Minulla on ATD koneessa evry, eli 150ohm vastus lämpötila-anturin rinnalla. Katkaisimella valitaan meneekö sähkö vastuksen vaiko anturin kautta. Tehoja tällä menetelmällä on tullut jonkun verran lisää ja samoin kulutuskin nousee evryn ollessa päällä ainakin 0.5 l/100km.
Tuli tuossa mieleen, että toimisiko homma myös toisin päin. Jos anturin jatkoksi laittaisi lisää vastuksia, niin että syöttö pienenisi, niin laskisiko myös kulutus? Ja olisiko tästä jotain haittaa koneelle?
Matka-ajossa voisi käyttää tätä taloudellisuus-modia ja evryn voisi laittaa katkaisimesta päälle sitten kun tehoja tarvitaan.
Taloudellisuutta käänteisellä evryllä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 37 vierailijaa