavissa mekaaniseen syöttöpumppuun, ilman LDA:ta.
En suosittelisi ahdettuun laitteeseen moista,
-löytyy niitä nykyaikaisempiakin keinoja MAF:in heivaamiseen..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.10.2008 21:27

mappi ohjaus olisi varmaan itsellä semmoinen seuraava vaihtoehto maffille, eikä missään nimessä ainakaan tuota diodia.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.10.2008 5:59

Nyt vaan joku kokeilee miten pelaa diodi maffin tilalla + 3bar map ;)

Tuo map ohjaus olis toisaalta ihan hyvä mutta tuo oma herää tuolla kartio filsulla ja vapaavirtaus putkistolla sen verran hyvin et tuostakin tulee vähän hankalaa..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 29.10.2008 6:48

Mulla olisi 3.5bar mappi odottamassa tuossa. Pitäisi vaan vetää ne piuhat eculta kuulerille asti. Tuossa mapissa on varaa vähän isommillekin paineille niin luulisi onnistuvan ihan hyvin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 30.10.2008 8:58

Tulipa tuossa taas sellainen tarvike MAF vastaan mikä alkoi näyttää nollaa kun tarpeeksi meni ilmaa läpi ja se aiheutti ikävän hyytymisen.

HannuSeat
-
Viestit: 91
Liittynyt: 14.6.2007 15:30

ViestiKirjoittaja HannuSeat » 8.11.2008 11:30

Kokeilin tuota vanhaa merkki-MAFia ja yllätys yllätys ei ahtopaineet enää pysyny piikissä hitaasti laskien vaan tippui aika äkkiä.
Mutta se näytti hetkellisesti vaan n. 930 lukemia. Eikä kuitenkin yli 1000 pitäis näyttää ASVssä?
Tuo merkitön sitten näyttää 1275 maksimissaan ja pitkään. Myös ahdot pysyy korkeella vedätyksessä tarvikeMAFilla vakiosyötöilläkin.
Eli pitäiskö hakee bosch kaupasta?

E: Ja hainkin. Mistä lähtien ne on ollu EI vaihto-osia? 150€ oli hinta mutta sai siitä ny edes -10%. Nyt pelaa auto hyvin, ei revi ja paineet pysyy kurissa.

E2: Oli muuten runkokin muuttunut uudessa MAFissa, siinä oli anturille oma pienempi putki isomman putken sisällä. Toivotaan että pysyis puhtaana pidempään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa