G2 -> 1.8T 20V GIV autosta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jezbe
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.2.2008 19:57

G2 -> 1.8T 20V GIV autosta

ViestiKirjoittaja Jezbe » 13.2.2008 20:04

Anteeksi jos olen tyhmä mutta mietiskelin vain että saako tuon ihan kadulle liikkeelle jos vaihtaa Golf IV 1.8T 20V koneen G2 koppaiseen golffiin? Tarviikos olla esim. se G2 mikä malli? 1.8 GTI? Kiitos sille joka osaa minulle tuohon vastata. Vasta juuri aloin noihin golffeihin syventyä enemmänkin ja rupesi innostamaan tehdä tuollainen tekniikan vaihto ja kori täydellisesti uudestaan.

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 13.2.2008 20:15

No tuolla projekti osatossa nyt on vissiin kolmekin juttua ton 1.8 t padan sovittamisesta kakkikseen ja osa ainakin noista projekteista kilpien välissä.Eli sieltä lueskelemaan.

Mutta lyhykäisyydessään on se mahdollista.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.2.2008 21:53

nykypäivänä sama mistä vessasta sen tekee mutta G60 paras vaihtoehto ja sitten GTi/GT malli.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.2.2008 22:00

Suoraan vaan TFSI, niin edes pikkusen erottuu massasta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.2.2008 22:02

Männöö liijan äkäseksi.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.2.2008 22:43

Eikö se oo päätavote yleesäkkin noissa tekniikanvaihdoissa? :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.2.2008 22:46

on on mutta eiköstä kakkikseen vaan saa tunkea 192 kappaletta hevosvoimaa ku TFSI eikös ole jokunen enemmä? Ainakki muistelen että 200?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.2.2008 22:55

Siitä tehdään omavalmiste jos sellainen laitetaan.

Sitten siitä mitataan ainoastaan 160 + 19,99 % hevosvoimaa koska viritys ei onnistunut ja voivotellaan...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.2.2008 22:56

Niin kakslitrasessahan se on se 200 pollea, mutta tämä 1.8TFSI mitä meinasin. vai onko se vielä kunnolla tullutkaan tarjolle..

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 26.10.2008 9:50

Itteekin alko kiinnostamaan toi 1.8TFSI. Onko kellään hajua mahtuuko kyseinen mylly edes kakkakoppaan?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.10.2008 13:21

Kai sinne yks 1.8 kone mahtuu, kun mahtuu 2.9:kin...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.10.2008 13:51

2.0 TFSI:täkin muutama jo tehty, niin miksei 1.8.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.10.2008 20:05

1.8T:n asennus mk2 Golfiin on suurimmaksi osaksi bolt on puuhaa.

Aihio voi olla mikä mk2 Golffi tahansa. GT tai GTI-mallien hyvä puoli aihioksi on siinä, että niistä löytyy jo levyjarrullinen taka-akseli.

Jokaisessa tapauksessa pitää etujarrut vaihtaa G60-mallia vastaaviin, mikäli meinaa sitä 192hv hakea.

Mutta jos vertaa vain 1.8 16V PL (129hv) tai KR (139hv) -moottoreihin niin niiden alkuperäiset jarrut kelpaavat. Eli maksimiteho täten 154.8hv (PL) tai 166.8hv (KR).

Auto ei myöskään soisi olla vähäpäästöinen, mutta mk2 Golfeja ei juuri vähäpäästöisenä taida ollakaan.

Jos auto on ensirekisteröity ennen heinäkuuta 1987 niin kattia ei tarvitse tekniikanvaihdon yhteydessä asentaa. Sen jälkeen pitää, mutta samoilla päästörajoilla mennään.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 26.10.2008 21:00

Auto ei myöskään soisi olla vähäpäästöinen, mutta mk2 Golfeja ei juuri vähäpäästöisenä taida ollakaan.

No ei juurikaan, mutta 95% vm. 90-91 on vähäpäästöisiä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.10.2008 21:05

miten tuon 1.8t sähköjen kanssa kakkikseen menee?? uudemmat sähköt sisälle ja 1.8t sähköt konehuoneeseen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.10.2008 22:09

Mutta jos vertaa vain 1.8 16V PL (129hv) tai KR (139hv) -moottoreihin niin niiden alkuperäiset jarrut kelpaavat. Eli maksimiteho täten 154.8hv (PL) tai 166.8hv (KR).


Tämä ei taida päteä. 20% tehonlisäys koskee mallisarjan tehokkainta mallia, eli tässä tapauksessa G60.

Näin muistelisin.

Edit: AKEn sivuilta se varmistus löytyikin:
Esimerkki

Mallisarja käsittää 1.6 l (70 kW), 2.0 l (85 kW) sekä 2.2 l (120 kW) versiot.

Kun 1.6 l moottoriin asennetaan turboahdin ja teho nousee 80 kW:iin, tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.0 l mallin alustaa. Jos teho nousee 100 kW:iin tulee alusta muuttaa vastaamaan 2.2 l mallia. Tällöin teho saa olla enintään 120 kW + 20%.
Viimeksi muokannut Sebastian, 27.10.2008 8:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.10.2008 1:13

pätee tuo ylläoleva sebastian.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.10.2008 6:21

Ahaa, olen ollut aina siinä uskossa, että jos vertaa kyseiseen "ei tehokkaimpaan malliin". niin sen mallin jarrut kelpaisivat.. jos viritys pysyy alle 20%.

Joka päivä oppii jotain uutta näköjään..

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 27.10.2008 13:50

Mites nykyään noi prosentit menee, kun esim. eikös sinulla Sebastian ole 1,3 golffi, joka muutettu g60-mallia vastaavaksi?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.10.2008 14:07

Tuolta näkee ajantasaiset prosentit.

motu
-
Viestit: 76
Liittynyt: 30.7.2007 11:16

ViestiKirjoittaja motu » 27.10.2008 15:10

Jos vähäpäästöiseen autoon laittaa 1.8T koneen saako siihen maahantuojalta dokumentit, että se täyttää päästönormit vai pitääkö suorittaa päästömittaus VTT:llä?

Edit. Vai miksi muuten auton pitäisi olla mielellään ei-vähäpäästöinen?

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 27.10.2008 15:33

Saa dokumentit koska ko. moottori täyttää vähäpäästöisen vaatimukset.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.10.2008 16:01

eikös sinulla Sebastian ole 1,3 golffi, joka muutettu g60-mallia vastaavaksi?


On. Nykypäivän prosenttitaulukolla prosentitkin jäisi huomattavasti pienemmiksi,niin hieman laskeskelin joskus aikoinaan. =)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.10.2008 21:11

Jos vähäpäästöiseen autoon laittaa 1.8T koneen saako siihen maahantuojalta dokumentit, että se täyttää päästönormit vai pitääkö suorittaa päästömittaus VTT:llä?

Edit. Vai miksi muuten auton pitäisi olla mielellään ei-vähäpäästöinen?


Vähäpäästöiseen autoon asennettaessa kyseistä moottoria pitää kaiketi asentaa myös kaikki alkuperäiset saastelaitteet, alkuperäinen välijäähdytin ym.
Lisäksi sitä ei tällöin saa virittää yhtään, vaan on oltava alkuperäisessä kuosissaan.

pekun
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.10.2008 19:35

ViestiKirjoittaja pekun » 9.11.2008 12:46

Miksi ei saisi virittää?

Itselläni on herännyt mielenkiinto tällaiseen projektiin ja kartoitan vaihtoehtoja. Millä vaihdelaatikolla näitä on tehty? MK4 GTI?
Entäs sähköt ja mittaristo?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.11.2008 14:18

Moottorin päästöt eivät pysy enää normeissa, jos menee virittämään.
Se, että kuka semmoisesta virittämisestä toisaalta kenellekään kertoo, on eri asia..

Laatikoksi käy 020, 02A, tai 02J-laatikot. 6-vaihteisetkin kenties sopii.
Kytkin ja vauhtipyörä pitää olla sopivainen laatikon kanssa.

02A-laatikko on yleisin laatikko, jota noihin on laitettu.
Löytyy mm. mk2 Golf sekä Corrado G60-, mk3 Golf Gti- ja Tdi-malleista sekä '88-'96 Passateista

Sähköt ja ECU kokonaan luovuttaja-autosta, yhdistelee vanhaa ja uutta tahi sitten vanhat sähköt ja erillinen moottorinohjaus.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 9.11.2008 18:52

Pystyykö ykkös golffiin laittamaan leonin 6v lootaa 1.8 20vt:n kanssa, vai pitääkö sinne laitaa joku mk2 gti:n 5v loota?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 9.11.2008 19:05

Kannattaa ottaa sitten myös huomioon että ykkös- ja kakkoskorisessa on eri renkaan halkaisija kun noissa uudemmissa, eli välitykset voi olla vähän lyhyet noilla uudemmilla laatikoilla.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 9.11.2008 19:54

^Juu, varsinkin 02J-loodalla 185/45-15 kumeilla kiihty vitosella motarivauhdista ihan kivasti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa