golf mk2 jakopäänhihnan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 26.8.2008 11:37
golf mk2 jakopäänhihnan vaihto
mk2 golf 1.3. Kuinkahan iso projekti on ja oisko minkä hintanen ite hihna?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tässä tulee kuvaan se että pyydä mukaan joku, joka osaa ennestään. Hihnan kireyden mittaamiseen on olemassa mittari mutta perimätieto on vähintään yhtä hyvää tietoa.
Olikohan se juuri 1.3l kone jossa jakopään kopan yksi pultti on kannen takana tuliseinää vastapäätä. Se on se pultti joka katkeaa jos joku, on kokemusta (voi olla että oli joku muu kone enkä lähde tarkistamaan).
Olikohan se juuri 1.3l kone jossa jakopään kopan yksi pultti on kannen takana tuliseinää vastapäätä. Se on se pultti joka katkeaa jos joku, on kokemusta (voi olla että oli joku muu kone enkä lähde tarkistamaan).
Hieman on OT, mutta onkos kellään tietoo, mistä saa sellaisen työkalun, jolla tuo jakohihnan kireys mitataan...?ja mitähän moinen kustantaa...?ei varmaan kuitenkaan kovin monimutkainen työkalu kyseessä...sen verran tulee kuitenkin kavereiden ja sukulaisten autoja rempattua, ettei olisi turha sijoitus...
Itselle on siirtymässä omistukseen kakkoskoppa 1.3 lähiaikoina ja ihmetyttää autoa käynnistettäessä kuuluva "vinkaisu". Kuulemma johtuu hihnasta ja se+vesipumppu vaihdettiinkin uuteen viime viikolla, mutta mahtaako "vika" olla siinä? vai onko "sisäänajo" käynnissä ja johtuu siitä. ei muuta häikkää ole tuosta kuin käynnistäessä
Terve!
Omistukseeni siirtyi Golf Mk2 -89 1.3 kaasari, 200tkm. Jakohihnaa tässä vaihtelen, ja päänvaivaa aiheuttaa kampiakselin kiilahihnapyörä. Onko nyt niin että se kiilahihnapyörä täytyy ottaa irti (siellä on se alempi muovikotelo) ja oikeastaan muuta keinoa tähän ei ole kuin ottaa startti irti ja tönkätä vastaan? Kampiakselin pyörässä on neljä kuusiokoloa, mutta niitä vasten ei varmaan kannata tönkäillä? Startti on ilmeisesti siinä kaasarin alla, ja lähtee helpoiten miten? Alakautta? Ei kai vetoakselia tarvitse irroittaa?
Hjälp!
Omistukseeni siirtyi Golf Mk2 -89 1.3 kaasari, 200tkm. Jakohihnaa tässä vaihtelen, ja päänvaivaa aiheuttaa kampiakselin kiilahihnapyörä. Onko nyt niin että se kiilahihnapyörä täytyy ottaa irti (siellä on se alempi muovikotelo) ja oikeastaan muuta keinoa tähän ei ole kuin ottaa startti irti ja tönkätä vastaan? Kampiakselin pyörässä on neljä kuusiokoloa, mutta niitä vasten ei varmaan kannata tönkäillä? Startti on ilmeisesti siinä kaasarin alla, ja lähtee helpoiten miten? Alakautta? Ei kai vetoakselia tarvitse irroittaa?
Hjälp!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa