D2 alustasarjat
Valvoja: ffp jäsenet
D2 alustasarjat
Onko kokemuksia kyseisistä alustoista,olisi tarkoitus kokeilla tuota alustaa golffiin?
Viimeksi muokannut jansku, 23.10.2008 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on D2 standard alusta Ventossa. Kuukauden sisäänajon jälkeen alusta tuntui varsin käypäiseltä ja sopivan tiukalta. Jotkut eivät välttämättä tykkää siitä, että auto istuu tiessä välillä vähän liiankin hyvin (= hienoinen jäykkyys) normiajossa, mutta ainakin itselle tuo tuntuma pitää olla. Auto menee justiinsa sinne minne sen haluaa menevän ilman ylimääräisiä. Iskarien vaimennussäädöt ovat tällä hetkellä noin puolessa välissä ja jouset lähes nollatason esijännityksellä. Madallusta on kierretty ~30mm edestä ja ~20mm takaa.
Pintakova tuo ei mielestäni ole, mutta normaalia jäykempi kuitenkin. Saahan noita tosin löysemmilläkin jousilla. Kaikinpuolin voin suositella, sillä varauksella että tykkäät hiukan jäykästä alustasta.
Pintakova tuo ei mielestäni ole, mutta normaalia jäykempi kuitenkin. Saahan noita tosin löysemmilläkin jousilla. Kaikinpuolin voin suositella, sillä varauksella että tykkäät hiukan jäykästä alustasta.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Omassa mk2 kolffissa on tuo D2-standard. Onhan se kieltämättä kovahko. Tosin asiaan vaikuttanee omalla kohdalla polyuretaanipuslat ja jäykät vakaajat. Ei se kyllä mua haittaa kun omasta takaa on tuota pehmustetta minkä päällä istuu :D Eipä tuo paljoa nyöki eikä niiaile. Säätövaraa on melkestä liiaksikin ylös- ja alassuuntaan. Tolpat ei paljoa paina, painonsäästö kun on ollu aina sydäntäni lähellä :D
Suosittelen laittamaan jousen esijännityksen melkestä minimiin, eli ihan milli pari.
Ulosjousto on ainakin omassa kulkineessa aika pientä. Jos yhtään muistan, niin n. 20mm kun tunkilla nostaa autoo, on jo pyörä ilmassa. Muutamissa kohtia pirkanmaata on paikka jollon veto katoo kun pyörä leijuu ilmassa.
Suosittelen laittamaan jousen esijännityksen melkestä minimiin, eli ihan milli pari.
Ulosjousto on ainakin omassa kulkineessa aika pientä. Jos yhtään muistan, niin n. 20mm kun tunkilla nostaa autoo, on jo pyörä ilmassa. Muutamissa kohtia pirkanmaata on paikka jollon veto katoo kun pyörä leijuu ilmassa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Edellisessä Volvossa oli tollanen alusta paikoillaan n.70mm madalluksella.
Oli sopivan jäykkä mutta ei kuitenkaan pintakova. Löysäsin keulasta tehdasasetuksesta jäykkyyttä ja oli hyvä, takana tehdasasetus oli sopiva kun 5 miestä autossa ja niiden matkatavarat + juomat 2 päivän reissulle. Perä tippui n.1cm eikä matka-ajossakaan niiaillu normaalia enempää :)
Jousenesijännityksen annoin olla vakio ni hyvä oli.
Meni muuutoskatsastuksestakin läpi myyjän lapuilla, vaikka olisi vaadittu mallikohtainen TÜV-hyväksyntä.
Ainoastaan mukana tulevat jarruputken kiinnikkeet ovat liian heppoista tavaraa konttorin mielestä, jouduin ite tekemään uudet L-raudoista.
Oli sopivan jäykkä mutta ei kuitenkaan pintakova. Löysäsin keulasta tehdasasetuksesta jäykkyyttä ja oli hyvä, takana tehdasasetus oli sopiva kun 5 miestä autossa ja niiden matkatavarat + juomat 2 päivän reissulle. Perä tippui n.1cm eikä matka-ajossakaan niiaillu normaalia enempää :)
Jousenesijännityksen annoin olla vakio ni hyvä oli.
Meni muuutoskatsastuksestakin läpi myyjän lapuilla, vaikka olisi vaadittu mallikohtainen TÜV-hyväksyntä.
Ainoastaan mukana tulevat jarruputken kiinnikkeet ovat liian heppoista tavaraa konttorin mielestä, jouduin ite tekemään uudet L-raudoista.
Meni muuutoskatsastuksestakin läpi myyjän lapuilla, vaikka olisi vaadittu mallikohtainen TÜV-hyväksyntä.
Tänään sain ainakin omasta, '98 rekisteröidystä autosta D2-alustan muutoskatsastuksen heittämällä läpi myyjän tekemällä todistuksella ja valmistajakohtaisella TÜV-lapulla.
Ainoastaan mukana tulevat jarruputken kiinnikkeet ovat liian heppoista tavaraa konttorin mielestä, jouduin ite tekemään uudet L-raudoista.
Jaa, mun mielestä noi Venton V013 alustan kiinnikkeet olivat ihan kunnolliset. Voihan noissa olla erojakin mallikohtaisesti.
Jaa, mun mielestä noi Venton V013 alustan kiinnikkeet olivat ihan kunnolliset. Voihan noissa olla erojakin mallikohtaisesti.
Ne Volvoon kuuluvat kiinnikkeet oli sellaista reilu 1mm paksuista ja 20cm pitkää peltiä mustaksi maalattuna. Pystyi helposti vääntämään käsissä solmuun.
Totta voihan niissä olla erojakin!
Eikös tuo ulosjouston vähyys ja alustan jäykkyys pehmitä koria melko tehokkaasti?
Oishan nuo d2:alustat kyllä ihan asiallisia.
Tuo korkeussäätö on kyllä hyvä kun joustomatka ei lyhene vaikka madaltaisi paljonkin.
Lähinnä arveluttaa tuo talvikestävyys pysyykö mehut kovalla pakkasella sisällä ja se että saako siitä jousia vaihtamalla mukavaa käyttöalustaa jokapäiväiseen ajoon?
Oishan nuo d2:alustat kyllä ihan asiallisia.
Tuo korkeussäätö on kyllä hyvä kun joustomatka ei lyhene vaikka madaltaisi paljonkin.
Lähinnä arveluttaa tuo talvikestävyys pysyykö mehut kovalla pakkasella sisällä ja se että saako siitä jousia vaihtamalla mukavaa käyttöalustaa jokapäiväiseen ajoon?
Lähinnä arveluttaa tuo talvikestävyys pysyykö mehut kovalla pakkasella sisällä ja se että saako siitä jousia vaihtamalla mukavaa käyttöalustaa jokapäiväiseen ajoon?
Talvikestävyydestä pitää sitten kirjoitella huhtikuussa :D. Muuten tulee ajeltua 30-40tkm vuoteen myös jonkin verran hiekkateillä, eikä tuo ylitiukalta sorallakaan tunnu. Noissahan on 2 vuoden takuu, joten luulisi myös takuiden hoituvan hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa