vw golf v variant -08 ajotietokoneeseen tuli teksti service 2000km.autolla on ajettu nyt 13000km.eikös öljynvaihto tule eteen vasta 30tkm kohdalla kun autossa on longlife öljy?
huoltokirjassa on maininta "autossa on valmius longlife huoltoon jos autotieto tarrassa on pr numero QG1 ja tarrasta tuo löytyy..vienkö auton öljynvaihtoon vai mitä tuo meinaa.
auton moottorikoodi on BKD
huoltovälinäyttö
Valvoja: ffp jäsenet
Ei kai toi 30tkm ole mikään kiveen kirjoitettu luku.. Riippuu ajorytmistä, lyhyt nurkka-ajo vaatii tiuhemmat vaihdot. Ja onhan noissa joku öljynlaadun valvonta kanssa. Semmonen mokkula öljypohjassa ainakin on.
Itsellä halusi octavia ekaan öljynvaihtoon vasta 47tkm kohdalla, kun esim. ei ollut kylmäkäynnistyksiä lainkaan.
Nyttemmin olen luopunut koko longlifestä, se öljy kun on meloista kuraa etenkin ikääntyneempänä. Ei kestä kantti sellasta kun on vähän sätöstyksiä koneessa.
Itsellä halusi octavia ekaan öljynvaihtoon vasta 47tkm kohdalla, kun esim. ei ollut kylmäkäynnistyksiä lainkaan.
Nyttemmin olen luopunut koko longlifestä, se öljy kun on meloista kuraa etenkin ikääntyneempänä. Ei kestä kantti sellasta kun on vähän sätöstyksiä koneessa.
Jahas ja taas yksi tapaus näitä lisää. -08 vuosimallisissa toi longlife-järjestelmäkin on jostain syystä alkanut pyytää ainakin ensimmäistä huoltoa tasan 15tkm kohdalla, ihan kuin olisi ohjelmoitu ominaisuus. Pari kuukautta sitten kun olin vielä merkkihuollossa, siellä ei vielä tietoa että miten siitä seuraavat huollot sitten menee.
Tämä on tosiaan ihan säännönmukaista -08 volkkareissa, ainakin 2.0 TDI ja FSI koneissa. Tuo BKD-moottorikoodi on juurikin se yleisin minkä omistajat tuosta kävivät valittamassa.
Tämä on tosiaan ihan säännönmukaista -08 volkkareissa, ainakin 2.0 TDI ja FSI koneissa. Tuo BKD-moottorikoodi on juurikin se yleisin minkä omistajat tuosta kävivät valittamassa.
Minulle sanottiin merkkiliikkeessä, että uusissa autoissa joissa käytetään LongLifea niin on sellainen valon tunnistin.
Tietokone pyytää vaihtamaan öljyt kun valo ei pääse enään öljyn läpi?
Tiedä sitten kertoiko satuja vai onko tuollainen niissä oikeasti.
Eli tavallaan ajotyyli/kylmästartti vaikuttaa öljyn laatuun.
Minulla oli silloin käytössä -04 Tourani jossa käytin LongLifea...
Dracu
Tietokone pyytää vaihtamaan öljyt kun valo ei pääse enään öljyn läpi?
Tiedä sitten kertoiko satuja vai onko tuollainen niissä oikeasti.
Eli tavallaan ajotyyli/kylmästartti vaikuttaa öljyn laatuun.
Minulla oli silloin käytössä -04 Tourani jossa käytin LongLifea...
Dracu
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”